Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erosin tänään kirkosta säästääkseni rahaa

Vierailija
03.09.2022 |

Kaikki keinot ovat käytössä nyt.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkoon kuulumisella ei ole mitään tekemistä uskon tai taivaaseen pääsyn kanssa. Jos ei noihin hommiin usko, miksi rahoittaa jotain vain tavan vuoksi. Jos olet uskossa, sitä vahvemmin sinun pitäisi tämä tietää.

Euron merkki hautakiveen- jeesustelua harrastavat tuomitsijat eivät tiedä uskosta mitään, vaikka muuta esittävät.

Vierailija
22/22 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen kaveri, bestis R.I.P. erosi kirkosta säästääkseen rahaa. Olin samaa mieltä, mutta äiti sitten kehoitti olemaan eroamatta: Hän vaikka maksaa omasta pussistaan ne rahat. Ei ollut/en ole uskiksia. Äitillä oli aika jyrkkä kanta juurikin näihin "tosiuskiskiin" ("taivaasta se kaikki hyvä tulee," äiti siihen, että entäs paha?).

Isä (nyt 80v.) erosi jo aikoja sitten. Kertoi syyksi sen saman, rahan, kysyin viime viikolla, että haluaisitko liittyä takasin? - "En ikinä".

Itse vielä olen. Mulla on oma näkemys ja kanta, taivaaseen en luultavasti tule pääsemään, mutta toistaiseksi.

Olen koko ikäni "tsempannut" muita, näen sen, kun joltakin alkaa usko loppua, usko itseensä. Nyt multa alkaa oma usko olla aika vähissä.

Jatkan vielä, että muistan kun "mormoonit" kävi kylässä. Muistan sen, kun ne tuli, mutta puheita en. Jättivät sen heidän, no raamattu?. Silloin penskana huomasin, että hienonnäköinen kirja (sitä rahanarvoa kait mietin?). Se kirja oli meidän kirjahyllyssä vuosia; ei kiinnostanut yhtään. Äidin jäämistöä "perkasin", se kirja oli hävinnyt. (Ihan uteliaisuudesta olisin halunnut lukea, mitä siinä "sanotaan" ;) )

Mulla on kirjahyllyssä 2 merkittävää kirjaa: isän ja äidin vihkiraamattu ja C-kielen kirja. Kumpaakaan en ole toistaiseksi tarvinnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi