Erosin tänään kirkosta säästääkseni rahaa
Kommentit (22)
Itse eronnut jo toistakymmentä vuotta sitten. Ei usko kirkkoa vaadi...
Parempi tietty myöhään kuin ei milloinkaan.
Itse erosin jo v 2000, enkö ole katunut.
Vierailija kirjoitti:
Minä erosin useita vuosia sitten kun kaappilesbo juoppo piispatar jakoi vuoden homo palkintoa 15-vuotiaalle.
Siinä kohtaa koin että evlut kirkko ei enää täytä kristillisen kirkon tunnusmerkistöä.
Olen samaa mieltä. Kristillisten kirkkojen tunnusmerkistöä ovat suvaitsemattomuus, farisealaisuus, ja fobiat vähemmistöjä kohtaan. Jeesuksen teoilla ei monelle kristilliselle yhteisölle ole mitään merkitystä. Tärkeintä on päästä osoittelemaan ja tuomitsemaan syntisiä.
Minä en ole koskaan kuulunut kirkkoon vaikka olen uskonut aina omalla tavallani.
Ite erosin sinä päivänä kun täytin 18. N33
Eroan loppuvuodesta ja liityn takaisin alkuvuodesta.
Itse erosin Suomen ev.lut. kirkosta jo niin monta vuotta sitten, etten enää edes muista.
Jumalasta ja Jeesuksesta en ole koskaan eronnut, päinvastoin kuin Suomen ev.lut. kirkko.
Vierailija kirjoitti:
Sairastatko terminaalivaiheen syöpää ja kärkyt halvempia hautajaisia? Ei kai muita syitä ole tuolla lailla tehdä.
Hei, kiitos muistutuksesta. Täytyykin erota paskasta kyykyttäjäliitosta, OAJ sta. Kirkkoon aion kuulua niin kauan kun elän.
Erosin lähes 20v sitten. Ainakin pari tonnia tullut säästettyä.
Toivottavasti et myöskään käytä kirkon tarjoamia ilmaisia palveluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairastatko terminaalivaiheen syöpää ja kärkyt halvempia hautajaisia? Ei kai muita syitä ole tuolla lailla tehdä.
Ihan kiusan vuoksi vain, veikkaisin. Kannatan tällaista kansalaishäiriköintiä.
Eri
Onnittelut. Uskoon et tarvitse kirkkoa. Miksi maksaa palveluista joita ehkä kerran pari käyttää jos sitäkään.
Kirkkohallitus tekee yhteistyötä tämän Sanoman kanssa ja vauva-palstan kanssa. Tiesittekös sen?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti et myöskään käytä kirkon tarjoamia ilmaisia palveluja.
Kuten?
Silti osa teistä käyttää niiden palveluita. Monen lapsi seurakunnan iltapäiväkerhossa koulun jälkeen.
Saat sitten hautakiveesi euron merkin. Vaihdoit ristin rahaan
Ilmaisia palveluita ei ole ja näin säästö on ilmeinen, ellei sitten ole tarkoitus ylläpitää kirkkoa. Sielun pelastumisen kannalta, ei Jeesus kuulunut kirkkoon.
Entinen kaveri, bestis R.I.P. erosi kirkosta säästääkseen rahaa. Olin samaa mieltä, mutta äiti sitten kehoitti olemaan eroamatta: Hän vaikka maksaa omasta pussistaan ne rahat. Ei ollut/en ole uskiksia. Äitillä oli aika jyrkkä kanta juurikin näihin "tosiuskiskiin" ("taivaasta se kaikki hyvä tulee," äiti siihen, että entäs paha?).
Isä (nyt 80v.) erosi jo aikoja sitten. Kertoi syyksi sen saman, rahan, kysyin viime viikolla, että haluaisitko liittyä takasin? - "En ikinä".
Itse vielä olen. Mulla on oma näkemys ja kanta, taivaaseen en luultavasti tule pääsemään, mutta toistaiseksi.
Olen koko ikäni "tsempannut" muita, näen sen, kun joltakin alkaa usko loppua, usko itseensä. Nyt multa alkaa oma usko olla aika vähissä.
Miksi nyt vasta?
Ei ollut tullut mieleen jo aiemmin, että siinä on aivan turha menoerä?