Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajilta viety auktoriteetti

En ole ope
03.09.2022 |

Miten mielestäsi lasta voisi ojentaa koulussa ettet pahoita mieltä tai ettei se ole liian "rajua" Kerro.

Kommentit (364)

Vierailija
1/364 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät opettajat halua ojentaa lapsia rajusti. He ovat ammattilaisia ja ammattilaisuuteen kuuluu se, että keskustelemalla pärjätään lapsen kuin lapsen kanssa. Tästä syystä opettajat ovat mm. vapaaehtoisesti luopuneet jälki-istuntojen antamisesta vaikka laki toistaiseksi salliikin jälki-istunnot.

Vierailija
2/364 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät opettajat halua ojentaa lapsia rajusti. He ovat ammattilaisia ja ammattilaisuuteen kuuluu se, että keskustelemalla pärjätään lapsen kuin lapsen kanssa. Tästä syystä opettajat ovat mm. vapaaehtoisesti luopuneet jälki-istuntojen antamisesta vaikka laki toistaiseksi salliikin jälki-istunnot.

No ei todellakaan ole luovuttu jälki-istunnoista. Tälle vuodelle on jo pari istuntopäivää ollut ja useampia istujia molemmissa. Se ei vaan ole ainoa rangaistus jonka koulusta saa niin kuin ennen vanhaan. Tietyistä asioista tulee aina suoraan istumista esim. koulualueelta poistuminen ilman lupaa kesken koulupäivän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/364 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ole kukaan vienyt, vaan ei ole enää kykyä olla sellainen, että kunnioitettaisiin. Ollaan nirinarivalittajia.

Mennään itse siitä yli missä aita matalin, no tarviiko ihmetellä, kun oppilaatkim tekevät samoin.

Vierailija
4/364 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan ole luovuttu jälki-istunnoista. Tälle vuodelle on jo pari istuntopäivää ollut ja useampia istujia molemmissa. Se ei vaan ole ainoa rangaistus jonka koulusta saa niin kuin ennen vanhaan. Tietyistä asioista tulee aina suoraan istumista esim. koulualueelta poistuminen ilman lupaa kesken koulupäivän.

Kyllä minusta niitä rangaistuksia oli ennen vanhaan enemmän. Esim. poisto luokasta käytävän puolelle tai nurkkaan seisomaan. Ja jonnekin 60-luvulle asti myös läimäykset karttakepillä tai viivoittimella.

Vierailija
5/364 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nykyään oikeastaan missään (edes armeijassa) auktoriteetti perustu muodolliseen asemaan vaan siihen, pystyykö "johtaja" tarjoamaan jotain sellaista, millä saavuttaa jonkinlaisen auktoriteettiaseman. Esimerkiksi työpaikolla pomot ovat servant leadejä: yrittävät tehdä työntekijöiden olot niin hyviksi, että työntekijät saavuttaisivat parhaat tulokset. Siihen ei oletuksena kuulu auktoriteetillä johtaminen.

Kun koko yhteiskunta on mennyt sellaiseksi, niin miksei koulutkin?

Vierailija
6/364 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajilla olisi kyllä keinot puuttua esimerkiksi kiusaamiseen, mutta eivät käytä tuota keinoa varsinkaan jos kiusaaja sattuu olemaan rikkaamman/hyvillä suhteilla varustetun perheen pentu.

Kaikki aika menee diibadaabaan, sen takia kulut vaan kasvaa mutta tulokset heikkenee vuosivuodelta, monille opettajille se on vaan suojatyöpaikka ja keino iskostaa lapsiin niitä omia utopistisia arvojaan ilman että kukaan päinvastaista mieltä asioista oleva aikuinen on paikalla haastamassa opettajan näkemyksiä.

Vierailija
7/364 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se oikeestaan opettajalle kuuluu jos joku ei halua oppia? Jos tunnilla häiritsee, heitetään vaan ulos luokasta ja sillä siisti.

mies54v

Vierailija
8/364 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan opettaja ei saa nykyään korottaa ääntään. Oppilaat melskaavat itse kuin markkinoilla ja kun ope yrittää saada oman äänensä kuuluviin, hän on ilkeä rageope. T: Lukion opettaja

Vierailija
9/364 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan opettaja ei saa nykyään korottaa ääntään. Oppilaat melskaavat itse kuin markkinoilla ja kun ope yrittää saada oman äänensä kuuluviin, hän on ilkeä rageope. T: Lukion opettaja

Mitä pitäis asialle tehdä? Missä mielessä ollaan menty vinoon..

mies54v

Vierailija
10/364 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulta ainakaan. Yläkoulun opettaja jonka ei tarvitse ääntään korottaa luokassa

Vierailija
11/364 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälki-istuntojen ongelma taitaa olla se, ettei koulu voi oikein mitään sille, jos oppilas ei hänelle määrättyihin jälki-istuntoihin tule.

Vierailija
12/364 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä lukee, ettei saa korottaa ääntään? Lukiossa ei pitäisi olla ongelmia opiskelijoiden tuntikäytöksessä.

Vierailija
13/364 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se oikeestaan opettajalle kuuluu jos joku ei halua oppia? Jos tunnilla häiritsee, heitetään vaan ulos luokasta ja sillä siisti.

mies54v

Ulos heitettyä oppilasta pitää valvoa. Helpommin sanottu kuin tehty opettajalta.

Vierailija
14/364 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä lukee, ettei saa korottaa ääntään? Lukiossa ei pitäisi olla ongelmia opiskelijoiden tuntikäytöksessä.

Ei pitäisi, mutta joihinkin lukioihin mennään himpun verran yli kutosen keskiarvolla tai jopa alle, niin kyllä se valitettavasti siellä luokassa näkyy.

Vierailija
15/364 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijoiden mielestä ei saa korottaa ääntä. Ja kyllä todellakin on ongelmia myös lukiossa.

Vierailija
16/364 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mies54v

Ulos heitettyä oppilasta pitää valvoa. Helpommin sanottu kuin tehty opettajalta.

Kouluihin pitäisi saada karsserit takaisin, ja tällä kertaa kameravalvonnalla. Kameran kuva voisi mennä opettajan ja/tai rehtorin läppäriin, jolloin valvomiskysymys olisi sillä hoidettu.

Vierailija
17/364 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä mun kommentti kyllä auta ap:tä, mutta ei sitä auktoriteettiä voi viedä, jos sitä ei ole ensin hankittu.

Entinen ope, fyssanmaikka, suositteli mulle opettajan hommaa. En lähtenyt, koska tunsin, että mulla sitä a. ei ole.

Ihan sama intissä, jotkut vaan saa sen, ja jotkut ei. Minä en. (ne jotka sai, niin siitä tuli se korpinnatsa, jääkärinä, alikeille sitten >>>). Ja jotkut sai sen >>> ihan jostain ihme syystä, ei a.:a ollenkaan.

Vierailija
18/364 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyoppilaille tekisi hyvää aikamatka 50-70- luvun kouluihin. Silloin oltiin hiljas tunnilla, viitattiin ennen kuin vastattiin. Ja jos oppilas olisi puhunut tunnilla ilman lupaa tai häiriköinyt niin ulos luokasta, rehtorin tiukkaan puhutteluun.

Vierailija
19/364 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taida esiintyä tässä:

Olet osa ongelmaa, kun heti määrittelet minut joksikin seko-opeksi, kun sanon korottavani ääntä luokassa. T: Lukion opettaja

Vierailija
20/364 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mies54v

Ei ainakaan aikanaan tarvinnut. Vähän enemmän kuin paljon oon istunut vaatenaulakon alla, luokasta poistettuna ja joka viikko pe jälki-istunnossa. Jotain tietämystä asian suhteen on täälläkin.

Samat tavat takaisinh käyttöön. Tietysti tuo videon ope kyllä anto itsensä uhrattavaksi omalla huutamisellaan.

mies54v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi