40-50v nainen, miten pukeudut illanviettoon esim.ravintolaan?
Siinäpä se kysymys olikin, ns bileillan vaatetuksesi?
Ja älkää tarttuko ja takertuko tuohon bile-sanaan.
Kommentit (277)
Minihame, lyhyt mekko tai toppi + farkut. Jalassa lähes aina saappaat syyskuu-toukokuu. Nuorempana korkkarisaappaat, nyt suosin matalia.
Vierailija kirjoitti:
Me menemme ravintolaan syömään, emme bilettämään. Eikö bilettäminen tapahdu jossakin muualla kuin ravintolassa?
Tätä mäkin mietin. Miten pukeudut ravintolaa, mut tekstissä bileet, mutta siihenkään sanaan ei saa tarttua. Eli mihin ollaan menossa? :D
Vierailija kirjoitti:
Farkut ja kauluspaita. Meen arkitamineissa juhlimaan.
Sit jos oon saanut virallisen kutsun, laitan joko kotelomekon (löytyy monessa eri värissä) tai luonnonkuituisen väljemmän mekon, jonka sidon vyötäröltä saman värisellä nauhalla/vyöllä. Talvella sitten bleiseriä ja paksumpaa sukkista päälle. Takki on villakangastakki, niitäkin omistan useamman eri värisen.
Kengät ovat kamelia tai mustaa. Laukku sitten sen mukaan.
Perustantta.
En laita pelkkää mustaa ulos, koska tuntuu, että hämärässä muutun ihan näkymättömäksi. Eikö teistä muista?
Pyrin laittamaan mekon tai puseron, joka korostaa harvinaisen värisiä silmiäni, ne on minussa parasta. Ja sopii ihon ja hiusten väriin.
Vierailija kirjoitti:
Suurin piirtein näin: https://i.pinimg.com/236x/01/3e/fa/013efa8038b0be120345e9107f9e59d9.jpg
Yläosa saattaa olla vähän peittävämpi, riippuen ravintolasta/bileistä.
N44
Olis munkin valinta 10kg hoikempana.
Vierailija kirjoitti:
En laita pelkkää mustaa ulos, koska tuntuu, että hämärässä muutun ihan näkymättömäksi. Eikö teistä muista?
Pyrin laittamaan mekon tai puseron, joka korostaa harvinaisen värisiä silmiäni, ne on minussa parasta. Ja sopii ihon ja hiusten väriin.
Mahtaako kukaan silmiä huomata? Kiva ajatus kyllä.
https://www.zalando.fi/trendyol-neuletakki-silver-tru21i0k9-d11.html
Tilasin tuon mustan mekkoni kaveriksi, odotan, että saan kokonaisuuden päälleni nähdäkseni millainen on..
Vierailija kirjoitti:
Iso ero tässä...
Meinaan itä euroopassa naiset pukeutuvat usein näyttävästi, kauniisti, naisellisesti. Ihan arkenakin.
Suomessa sen sijaan tyyli o monilla liian tylsä, tympeä, mitätön, epänaisellinen ja hym...työväenluokkanen... ihan siis bileissäkin.
Suomalaisten tyyli vaan on tylsä ja vaatimaton.
Sellaista tuulipuku ja rönttäfarkkurahvas kansaa.
M+N.
Makunsa kullakin. Suomalaisten tyyli voi olla tylsä, mutta Itä-Euroopan tyyli useimmiten halpaa ja räikeää. Minä annan itsestäni mieluummin tylsän kuin halvan kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Millaiset ihmiset saavat voimia arkeensa tyhy-illoista?
Mä kyllä vähän säälin sua, jos oikeasti olet aikuinen, etkä koskaan ole ollut niin kivassa työpaikassa, että sun mielestäsi olisi mukavaa viettää työkavereiden kanssa joskus myös vapaailtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klassinen, mutta istuva pikkumusta tai rennompaan iltaan kapeat farkut ja kiva toppi, korkosaappaat. Kengät on olennaiset, niiden on oltava nahkaa, siistit ja linjakkaat.
Tästä tunnistaa boomerin. Kevyet tennarit on nyt in, ei mitkään korkosaappaat (mitkä ne edes on, kysyy 44v?)
Boomerin tunnistaa iästä, eikä kengistä. Ja sinäkin kyllä jo kuulut siihen kategoriaan, että turhaan nälvit. Jos et muuten 44 ikävuoteen mennessä ole oppinut sen vertaa päättelemään asioita, että keksisit, minkälaiset kengät mahtaa olla korkosaappaat, niin suosittelen noin yleisesti antamaan itsestään salaperäisen vaikutelman pysymällä pääsääntöisesti hiljaa.
Vakioasuni on ikuinen klassikko, musta vartaloa myötäilevä mekko. Nyt syksyllä esim. ohut neulemekko, jossa pitkät hihat ja helma polven korkeudelle, mutta avonainen kaula-aukko. Jalkaan korkkarit tai ihanat mokkanahkanilkkurit. Klassinen tyylikäs käsilaukku, koruja en osaa käyttää.
Miten mua jotenkin kauhistuttaa ajatus noista maihareista ravintolassa 😨. Eikö ne ole kuumatkin? Saappaat myös. Ruokaravintolassa ehkä, toki ei hienommassa paikassa.  Olen sitten vanhanaikainen varmasti.
N52
Ton ikäsen kannattas pukeutua täysin alaosattomiiin, että edes jonkin verran kiinnostaisi miehiä.
Terveisin alfauros
Tiukka minihame, maiharit, t-paita ja poncho. Usein laitan rusetteja puolipitkiin permishiuksiini. Olen 157cm 93kg nainen.
Ei ole rahaa käydä ravintoloissa.
Kaupungissa on paljon kameroita, mutta tiettyjä naisia ei näy ikinä niissäkään edes kadulla. 
Kapeat tummansiniset tai mustat farkut, niiden kanssa voisin pitää pitkähihaista mustaa paitaa, jonka yläosa on pitsiä, jaloissa korolliset mustat nilkkurit. Tai sitten pohjaltaan sinertävän vihreä fiftarimekko, jossa tyyliteltyjä perhosia, sukkahousut, nilkkurit ja pitsibolero/musta ohut neuletakki. Vaihtoehtona on myös lyhythihainen viininpunainen fiftarimekko, jonka yläosassa on pitsiä ja hihat ovat pitsiä.
Nuo pitsiset yläosat eivät ole mitenkään anteliaita, pitsi alkaa rintakehän alueelta ilman tissivaon näyttämistä. On mulla avarampia mustia paitoja myös, olen vain kuullut kirpeitä kommentteja rinnoistani (toisilta naisilta), en kovin usein uskalla laittaa sellaista päälleni. Olen pitkähkö, rintava, harteikas ja ylipainoinen sekä 50-vuotias, kovin usein en käy bilettämässä juhlavaatteissa, ehkä kerran kahdessa kuukaudessa. Saatan käydä kerran kuussa arkisempana baarissa.