40-50v nainen, miten pukeudut illanviettoon esim.ravintolaan?
Siinäpä se kysymys olikin, ns bileillan vaatetuksesi?
Ja älkää tarttuko ja takertuko tuohon bile-sanaan.
Kommentit (277)
Ravintolaan? Minä pakenin vuorille kun täytin 40, eikö naisen kuulu niin tehdä, pois näköaloja pilaamasta?
Vierailija kirjoitti:
Ihana jos joku edes nykyään pukeutuu. Arkitamineissa näkyy paljon naisia ihan Helsigissäkin iltaa istumassa viikonloppuisin, luulisi että tulisi mieleen katsoa peiliin, mut ei.
Olen 44 vuotias nainen ja mennyt ravintolaan hameessa. Järkytys on ollut suuri kun ollaan tultu puristelemaan rintoja, nostelemaan hameen helmaa, kurkkimaan kaula-aukosta sisään jne. Eli enköhän jatkossakin mene baariin ihan farkuilla ja kauluspaidalla, saa olla edes jotenkin rauhassa.
Hiukset sotkuselle nutturalle tai kokonaan auki. Kevyt meikki. Paaaljon hopea koruja... Farkut, musta löllykkä paita, tennarit. Eli siis ihan samalla tyyliin mennään töihinkin, huomaan juuri. Ehkä tuo löllykkäpaita saattaa olla hieman ei niin löllykkä ja dimangeilla, duunissa enemmän tunika mallista suosin.
Mutta mä vasta ostin aivan ihanan ison mustan mekon (pohje pituinen), että ehkä se seuraavalla kerralla. Paaaljon hopeakoruja, mustat sukkikset ja valkoiset maiharit.
Mulla olis vielä yksi ihana mekko, jota pitäisi päästä ulkoiluttamaan... Tilkuista kasattu ns. mollamaijan pitkä mekko. Alle vaarinpaita, tennarit tai maiharit jalkaan. Hillitymmin hopeakoruja, kun on niin värikästä muuten.
N50
Ei seksuaaliselle häirinnälle kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana jos joku edes nykyään pukeutuu. Arkitamineissa näkyy paljon naisia ihan Helsigissäkin iltaa istumassa viikonloppuisin, luulisi että tulisi mieleen katsoa peiliin, mut ei.
Olen 44 vuotias nainen ja mennyt ravintolaan hameessa. Järkytys on ollut suuri kun ollaan tultu puristelemaan rintoja, nostelemaan hameen helmaa, kurkkimaan kaula-aukosta sisään jne. Eli enköhän jatkossakin mene baariin ihan farkuilla ja kauluspaidalla, saa olla edes jotenkin rauhassa.
Mielenkiintoista kuinka se hame on aikaansaanut puseron sisälle kurkkimista tai rintojen puristelua🤔.
Enpä kyllä antaisi sioille periksi=menisin silti hameessa/mekossa.
Vierailija kirjoitti:
Hiukset sotkuselle nutturalle tai kokonaan auki. Kevyt meikki. Paaaljon hopea koruja... Farkut, musta löllykkä paita, tennarit. Eli siis ihan samalla tyyliin mennään töihinkin, huomaan juuri. Ehkä tuo löllykkäpaita saattaa olla hieman ei niin löllykkä ja dimangeilla, duunissa enemmän tunika mallista suosin.
Mutta mä vasta ostin aivan ihanan ison mustan mekon (pohje pituinen), että ehkä se seuraavalla kerralla. Paaaljon hopeakoruja, mustat sukkikset ja valkoiset maiharit.
Mulla olis vielä yksi ihana mekko, jota pitäisi päästä ulkoiluttamaan... Tilkuista kasattu ns. mollamaijan pitkä mekko. Alle vaarinpaita, tennarit tai maiharit jalkaan. Hillitymmin hopeakoruja, kun on niin värikästä muuten.
N50
Millainen musta "iso" mekko ja mistä?
Tässä on linkki yhteen ihanaan, mutta ei ollut kokoani jäljellä
https://www.misswindyshop.com/collections/pitkat-tyllihameet/products/p…
Mulla on tuollainen mekkoni alle, mekko on samasta putiikista oleva Alexandria.
Vielä tartteis miettiä kivat sukkikset alle ja laittaisko maiharit vai mitä kengiksi...
https://theatelje.com/products/dagrun-ulpu-mekko-1
Tämä on ollut nyt suosikkini. Olen pullea ja leikkaus toimii loistavasti vatsaa peittäen.
Kengät on esim. Chie Miharan mallistosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi oli musta lyhyt mekko ja maiharit.
Millainen mekko ja maiharit? Minkä väriset sukkikset vai oliko kesäsää?
Tällainen mekko ja mustat sukkikset.
https://www.zalando.fi/wal-g-briege-skater-dress-vapaa-ajan-mekko-black…
Ihan kiva nuoren ihmisen päällä, mutta jos on 40+ ja vähääkään keskivartalolihavuutta, niin tuo näyttää hassulta.
Terveyskenkiin, harmaisiin housuihin ja tena lady mummopikkareissa.
Aika moni suosittelee farkkuja, entä jos on tiedossa tasokkaampi ravintola, jossa firman miehet ovat puvuissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N50
Millainen musta "iso" mekko ja mistä?
Tässä on linkki yhteen ihanaan, mutta ei ollut kokoani jäljellä
https://www.zalando.fi/zizzi-vapaa-ajan-mekko-black-z1721c173-q11.html
Otin yhden koon isomman, kun halusin ison pikku pullukankin päälle. Hihoja kavensin alaspäin, kun en tykkää lörpöttelevistä hihansuista. ;)
Vierailija kirjoitti:
Aika moni suosittelee farkkuja, entä jos on tiedossa tasokkaampi ravintola, jossa firman miehet ovat puvuissa?
Mulle tuollaiset paikat edustaa kiusallisia tilanteita, joten en mene. En osaa rentoutua.
Olen 53-vuotias virkanainen. En ole koskaan ollut työpaikan tyhy-illassa enkä pikkujouluissa. Mitä olen menettänyt? Vai olenko?
Vierailija kirjoitti:
Iso ero tässä...
Meinaan itä euroopassa naiset pukeutuvat usein näyttävästi, kauniisti, naisellisesti. Ihan arkenakin.
Suomessa sen sijaan tyyli o monilla liian tylsä, tympeä, mitätön, epänaisellinen ja hym...työväenluokkanen... ihan siis bileissäkin.
Suomalaisten tyyli vaan on tylsä ja vaatimaton.
Sellaista tuulipuku ja rönttäfarkkurahvas kansaa.
M+N.
Itä-Euroopassa mies antaa aina istumapaikan naiselle. Oltiinpa sitten metrossa tai sporassa. Ja ihan naisen iästä huolimatta. Naiset voivat siis huoletta lähteä naisellisissa korkkareissa minne vain, koska he tietävät, että jalkoja pääsee lepuuttamaan aina välillä.
Toista se on suomijunttimiehien kanssa. Eihän ne anna istumapaikkaa edes raskaana olevalle naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuollaiset paikat edustaa kiusallisia tilanteita, joten en mene. En osaa rentoutua.
Kantsii mennä, jos firma maksaa ateriat. On se elämys sekin syödä ja juoda hyvin firman piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen 53-vuotias virkanainen. En ole koskaan ollut työpaikan tyhy-illassa enkä pikkujouluissa. Mitä olen menettänyt? Vai olenko?
Paljon. Itse menen kaikkiin pikkujouluihin, minne kutsutaan (oma työpaikka, muutama sidosryhmä & hyväntekeväisyysorganisaatio, jossa olen ollut vapaaehtoisena). Kyllä se piristää, kun pääsee vaan nauttimaan ruoasta, juomasta ja porukalla tanssimisesta. Yritän laittaa päälle jotain vähemmän arkista, ja satsata hieman enemmän silmämeikkiin kuin yleensä.
Ei huonosti pukeutuminen ole itsetuntokysymys, että jos on hyvä niin on pokkaa pukeutua huonosti. Laiskuutta se on itseään ja kanssaihmisiään kohtaan.