40-50v nainen, miten pukeudut illanviettoon esim.ravintolaan?
Siinäpä se kysymys olikin, ns bileillan vaatetuksesi?
Ja älkää tarttuko ja takertuko tuohon bile-sanaan.
Kommentit (277)
Ja kun vauhtiin pääsin, niin miten työpaikan illanvietot virkistävät? Miksi ne virkistivät? Mieheni ei ole koskaan jättänyt välistä yksiäkään juhlia tai kissanristiäisiä. Olisin aidosti kiinnostunut kuulemaan tuosta virkistämispuolesta.
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö ole noloa tanssia työkavereiden kanssa? Sitten seuraavalla viikolla olla töissä niinkuin mitään ei olisi tapahtunut? Lisäävätkö ko. illanvietot ryhmähenkeä? T. Virkanainen
Ps. Myönnetään, olen utelias kuitenkin. Mieluusti olisin kärpäsenä katossa. Tanssivatko miehet?
Riippuu, miten tanssii. Tykkään tanssia porukalla. Jos laittaa diskossa jalalla vähän koreasti, mitä sitä jälkikäteen häpeämään? Sen sijaan, jos roikkuu jonkun kaulassa fritsuja pureskellen, niin luulisin, että jälkikäteen voisi olla sitten hävettävää.
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö ole noloa tanssia työkavereiden kanssa? Sitten seuraavalla viikolla olla töissä niinkuin mitään ei olisi tapahtunut? Lisäävätkö ko. illanvietot ryhmähenkeä? T. Virkanainen
Ps. Myönnetään, olen utelias kuitenkin. Mieluusti olisin kärpäsenä katossa. Tanssivatko miehet?
Juu, miehetkin tanssivat. Ai että mitä johntravolltoja sitä joistakin sitten paljastuukin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso ero tässä...
Meinaan itä euroopassa naiset pukeutuvat usein näyttävästi, kauniisti, naisellisesti. Ihan arkenakin.
Suomessa sen sijaan tyyli o monilla liian tylsä, tympeä, mitätön, epänaisellinen ja hym...työväenluokkanen... ihan siis bileissäkin.
Suomalaisten tyyli vaan on tylsä ja vaatimaton.
Sellaista tuulipuku ja rönttäfarkkurahvas kansaa.
M+N.Itä-Euroopassa mies antaa aina istumapaikan naiselle. Oltiinpa sitten metrossa tai sporassa. Ja ihan naisen iästä huolimatta. Naiset voivat siis huoletta lähteä naisellisissa korkkareissa minne vain, koska he tietävät, että jalkoja pääsee lepuuttamaan aina välillä.
Toista se on suomijunttimiehien kanssa. Eihän ne anna istumapaikkaa edes raskaana olevalle naiselle.
Ja avaavat naiselle ovet ja kantavat laukutkin. Siinä on kevyt kävellä korkkareilla. On hieman eroa, on.
Hyvin samalla tavoin kuin viimeiset 20 v. eli farkut ja joku siisti lyhythihainen paita, jossa on jokin kiva "katseenvangitsija". Ehkä vähempi meikkiä kuin 2-kymppisenä ja useammin lenkkarit kuin korkkarit.
Vierailija kirjoitti:
Suurin piirtein näin: https://i.pinimg.com/236x/01/3e/fa/013efa8038b0be120345e9107f9e59d9.jpg
Yläosa saattaa olla vähän peittävämpi, riippuen ravintolasta/bileistä.
N44
😂 Ai jai jai sinua. Uskon, että tulee hauska ilta.
En käy illanvietoissa. En jaksa juoppoja. Ei sieltäkään miehiä löydy.
Vierailija kirjoitti:
En käy illanvietoissa. En jaksa juoppoja. Ei sieltäkään miehiä löydy.
En mä sinne miesten takia mene, vaan tanssimisen takia.
Farkut ja kauluspaita. Meen arkitamineissa juhlimaan.
Sit jos oon saanut virallisen kutsun, laitan joko kotelomekon (löytyy monessa eri värissä) tai luonnonkuituisen väljemmän mekon, jonka sidon vyötäröltä saman värisellä nauhalla/vyöllä. Talvella sitten bleiseriä ja paksumpaa sukkista päälle. Takki on villakangastakki, niitäkin omistan useamman eri värisen.
Kengät ovat kamelia tai mustaa. Laukku sitten sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 53-vuotias virkanainen. En ole koskaan ollut työpaikan tyhy-illassa enkä pikkujouluissa. Mitä olen menettänyt? Vai olenko?
Paljon. Itse menen kaikkiin pikkujouluihin, minne kutsutaan (oma työpaikka, muutama sidosryhmä & hyväntekeväisyysorganisaatio, jossa olen ollut vapaaehtoisena). Kyllä se piristää, kun pääsee vaan nauttimaan ruoasta, juomasta ja porukalla tanssimisesta. Yritän laittaa päälle jotain vähemmän arkista, ja satsata hieman enemmän silmämeikkiin kuin yleensä.
Miksi alapeukku siitä, että joku käy useissa pikkujouluissa?
Suomalainen kateusko taas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 53-vuotias virkanainen. En ole koskaan ollut työpaikan tyhy-illassa enkä pikkujouluissa. Mitä olen menettänyt? Vai olenko?
Paljon. Itse menen kaikkiin pikkujouluihin, minne kutsutaan (oma työpaikka, muutama sidosryhmä & hyväntekeväisyysorganisaatio, jossa olen ollut vapaaehtoisena). Kyllä se piristää, kun pääsee vaan nauttimaan ruoasta, juomasta ja porukalla tanssimisesta. Yritän laittaa päälle jotain vähemmän arkista, ja satsata hieman enemmän silmämeikkiin kuin yleensä.
Miksi alapeukku siitä, että joku käy useissa pikkujouluissa?
Suomalainen kateusko taas?
Sepä se. Voi onnettomia!
Me menemme ravintolaan syömään, emme bilettämään. Eikö bilettäminen tapahdu jossakin muualla kuin ravintolassa?
Varmaan musta hame (polvipituinen) ja joku näyttävämpi paita, jossa avonainen kaula-aukko. Mekot on kivoimpia, mutten ole löytänyt kivoja bilemekkoja viime vuosina. Varsinkin nyt, kun ne on ylisuuria ja röyhelöisiä,niin yäk. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni suosittelee farkkuja, entä jos on tiedossa tasokkaampi ravintola, jossa firman miehet ovat puvuissa?
Mulle tuollaiset paikat edustaa kiusallisia tilanteita, joten en mene. En osaa rentoutua.
Kantsii mennä, jos firma maksaa ateriat. On se elämys sekin syödä ja juoda hyvin firman piikkiin.
En jaksa syödä niin paljon, että siitä kannattaisi maksaa paria kymppiä enempää, eikä alkoholi varsinkaan kiinnosta.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ps. Myönnetään, olen utelias kuitenkin. Mieluusti olisin kärpäsenä katossa. Tanssivatko miehet?Riippuu, miten tanssii. Tykkään tanssia porukalla. Jos laittaa diskossa jalalla vähän koreasti, mitä sitä jälkikäteen häpeämään? Sen sijaan, jos roikkuu jonkun kaulassa fritsuja pureskellen, niin luulisin, että jälkikäteen voisi olla sitten hävettävää.
Diskossa jalalla koreasti :D Palattiinko juuri 50 vuotta ajassa taaksepäin?
Näin "talvi"aikaan tykkään tummasta eli käytännössä mustasta. Tummat farkut tai mustat kangashousut, saappaat tai nilkkurit, mustat yläosa. Mukavaa, ei paljastelua.