Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä on huijausta kun sanotaan, että syö aamulla puuroa,

Vierailija
03.09.2022 |

se pitää nälättömänä pitkään.

Syön lautasellisen puuroa, niin nälkä kalvaa jo tunnin päästä.

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä puuro auttaa pitkälle päivään, paitsi jos teet fyysistä työtä.

Vierailija
62/92 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on kyllä vieraantunut luonnosta kun nälän tunnetta ei saisi koskaan olla.

Samaa ihmettelen. Aikuiset ihmiset eivät kestä paria tuntia nälän tunnetta, ilman välipalan välipalan välipalaa.

Voi vain kuvitella miten onnetonta on itsehillintä ja pitkäjänteisyys muuten elämässä, kun jo ruoan kanssa on näin vaikeaa.

Onko sulla jonkunnäköinen luetunymmärtämisen vaikeus? Ketjun aihe sulla ei mennyt perille.

Ymmärsin että aiheena on normaalin aamupalan syövät ja tyhjästä valittavat aikuisvauvat, kuten ap hienosti aloituksessaan demonstroi.

Tässä on enemminkin kyse siitä, että osa ihmisistä hiilaripolttoisia ja osa rasvapolttoisia. Tää selviää helposti testaamalla, että kumpi pitää itellä nälkää kauemmin, rasvainen vai hiilaripitoinen aamupala. Hiilaripitoinen on myös usein paljon kuntoileville hyvä valinta, mutta on heitäkin, jotka jaksaa liikkua rasvan voimalla.

Rasva-aineenvaihdunta kehittyy kun jättää hiilarit vähemmälle. Kun elimistö on treenautunut rasvanpolttoon niin pärjää pidempiä aikoja syömättä, koska elimistö voi polttaa myös omia rasvavarantojaan. Elimistön hiilarivarastot ovat paljon pienemmät(hiilari sitoo paljon vettä) kuin käytännössä rajaton rasvavarasto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pitää nälän poissa 2-3h.

Vierailija
64/92 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala on tärkein skipattava ateria. Elimistö on yön jäljiltä jo ketoosissa polttamassa rasvaa eikä varsinaisesti nälkää ole. Useimmat syövät aamupalaa tottumuksesta ja koska sitä suositellaan. Itse en ole koskaan syönyt aamiaista ja nyt jopa tiede puoltaa aamupalan skippaamista.

Vierailija
65/92 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on kyllä vieraantunut luonnosta kun nälän tunnetta ei saisi koskaan olla.

Jos on nälkä tunnin päästä syömisestä, niin silloin se ruoka on pas kaa. Nälkä saa olla, mutta ihan ajan ja rahan tuhlausta syödä joku puuro, mistä ei jää ku nälkä ja paha mieli kun voi syödä jotain, minkä jälkeen ei tarvi syödä ennen iltapäivää. Minä syön kerran päivässä ja pärjään hyvin.

Vierailija
66/92 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorempana yritin kovasti syödä virallisten ohjeiden mukaan ja vedin aina irvistellen sen aamupuuron, kun joka paikassa sanottiin että se on terveellistä.

No nälkä oli jo tunnin päästä ja sit sitä Puputti pitkin päivää jotain.

Aamupala ei ole ikinä tuntunut sopivan mulle ja luovuin siitä sit. Oon nyt 35-vuotiaana hoikempi kuin tuolloin 16-17-vuotiaana jolloin söin suositusten mukaan.

Tänään söin aamupalaksi puuroa tosin. Kello 15 ja laitoin siihen ison nokareen voita ja raejuustoa, pitänee nälkää jonkun aikaa.

Äitini syö ain heti herättyään hiilaripitoisen aamupalan ja hän on oikeasti nälkäinen heti herätessään. Syö tasaisesti pitkin päivää kun itsellä taas hyvin iltapainotteista luonnostaan.

Ihmisten kehot toimii kovin eri tavalla.

Vierailija
67/92 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mitään huijausta. Suhteessa energiasisältöönsä puuro pitää nälän aivan uskomattoman hyvin. Siinä on kuitenkin hyvin vähän energiaa, joten annoksen täytyy olla jättimäinen.

Nimenomaan tämä. Jos syöt 500 kilokalorin edestä suklaamuroja ja 500 kilokalorin edestä puuroa, niin se puuro pitää nälän aivan USKOMATTOMAN kauan.

500 kilokaloria puuroa tarkoittaa noin yhdeksän desiä, melkein litra.

Jos syö sellaisia muutaman desin annoksia, niin miten se nyt nälän pitäisi, kun siinä on energiaa aivan olemattoman vähän.

Litra puuroa aamupalaksi. :D

Vierailija
68/92 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pysty syömään mitään ainakaan 6 tuntiin herättyäni. Kahvia. 6 -7 tunnin päästä ehkä jogurtti, tai puolikas banaani. Illalla sitten hyvä illallinen seurassa, kuten sivistysvaltioissa tehdään. 

Vierailija
69/92 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön puuron ja olen nälässä lounaaseen saakka. Se siitä.

Vierailija
70/92 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. 

Melkein voisin uskoa sellaiseen salaliittoteoriaan, jossa tämänlaisen uskomuksen olisi päästänyt valloilleen ahne lounasruokaa valmistava teollisuus, joka haluaisi varmistaa että ihmisillä olisi kiljuva nälkä työpaikoilla lounasaikana.

Vierailija
71/92 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haudutan puuron kiehu maidossa johonka tulee kauraleseitä, isoja kauraryynejä, ruisryynejä, ruokalusikallinen voita ja aromat suolaa. On aivan herkkua. 

Keinomaitoa ja aromatia, varsinaista "herkkua" :D:D:D

Syö sitten jotain muuta jos ei maistu. Eipähän ole tullut suolisto sairauksia kun se alkaa olla kansantauti. Harvapa sitä maitoa saa jostain navetasta lypsettyä ja mikä on keinomaitoa kun sitä juo suurin osa ostamalla kaupasta eikä ole omaa lehmää. Sinulla varmaankin on oma lehmä josta saat aitoa maitoa. Mauste suola on nyt vaan paremman makuista kuin tavallinen, valitettavasti. Toivottavasti en loukannut pahasti aitoja maku mieltymyksiäsi. 

Vierailija
72/92 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en pysty syömään mitään ainakaan 6 tuntiin herättyäni. Kahvia. 6 -7 tunnin päästä ehkä jogurtti, tai puolikas banaani. Illalla sitten hyvä illallinen seurassa, kuten sivistysvaltioissa tehdään. 

Ai jogurttia tyhjään vatsaan? 

https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/naita-ruokia-ei-kannattaisi-…

Vierailija
73/92 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön puuron ja olen nälässä lounaaseen saakka. Se siitä.

Johan se on ihan normaalia ettei aamupuuro ja kananmuna riitä ihan koko päiväksi vai miksi sen puuron pitäisi pitää nälkää koko päivän niin sitä ihmettelen. Sehän on vain yksi kolmas osa päivän ravinnosta. 

Vierailija
74/92 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haudutan puuron kiehu maidossa johonka tulee kauraleseitä, isoja kauraryynejä, ruisryynejä, ruokalusikallinen voita ja aromat suolaa. On aivan herkkua. 

Keinomaitoa ja aromatia, varsinaista "herkkua" :D:D:D

Syö sitten jotain muuta jos ei maistu. Eipähän ole tullut suolisto sairauksia kun se alkaa olla kansantauti. Harvapa sitä maitoa saa jostain navetasta lypsettyä ja mikä on keinomaitoa kun sitä juo suurin osa ostamalla kaupasta eikä ole omaa lehmää. Sinulla varmaankin on oma lehmä josta saat aitoa maitoa. Mauste suola on nyt vaan paremman makuista kuin tavallinen, valitettavasti. Toivottavasti en loukannut pahasti aitoja maku mieltymyksiäsi. 

Vedit sitten herneet nenään kun sanottiin totuus sun "herkusta"

Vierailija
75/92 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon ison kupin tummaa kahvia runsaalla kaura maidolla ja syön kananmunan kuitupitoisen puuron kera aamulla. 

Vierailija
76/92 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, aika vähän aikaa pärjää puurolla.

Vierailija
77/92 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuro pitää nälän poissa riittävän pitkään. Ei sillä ole tarkoituskaan pärjätä koko päivää. Aamulla jos n. 6 aikoihin syön lautasellisen puuroa ja juon kupin kahvia maidolla, niin kevyt lounas maittaa hyvin siinä 11-12 aikoihin, sitten iltaruoka n. kuudelta illalla. On ihan tervettä, että tuntee näläntunnetta päivänmittaan.

Ei ole ihme, että jengi lihoo, jos pitää syödä aamulla joku pekoniaamiainen, ettei vaan tule nälkä ennen lounasta.

Vierailija
78/92 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä puuro auttaa pitkälle päivään, paitsi jos teet fyysistä työtä.

Auttaa vaikka tekee fyysistä työtä. On kokemusta.

Vierailija
79/92 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro, marjoja, pähkinöitä ja jogurttia, mehukeittoa- kyllä pitää nälän!

Vierailija
80/92 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, aika vähän aikaa pärjää puurolla.

On hyvä syödä jotakin n. 3h välein. 😄