Mitä mieltä olette käsitteestä ihmisten internet?
Kommentit (54)
Suomeen on yritetty tuoda jenkkinäkemys kauhean suuresta Venäjän trolliarmeijasta.
Voi sitäkin jossain määrin olla, mutta tuon ideologian mukaan on vain yksi oikea ajatus ja kaikki muut ovat trolleja. Tuo on selkeästi ihmisten aliarvostamista.
Mä näin kerran työmatkalla hotellin aamupalalla erään nuoren jenkkikonsultin puhuvan partnerille. Olin hiljaa ja kuuntelin. Mulle riitti kulemani.
Sitä mieltä olen, että historian valossa katsottuna ihminen on tarpeeksi hullu, tehdäkseen joka kerta kaiken sen, mihin on kykeneväinen.
Kaikki asiat ei ole niin kuin kerrotaan. Joillakin sen tajuaminen vie pidemmän ajan.
Viimekädessä haluaisin luottaa SUPOOn. Periaatteessa niiden pitäisi pelastaa Suomi ja suomalaiset. Kuitenkin ne antaa pistää meihin edelleen epämääräisiä pistoksia.
Mun mielestä SUPO on Suomen viimeinen toivo. Ei mua haittaa, ettei niitä kuulu tai näy, mutten nyt ole nähnyt tuloksia. Jotain on vialla.
Katsokaa sellanen kanava tubesta kuin Peak Prosperity. Viimeisin "jakso" oli hyvä kooste siitä millaisia manipuloinnin keinoja meihin on käytetty ja käytetään.
Kuka suojelisi suomalaisia? Ei kukaan. Itse meidän on suojeltava itseämme maailman pahuuksilta. Ne pahuudet pitää tunnistaa ja torjua.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän järki sitten oli yrittää pelotella ihmisiä ottamaan rokote, jos sen olisi voinut syöttää tuossa sivussa.
Pelko on vallanpidon väline. 30-luvun historiaa lukemalla selviää, että kaikki muu tapahtuu, kun saadaan ihmiset pelkäämään. Pelkäävä ihminen ei osaa toimia järkevästi vaan ottaa helpommin käskytystä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän järki sitten oli yrittää pelotella ihmisiä ottamaan rokote, jos sen olisi voinut syöttää tuossa sivussa.
Pelko on vallanpidon väline. 30-luvun historiaa lukemalla selviää, että kaikki muu tapahtuu, kun saadaan ihmiset pelkäämään. Pelkäävä ihminen ei osaa toimia järkevästi vaan ottaa helpommin käskytystä vastaan.
Ensin tuli koronapelko,
sitten ukraknan sota pelko,
nyt on sähkö loppuu pelko,
mikä sauraavaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin tuli koronapelko,
sitten ukraknan sota pelko,
nyt on sähkö loppuu pelko,
mikä sauraavaksi?
Tämä on keino, jolla jotkut ihmiset saadaan lopulta suostumaan sellaisiin asioihin, joihin he eivät olisi suostuneet ilman pelonlietsontaa. Lisäksi muita keinoja käytössä, kuten omillaan toimeentulevan keskiluokan köyhdyttäminen. Mikäli valtaosa ei avaa silmiään, tämä johtaa dystopiaan. Toivottavasti järki voittaa. Järkevä etsii ratkaisuja eikä lamaannu pelon sokaisemana.
Ilmiselvintä noiden konsulttifirmojen liikkeissä on mielipidevaikuttamisen saralla olleet samat opit, joita on käytetty jenkeissä. Vähänkin nettiä englanniksi lukeneet näkee asian.