40-vuotias, voiko iho pysyä hyvänä ilman anti aging -tuotteita?
Siinäpä se kysymys. Ei vielä ryppyjä eikä edes silmäpusseja. Pitääkö alkaa käyttää tuotteita?
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö anti-agetuotteista tai -ainesosista laadukkaita ja riittävän suuria ja pitkäkestoisia tutkimuksia, jotka todistaisivat niiden tehon? Eipä taida löytyä.
Mitä sitten kyselet jos jo tiedät? Oletko tehnyt dermatologian alan hakuja tietokannoista?
Muistaakseni ainakin retinolin teho on todistettu tutkimuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 41v ja kasvot olleet vuosia kuin ohutta ruttuista paperia.
Ei auta mikään voide.Et ole kosteuttanut riittävästi sisältä ja ulkoa. Pelkkä paksu voide ei auta, jos se on ainoa mitä laitat.
En minä ole ikinä käyttänyt mitään paksuja voiteita.
Pelkkä _mikä tahansa_ voide ei auta.
Ihan tavallisia kosteuttavia voiteita käytän.
Miten muuten hoidat ihoasi?
Pesen kasvot illalla.
Millä? Mitä voidetta laitat? Mitä muuta laitat kuin voidetta? Mitä teet aamulla?
Mikä ihmeen tentti tämä on?
Pesen kasvot illalla kunnon pesuaineella. Yöksi kosteuttava voide, talvella myös seerumi. Aamulla en tee mitään.Tämä selvensi, että miksi iho on ruttuista paperia. Mutta jatka toki samalla linjalla.
No mitä tässä sitten pitäisi tehdä kun on tullut selväksi että liika hoitaminen ja anti age tuotteet ei auta?
Hellävarainen puhdistustuote, reilulla kädellä kosteuttavaa kasvovettä, seerumi ja yöksi kasvoöljy. Aamuisin nopea vesihuuhtelu, reilulla kädellä kosteuttavaa kasvovettä, seerumi ja päivävoide.
Ei hellävaraiset putsarit puhdista kunnolla. Enkä aio aamulla laittaa mitään voiteita koska töiden jälkeen joudun ne kuitenkin pesemään pois.
Puhdistustuote on yhtä tärkeä kuin voidekin. Suurin osa käyttää liian vahvoja tuotteita jolloin ihon pintakerros kärsii ja tulee kuivuutta ja näppyjä. Googleta asiasta, paljon tietoa saatavissa. Aamulla ei pakko laittaa voidetta mutta en tajua syytäsi. Miten niin joudut pesemään pois töiden jälkeen? Ovathan ne iholla vaikuttamassa sitä ennen 10 h.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei auta mikään voide.Et ole kosteuttanut riittävästi sisältä ja ulkoa. Pelkkä paksu voide ei auta, jos se on ainoa mitä laitat.
Pesen kasvot illalla.
Millä? Mitä voidetta laitat? Mitä muuta laitat kuin voidetta? Mitä teet aamulla?
Pesen kasvot illalla kunnon pesuaineella. Yöksi kosteuttava voide, talvella myös seerumi. Aamulla en tee mitään.Tämä selvensi, että miksi iho on ruttuista paperia. Mutta jatka toki samalla linjalla.
No mitä tässä sitten pitäisi tehdä kun on tullut selväksi että liika hoitaminen ja anti age tuotteet ei auta?
Hellävarainen puhdistustuote, reilulla kädellä kosteuttavaa kasvovettä, seerumi ja yöksi kasvoöljy. Aamuisin nopea vesihuuhtelu, reilulla kädellä kosteuttavaa kasvovettä, seerumi ja päivävoide.
Ei hellävaraiset putsarit puhdista kunnolla. Enkä aio aamulla laittaa mitään voiteita koska töiden jälkeen joudun ne kuitenkin pesemään pois.
Kaksoispuhdistus siinä tapauksessa on sinulle paras, jos iho on niin likainen. Mutta tuota jälkimmäistä lausetta en kyllä käsitä ollenkaan :D
Et käsitä että toiset tekee likaista työtä? Ja aamun työt loppuu jo klo 10.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään nuoret naiset palvoo aurinkoa ja pakko saada brunaa! 4kymppisenä se sitten näkyy karulla tavalla.
No jaa.. itse olen 55v ja aina nauttinut auringonvalosta ja pidän päivetyksestä ihollani. En ole mitenkään erityisen ryppyinen, ts. ikäisteni joukossa en todellakaan ole ikäistäni vanhemman ja ryppyisemmän näköinen.
Mikä hitto siinä on, että aurinkoa pelätään fanaattisesti? Ympäri vuoden pitäisi käyttää korkeita suojakertoimia? Onko se joku itseisarvo, että ihon pitäisi näyttää eläkeiässäkin valkealta ja rypyttömältä? Miksi? Sen ymmärrän, että liiallista auringonsäteilyä vältetään tai suojaudutaan palamiselta jo ihosyövän riskin takia, mutta se rypyttömyyden ihannointi... Mulle on ihan ok näyttää ikäiseltäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesen kasvot illalla.
Kaksoispuhdistus siinä tapauksessa on sinulle paras, jos iho on niin likainen. Mutta tuota jälkimmäistä lausetta en kyllä käsitä ollenkaan :D
Et käsitä että toiset tekee likaista työtä? Ja aamun työt loppuu jo klo 10.
Pestäänhän ne voiteet joka tapauksessa joskus pois.. Mutta laittaisin tässä tapauksessa ne voiteet naamaan klo 10 jälkeen tapahtuvan pesun yhteydessä.
Naama näyttää pepulta kuitenkin, joten ihan sama 😂 En jaksa maksaa siitä, että se näyttäisi vähän sileämmältä pepulta.
Vierailija kirjoitti:
Ne tuotteet sitä ihoa vanhentaa, koska ns. täyttävät ryppyjä, eli efekti on hetkellinen ja kun lopetat käytön, tilanne on pahempi kuin aloittaessasi. Vai miksi luulette että niitä tököttejä on myyty vuosikymmenet ja silti naiset näyttävät yhtä vanhoilta kuin aina?
Vältän itse tuotteita joissa on hyalyronaatti. Se turvottaa ihoa saaden sen keinotekoisesti sileäksi hetkeksi. Ei hyvä.
Pintakuivaihooni laitan kosteuttavia voiteita, välttelen liiallista aurinkoa sekä tupakkaa.
Ilä 52 ja ihan ok nassu on. Toki ikä näkyy mutta niin sen kuuluukin. Meikki ja kampaus parantaa ulkonäköä. Tekee freesimmäksi olemuksen.
Käytän edullista tai alemman keskihintaisen luokan tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesen kasvot illalla.
Puhdistustuote on yhtä tärkeä kuin voidekin. Suurin osa käyttää liian vahvoja tuotteita jolloin ihon pintakerros kärsii ja tulee kuivuutta ja näppyjä. Googleta asiasta, paljon tietoa saatavissa. Aamulla ei pakko laittaa voidetta mutta en tajua syytäsi. Miten niin joudut pesemään pois töiden jälkeen? Ovathan ne iholla vaikuttamassa sitä ennen 10 h.
Mun työt kestää 2-3h ja joudun jo töissä pyyhkimään/pesemään kasvoja joten se rasvaus on ihan turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään nuoret naiset palvoo aurinkoa ja pakko saada brunaa! 4kymppisenä se sitten näkyy karulla tavalla.
Niinpä, mä en oo koskaan ottanut aurinkoa. Vältän auringossa olemista. Iho on hyvässä kunnossa.
52v.
Meidän ikäluokka se vasta auringossa kylpikin.
Voi viddu, minä en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesen kasvot illalla.
Mun työt kestää 2-3h ja joudun jo töissä pyyhkimään/pesemään kasvoja joten se rasvaus on ihan turhaa.
Miten niin? Se voidehan imeytyy ihoon vaikuttamaan samalla kun laitat sen?
Kasvovesi on tärkeä kosteuttaja myös.
Huvittaa kyllä keski-ikäiset joilla ei ole rypyn ryppyä ja omasta mielestä näytetään parikymppisiltä. Olen hoitanut ihoani ja terveyttä aina ja kyllä juonteita on silmännurkissa eikä iho ole tietenkään samalainen kuin nuorena.
Tiedän ihmisiä jotka kehuvat aina omaa nuorekkuuttaan, yksikin on kolmekymppinen ja luulin olen 50+. Se miltä itse näyttää omissa mielikuvissa tai peilin perusilmeellä ei ole sama mitä muut näkevät.
Vierailija kirjoitti:
Kasvovesi on tärkeä kosteuttaja myös.
Huvittaa kyllä keski-ikäiset joilla ei ole rypyn ryppyä ja omasta mielestä näytetään parikymppisiltä. Olen hoitanut ihoani ja terveyttä aina ja kyllä juonteita on silmännurkissa eikä iho ole tietenkään samalainen kuin nuorena.
Tiedän ihmisiä jotka kehuvat aina omaa nuorekkuuttaan, yksikin on kolmekymppinen ja luulin olen 50+. Se miltä itse näyttää omissa mielikuvissa tai peilin perusilmeellä ei ole sama mitä muut näkevät.
Luulin olevan siis.
62v enkä ole koskaan käyttänyt muuta kuin kevyttä (marketti) päivävoidetta.
Naururypyt on ja samat juonteet mitkä oli jo lapsena. Ensimmäinen ryppy leukaan tuli 59v:nä, esm huuliryppyjä ei ole lainkaan.
Mun iho on luonnostaan kollageenipitoinen joten en ole tarvinnut mitään
Vierailija kirjoitti:
Naurettava aloitus ja kysymys. Ei, iho ei voi pysyä hyvänä loputtomiin. Joka päivä se on päivän vanhempi. Ainoa oikeasti toimiva anti aging on auringon välttäminen ja aurinkosuoja, ja jos nyt botoxin haluaa laskea näihin, niin se, mikäli sitä otetaan nuoresta alkaen jatkuvasti ja näin estetään ryppyjen synty. Muut tökötit voivat väliaikaisesti saada ihon pehmeämmäksi ja sileämmäksi, mutta eivät nekään ihoa todella nuorenna.
Ei taida olla penaalin terävin kynä tässä.
Elä polta tupakkaa ja Älä ota liikaa aurinkoa. Älä laihduta liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiteet kosteuttavat ihon pintaa, muu lähtee sisältä. Ravinteista, terveydestä, geeneistä, kunnosta.
Huvittavaa, kun tänne kirjoittelee jotkut 40-60 v jotka väittävät että yhtään en ole vanhentunut. Se peili-ilme ei kerro totuutta. Katsokaapa itseänne kuvasta 20v ja nyt. Kyllä olette vanhentuneet, vaikka sen itseltään kieltää. Ei kenenkään keho toimi niin, että ikä ei näkyisi mitenkään.
Kuka noin on väittänyt? Se on mahdollista että on vähän ryppyjä. Mulla on ryppyjä vain silmänympärysiholla.
Just näin. Jollakin menee vanheneminen ja ryppyyntyminen vähän sekaisin. Kun ei ole ryppyjä niin ei ole ryppyjä, vaikka olenkin vanhemman näköinen kuin 35 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurettava aloitus ja kysymys. Ei, iho ei voi pysyä hyvänä loputtomiin. Joka päivä se on päivän vanhempi. Ainoa oikeasti toimiva anti aging on auringon välttäminen ja aurinkosuoja, ja jos nyt botoxin haluaa laskea näihin, niin se, mikäli sitä otetaan nuoresta alkaen jatkuvasti ja näin estetään ryppyjen synty. Muut tökötit voivat väliaikaisesti saada ihon pehmeämmäksi ja sileämmäksi, mutta eivät nekään ihoa todella nuorenna.
Ei taida olla penaalin terävin kynä tässä.
Tää ei ollu tarkoitettu sulle, vaan 32/96, sorry kauheesti.
Vierailija kirjoitti:
Stafylokokki-infektiot vanhentavat ihoa, ja niitä on kaikilla!
Niitä vastaan kannattaa käydä kamppailua kovilla aseilla, eli 12% vetoperoksidilla. Aluksi se ei ole niin tehokasta, vähän kuin lapiolla kaivaisi perunapeltoa, eli vetää matalaksi kerralla hyvin vähän, mutta VOI LUOJA sen jälkeen kun nämä mikrobit saavat tarpeeksi reikiä biofilmeihinsä, ja immuunipuolustus huomaa ne ja lähtee perään täysillä.Se on kuin kaivinkone jylläisi, ja kutinaa ja märkiviä paikkoja ilmestyy kaikkialle useiksi viikoiksi.
Se on kuin venäläinen tykistö, ja paljastuvan stafylokokki-infektion huomaa siitä että PUNOITTAVA ja MÄRKIVÄ alue tulee yhtäkkiää esiin TERVEELTÄKIN NÄYTTÄVÄSTÄ IHOSTA, ja kun sitä pyhkäisee paperilla, niin jää KELTAISTA jälkeen.Voi olla horkkaa ja bakteremiaa jos ihottumia on paljon, ei kuitenkaan kuumetta. Varsinkin TUMMAT alueet kainaloissa, jaloissa, taipeissa ovat isompia stafylopesäkkeitä, ja luoja sitä kärsimystä kun näitä rupeaa hajoittamaan.
Sen sanon, kovin kokemus ehkä ikinä minulle, kun stafyloita rupesin mestsästämään: hullua hilseilyä, kutinaa, märkivää ihottumaa, jota pitää päivittäin pestä vetyperoksidilla että iho paranee nopeammin.
Lääkärille en mennyt, olisi tarjonnut vain noitahoitoja, kortisonia, immunosuppressantteja, minä taas haluan päästä eroon infektiostani, ja saada hyvän ihon.
Siis tätä tarkoitin, heh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne tuotteet sitä ihoa vanhentaa, koska ns. täyttävät ryppyjä, eli efekti on hetkellinen ja kun lopetat käytön, tilanne on pahempi kuin aloittaessasi. Vai miksi luulette että niitä tököttejä on myyty vuosikymmenet ja silti naiset näyttävät yhtä vanhoilta kuin aina?
En ymmärrä miten ne tuotteet vanhentaa ihoa?
Täyttää ihon ja sen alla olevan kudoksen välisen tyhjän tilan. Eli iho venyy, kun se onkin täyteläisempi kuin kuivana. Kun lopettaa käyttämästä tuotetta, iho on löystynyt tuon täytteen takia ja roikkuu tyhjän päällä.
Höpö höpö, jo on teoriat.
Niin onkin! Jos olisikin kosmeettinen tuote, joka imeytyisi koko matkan ihon läpi ja täysin turvallisesti täyteläistäisi ihonalaiskudosta ilman pistoksia, menisin heti ostamaan sitä ja käyttäisin hyvin paikallisesti. Nyt pitää vaan tyytyä ihon ulointa kerrosta kosteuttaviin tuotteisiin. Taitavat olla täällä vähän yksinkertaisempia miehiä ja 60+ luomuja, jotka innoissaan komppaavat tuota ihmetuotetta.
Höpö höpö, jo on teoriat.