40-vuotias, voiko iho pysyä hyvänä ilman anti aging -tuotteita?
Siinäpä se kysymys. Ei vielä ryppyjä eikä edes silmäpusseja. Pitääkö alkaa käyttää tuotteita?
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Naisen parasta ennen päiväys 30 vuotta. Fakta.
Nelikymppinen on jo aivan liian vanha.
Mihin on liian vanha?
Vierailija kirjoitti:
Mutta palstanaisethan aina kiljuvat, että nelikymppinen on yhtä hyvä kuin parikymppinen...
Millä tavalla yhtä hyvä? Kerro tarkemmin.
Nykyään nuoret naiset palvoo aurinkoa ja pakko saada brunaa! 4kymppisenä se sitten näkyy karulla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiteet kosteuttavat ihon pintaa, muu lähtee sisältä. Ravinteista, terveydestä, geeneistä, kunnosta.
Huvittavaa, kun tänne kirjoittelee jotkut 40-60 v jotka väittävät että yhtään en ole vanhentunut. Se peili-ilme ei kerro totuutta. Katsokaapa itseänne kuvasta 20v ja nyt. Kyllä olette vanhentuneet, vaikka sen itseltään kieltää. Ei kenenkään keho toimi niin, että ikä ei näkyisi mitenkään.
Kuka noin on väittänyt? Se on mahdollista että on vähän ryppyjä. Mulla on ryppyjä vain silmänympärysiholla.
Minulla ei ryppyjä silloin, kun olen naama peruslukemilla, vain hymyillessä tulee pieniä juonteita silmien alle.
N41
Suksikaa miehet helvettiin tästä ketjusta. Ap. puhuu naisten kasvojen hoitamisesta.
Kannattaa välttää sokeria, se on pahinta iholle.
Sanoisin että geenit ja ravinto & auringon välttäminen määrittää miten iho ikääntyy.. mutta se ei pidä paikkaansa että nuo anti-age -tuotteet on ihan humpuukia. Itse olen ainakin saanut ihon huomattavasti parempaan kuntoon kun olen alkanut käyttää retinolia yms, silloin tällöin kosteuttavia naamioita ja puhdistaa ihon paremmin (joku mainitsi jo kaksoispuhdistuksen). Olen 47.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne tuotteet sitä ihoa vanhentaa, koska ns. täyttävät ryppyjä, eli efekti on hetkellinen ja kun lopetat käytön, tilanne on pahempi kuin aloittaessasi. Vai miksi luulette että niitä tököttejä on myyty vuosikymmenet ja silti naiset näyttävät yhtä vanhoilta kuin aina?
En ymmärrä miten ne tuotteet vanhentaa ihoa?
Täyttää ihon ja sen alla olevan kudoksen välisen tyhjän tilan. Eli iho venyy, kun se onkin täyteläisempi kuin kuivana. Kun lopettaa käyttämästä tuotetta, iho on löystynyt tuon täytteen takia ja roikkuu tyhjän päällä.
No tämä on aivan höpöhöpöä. Ei kosmetiikkatuote edes saa vaikuttaa ihoon noin, ei joku rasva saa mitään tilaa täyttymään. Antiage on toki vain bisnestä mutta ei tämän takia, vaan juuri siksi että niim vahvoja aineita ei saa kosmetiikkana myydä että ne jotain oikeasti tekisivät.
Ainoat tehokkaat aineet ovat retinoli ja päivittäinen aurinkosuoja 50 spf (tai vaihtoehtoisesti auringon täydellinen välttäminen muuten). Vain retinoli tehoaa vähäsen ihoon ja sitten toisaalta 99% vanhenemisesta tulee auringon säteilystä.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään nuoret naiset palvoo aurinkoa ja pakko saada brunaa! 4kymppisenä se sitten näkyy karulla tavalla.
Niinpä, mä en oo koskaan ottanut aurinkoa. Vältän auringossa olemista. Iho on hyvässä kunnossa.
52v.
Kyllä voi:) Itselläni ei ole rypyn ryppyä. Olen käyttänyt teini-ikäisestä saakka mahdollisimman voimakastehoista aurinkovoidetta kasvoillani kesät talvet, sillä auringonvalo pintarypyttää kasvot. Syvemmät juonteet tulevat taas kasvojen yksipuolisesta kurtistelusta. Tämän vaivan saa taas aisoihin teippihoidolla, jossa ryppy peitetään esimerkiksi yön ajaksi niin paksulla teippikerroksella, että rypistely estyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 41v ja kasvot olleet vuosia kuin ohutta ruttuista paperia.
Ei auta mikään voide.Et ole kosteuttanut riittävästi sisältä ja ulkoa. Pelkkä paksu voide ei auta, jos se on ainoa mitä laitat.
En minä ole ikinä käyttänyt mitään paksuja voiteita.
Pelkkä _mikä tahansa_ voide ei auta.
Ihan tavallisia kosteuttavia voiteita käytän.
Miten muuten hoidat ihoasi?
Pesen kasvot illalla.
Millä? Mitä voidetta laitat? Mitä muuta laitat kuin voidetta? Mitä teet aamulla?
Mikä ihmeen tentti tämä on?
Pesen kasvot illalla kunnon pesuaineella. Yöksi kosteuttava voide, talvella myös seerumi. Aamulla en tee mitään.Tämä selvensi, että miksi iho on ruttuista paperia. Mutta jatka toki samalla linjalla.
No mitä tässä sitten pitäisi tehdä kun on tullut selväksi että liika hoitaminen ja anti age tuotteet ei auta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei auta mikään voide.Et ole kosteuttanut riittävästi sisältä ja ulkoa. Pelkkä paksu voide ei auta, jos se on ainoa mitä laitat.
Pesen kasvot illalla.
Millä? Mitä voidetta laitat? Mitä muuta laitat kuin voidetta? Mitä teet aamulla?
Pesen kasvot illalla kunnon pesuaineella. Yöksi kosteuttava voide, talvella myös seerumi. Aamulla en tee mitään.Tämä selvensi, että miksi iho on ruttuista paperia. Mutta jatka toki samalla linjalla.
No mitä tässä sitten pitäisi tehdä kun on tullut selväksi että liika hoitaminen ja anti age tuotteet ei auta?
Hellävarainen puhdistustuote, reilulla kädellä kosteuttavaa kasvovettä, seerumi ja yöksi kasvoöljy. Aamuisin nopea vesihuuhtelu, reilulla kädellä kosteuttavaa kasvovettä, seerumi ja päivävoide.
Vierailija kirjoitti:
Olen 40 vuotias ja ihoni on nyt parhaimmassa kunnossa sitten lapsuuden.
Toki vanhentunut olen. Kaikki vanhenee päivä päivältä. Mutta ihoni on hyvässä kunnossa.Olen kärsinyt kuivasta ja helposti ärsyyntyvästä ihosta, atooppisesta ihosta, aikuisiän aknesta kun olin n. 26 v
On ollut kausia kun iho on tuntunut pahalta ja näyttänyt pahalta.
Olen kokeillut kaikenmaailman ihonhoito tuotteita edellä mainittuihin ongelmiin.Asiat mitkä uskon vaikuttavan minun ihoon:
Aamuisin huuhtelu viileällä vedellä.
Pohjalle kerrosten kasvo että, tämä tuntuu niin hyvältä iholla. Seuraavaksi seerumi ja lopulta kasviöljy. Käytän luonnonkosmetiikkaa.Käytän harvoin mitään meikkivoiteita. Juhliin mentäessä laitan.
Illalla kaksoispuhdistus, ensin öljy ja sitten joku putsari. Luonnonkosmetiikkaa nämäkin.
Pesun jälkeen sama kuin aamulla.Lisäksi nämä tärkeät:
Pyrin nukkumaan tarpeeksi.
Syön joka päivä runsaasti eri marjoja.
Vältän liikaa sokeria.
Pyrin juomaan tarpeeksi vettä.
Ulkoilen.
Yritän muistaa aurinkovoiteen.
Yritän elää tarpeeksi tasapainoista ja stressitöntä, mukavaa elämää.
Tulipas kirjoitusvirheitä!
Kasvovettä siis pesun jälkeen useampi kerros ja lopuksi kasvoöljy ei kasviöljy.
Löytyykö anti-agetuotteista tai -ainesosista laadukkaita ja riittävän suuria ja pitkäkestoisia tutkimuksia, jotka todistaisivat niiden tehon? Eipä taida löytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, mä en oo koskaan ottanut aurinkoa. Vältän auringossa olemista. Iho on hyvässä kunnossa.
52v.
Meidän ikäluokka se vasta auringossa kylpikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesen kasvot illalla.
Hellävarainen puhdistustuote, reilulla kädellä kosteuttavaa kasvovettä, seerumi ja yöksi kasvoöljy. Aamuisin nopea vesihuuhtelu, reilulla kädellä kosteuttavaa kasvovettä, seerumi ja päivävoide.
Ei hellävaraiset putsarit puhdista kunnolla. Enkä aio aamulla laittaa mitään voiteita koska töiden jälkeen joudun ne kuitenkin pesemään pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesen kasvot illalla.
Ei hellävaraiset putsarit puhdista kunnolla. Enkä aio aamulla laittaa mitään voiteita koska töiden jälkeen joudun ne kuitenkin pesemään pois.
Kaksoispuhdistus siinä tapauksessa on sinulle paras, jos iho on niin likainen. Mutta tuota jälkimmäistä lausetta en kyllä käsitä ollenkaan :D
Joillain on perintötekijöistä johtuen niin hyvä iho (paksu, tasaisen värinen) että selviävät pitkälle keski-ikään jollain perusvoiteella. Itse en kuulu näihin, mutta vaikka kuinka käyttäisi tuotteita rupsahtaa jonkun verran. Näyttäisin kuitenkin ilman niitä ja vuosittaista hoitolasarjaa järkyttävältä. Teen myös kasvojumppaa. En käytä mitään sikakalliita tuotteita kuin satunnaisesti.
Kuka noin on väittänyt? Se on mahdollista että on vähän ryppyjä. Mulla on ryppyjä vain silmänympärysiholla.