Hypättiin helteistä sitten toiseen ääripäähän! Neuletakki-kausi jäi välistä ja siirryttiin suoraan kevytoppiksiin
Ja pipoon ja hanskoihin. Ainakin jos pyörällä kulkee,on pakko olla pipo!
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pärjään vielä pitkähihaisella trikoopaidalla. Mies on jo vaihtanut pitkiin kalsareihin ja teinille piti käydä ostamassa talvimallin ajohanskat mopoiluun. No, nuo kaksi palelee helteilläkin, varmaan joku sukuvika.
Ovatko mies ja teini hoikkia?
Itse palelen aivan vietävästi nyt, kun on pari kiloa lähtenyt. Ei edes sen enempää.
No on... Neuvolan täti motkotti mulle että vauvalle pitää antaa riittävåsti ruokaa kun kasvaa alle kaikkien painokäyrien. Seuraavalla kerralla lähetin isän vauvan kanssa neuvolaan ja motkotus loppui :) Sukuvika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pärjään vielä pitkähihaisella trikoopaidalla. Mies on jo vaihtanut pitkiin kalsareihin ja teinille piti käydä ostamassa talvimallin ajohanskat mopoiluun. No, nuo kaksi palelee helteilläkin, varmaan joku sukuvika.
Itse palelen aivan vietävästi nyt, kun on pari kiloa lähtenyt. Ei edes sen enempää.
Paino kyllä tuntuu vaikuttavan. Minä olen aina ollut laiha tai hoikka ja aina olen ollut vilukissa. Sitten taas yksi pyöreän puoleinen työkaverini on aina kuumissaan, samoin muistan lapsena miten pyöreämmät serkkuni tarkeni uida vaikka kuinka kauan kylmässäkin vedessä, vaikka itse palelin heti. Varmaan muutkin tekijät vaikuttaa, mutta ilmeisesti se rasvakerros lämmittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä täällä Tampereella on nyt jo 9 ja nousee vielä päiväksi. Ei ole tarvetta kevyttoppiksille, liikkuessa on lämmin, ja vasta kelit jäähtyivät niin, että metsään viitsii edes mennä.
Höh. Helteellä oli ihanaa metsässä, kun siellä ei ollut liian kuuma.
Mulla ei ole mukavaa helteessä missään, etenkään sienessä tarpoessa. Kesät vietetään pohjois-Norjassa, mutta töihin on syksyllä tultava, joten täällä ollaan taas. Kesät ovat jo ihan hirveitä.
Suomessa ei löydy kultaista keskitietä edes säiden kohdalla. Joko on s**tanan kuumaa tai s**tanan kylmää. Joko on rutikuivaa tai sataa kaatamalla 24/7. Joko on metriset kinokset ja joka paikka tursuaa lunta ja loskaa tai sitten kova maa on umpijäässä ja kadut luistinratoja. Mikä siinä on, ette tässä maassa edes säät ja ilmat voi olla milläänlailla kohtuullisia?
Onhan tämä hassua, kun sunnuntaina hikoiltiin helteessä ja nyt vedetään kevyesti topatussa takissa. Sai aika nopeasti etsiä sopivaa lämmintä vaatetta taaperollekin. Samoin piti yhtäkkiä laittaa patterit päälle, vaikka viikonloppuna vielä piti viilentää huoneita. Tuo kylmä pohjoistuuli on pahin ulkoillessa.
Toivottavasti lempi vuodenaikani syksy ei tyystin skippaa välistä ja siirrytään suoraan talveen. Syksy on ihanaa aikaa, jos se etenee lempeän normaalisti.
theradiokid kirjoitti:
Toivottavasti lempi vuodenaikani syksy ei tyystin skippaa välistä ja siirrytään suoraan talveen. Syksy on ihanaa aikaa, jos se etenee lempeän normaalisti.
Syksy oli ja meni. Kestikö se päivän vai tunnin? En huomannut.
Nyt on ihan selkeästi talvi jo kun lämpöasteet hipoo pakkasia.
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoista kyllä. Lauantaina oltiin Särkänniemessä mekot päällä (paitsi miehellä tietenkin sortsit 🤣)maantaina tytöt lähti kouluun takit päällä ja sormikkaat käsissä.
Älä diskriminoi muunsukupuolisia. Minä olin siellä mekko päällä.
t.otter27