Hypättiin helteistä sitten toiseen ääripäähän! Neuletakki-kausi jäi välistä ja siirryttiin suoraan kevytoppiksiin
Ja pipoon ja hanskoihin. Ainakin jos pyörällä kulkee,on pakko olla pipo!
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on kyllä ollut vieläkin ihan kesäiset lämpötilat, vaikkakin tietysti (ihanasti) viileämmät. Näyttää hassulta kun ihmisillä on loppusyksyn takkeja päällä vaikka t-paidallakin tarkenee. 15-18 celsiusastetta ei tosiaan ole kylmä eikä vaadi mitään toppista.
Aamulla tänään ulkoilutin koiraa klo 8 aikaan ja oli +4 astetta. Kaikilla vastaantulijoilla oli kevyttoppatakki ja pipo. Autojen ikkunat olivat kylmähuurussa eli on ollut lähellä nollaa astetta yöllä.
T. Helsinki
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on kyllä ollut vieläkin ihan kesäiset lämpötilat, vaikkakin tietysti (ihanasti) viileämmät. Näyttää hassulta kun ihmisillä on loppusyksyn takkeja päällä vaikka t-paidallakin tarkenee. 15-18 celsiusastetta ei tosiaan ole kylmä eikä vaadi mitään toppista.
35km Kampista:
su 29
ma 17
tänäaamuna 1, pakkasella käyty yöllä. Nyt 11
Kesäistä???????
On tulossa ennennäkemättömän ankara talvi.
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin karaisen kroppaani kestämään taas kylmää enkä laita sitä toppatakkia vielä päälle. Kyllä sitä pärjää hupparilla vaikka alkuun tuntuikin kylmältä. Tällä tavalla ei tartte jäätyä pystyyn kun alkaa oikeasti kylmä kausi.
Sama kai se on mihin aikaan jäätyy pystyyn, kyllä siihen kylmään ehtii tottua vaikka ei tarkoituksella itseään palelluttaisi.
Karkkipussi kirjoitti:
Mie vein koiraa eilen lenkille klo 20 ja heitin hihattoman topin päälle toppatakin ajatellen,että onkohan tämä nyt liikaa. No ei tosiaan ollut oli kylmä kuin marraskuussa!
Heh! Nyt se hellepellejen vinkuminen alkoi :D
Etätyöläisenä käyn ulkona vasta iltapäivällä tai alkuillasta. Yhtenä päivänä kokeilin syystakkia, oli liian kuuma. Huppari on riittänyt. Voisi huvikseen koittaa, miltä tuntuu aamu-ulkoilu niin osaisi samaistua paremmin.
Totta kai tulee jäätävä syksy ja talvi, koska energian hinta nousee tappiinsa. Tämä on jumalan tahto, että ihmiset kaatuvat.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai tulee jäätävä syksy ja talvi, koska energian hinta nousee tappiinsa. Tämä on jumalan tahto, että ihmiset kaatuvat.
Ensi vuonna kaatuu matkailuyrityksiä, kun suomalaisten lomamatkat vaihtuvat energialaskujen maksamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Asun Helsingissä ja eilen lapsi lähti 7.30 kouluun ja lämpöä oli 6 astetta, tuntui kuin 4 astetta. Päivällä on eri lämpötila auringossa mutta monet joutuvat liikkumaan aikaisin aamulla ja iltaisin jolloin on kylmä.
Asunnossa on kylmä kun yöllä oli pakkasta ja lämmityskausi ei ole Lumon vuokra asunnossa alkanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
35km Kampista:
su 29
ma 17
tänäaamuna 1, pakkasella käyty yöllä. Nyt 11Kesäistä???????
No te olette siellä tosi kaukana sisämaassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-Suomessa on pitänyt olla kevyttoppis iltaisin koiraa ulkoiluttaessa. En ymmärrä miten se estää mua talvipakkasilla siirtymästä polvipituiseen untuvatakkiin - ei kai kukaan -20 asteessa kevyttoppiksella mene?
Meillä Helsingissä ei ole vuosiin ollut noin kylmää. Ihan kevyttoppiksella on pårjännyt talvet jo vuosia. Pari vuotta sitten myin Canada Goose -toppikseni koska se oli ihan liian kuuma.
Mulla samanmerkkinen toppis on lojunut kaapissa käyttämättömänä jo monta vuotta. En ole kuitenkaan raaskinut vielä myydä. Lahjaksi sain aikoinaan. Aika turha takki näillä leveysasteilla, eli Espoossa.
Mutta joo, viileää on ollut tällä viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Etätyöläisenä käyn ulkona vasta iltapäivällä tai alkuillasta. Yhtenä päivänä kokeilin syystakkia, oli liian kuuma. Huppari on riittänyt. Voisi huvikseen koittaa, miltä tuntuu aamu-ulkoilu niin osaisi samaistua paremmin.
Minä käyn ulkona aamulla juoksemassa, mitä ei todellakaan voi tehdä toppis päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-Suomessa on pitänyt olla kevyttoppis iltaisin koiraa ulkoiluttaessa. En ymmärrä miten se estää mua talvipakkasilla siirtymästä polvipituiseen untuvatakkiin - ei kai kukaan -20 asteessa kevyttoppiksella mene?
Meillä Helsingissä ei ole vuosiin ollut noin kylmää. Ihan kevyttoppiksella on pårjännyt talvet jo vuosia. Pari vuotta sitten myin Canada Goose -toppikseni koska se oli ihan liian kuuma.
Niin mitä sitten? Kevyttoppis on ihan sopiva vaate jos on lämmintä +4, oli sitten tammikuu tai syyskuu. Pakkasella sen alle varmaan puetaan vähän paksumpi paita kaveriksi. Riippuu paljon siitäkin mitä tekee, nivelrikkoista koiravanhusta ulkoiluttaessa paksu takki on ihan tarpeen, bussipysäkille juostessa pärjää varmaan ohuemmallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla samanmerkkinen toppis on lojunut kaapissa käyttämättömänä jo monta vuotta. En ole kuitenkaan raaskinut vielä myydä. Lahjaksi sain aikoinaan. Aika turha takki näillä leveysasteilla, eli Espoossa.
Mutta joo, viileää on ollut tällä viikolla.
Itse kyllästyin kun käytin sitä tasan kaksi kertaa vuoden aikana ja kummallakin kerralla oli ahdistavan kuuma se päällä. Päätin, että ihan turhaan sitä säilön kaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä sitten? Kevyttoppis on ihan sopiva vaate jos on lämmintä +4, oli sitten tammikuu tai syyskuu. Pakkasella sen alle varmaan puetaan vähän paksumpi paita kaveriksi. Riippuu paljon siitäkin mitä tekee, nivelrikkoista koiravanhusta ulkoiluttaessa paksu takki on ihan tarpeen, bussipysäkille juostessa pärjää varmaan ohuemmallakin.
Oli vastaus tuohon kommenttiin, että nyt tarttee käyttää kevyttoppista ja sitten talvella käyttää kunnon untsikkaa. Että ei sitä kunnon untsikkaakaan tartte kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun Helsingissä ja eilen lapsi lähti 7.30 kouluun ja lämpöä oli 6 astetta, tuntui kuin 4 astetta. Päivällä on eri lämpötila auringossa mutta monet joutuvat liikkumaan aikaisin aamulla ja iltaisin jolloin on kylmä.
Asunnossa on kylmä kun yöllä oli pakkasta ja lämmityskausi ei ole Lumon vuokra asunnossa alkanut.
Jaa, mulla isot ikkunat etelään, niin ei tosiaan ole sisällä kylmä ilman lämmitystä. Pidän ikkunoita auki että on tulee viileämpää ilmaa sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no sama kai se on käyttääkö kevyttoppista +4 asteen lämpötilassa tammikuussa vai syyskuussa? Ihan sopiva vaate siihen säähän.
Minä käytän kevyttoppaa aika lämpimilläkin keleillä kun en tykkää palellu. Se ei estä tarkenemasta talvella, koska osaan kerrospukeutua. Viime talvena kävin laskettelemassa vaikka oli -25, laitoin kevyttopan laskettelutakin alle. Hyvin tarkeni.
Vierailija kirjoitti:
Meillä täällä Tampereella on nyt jo 9 ja nousee vielä päiväksi. Ei ole tarvetta kevyttoppiksille, liikkuessa on lämmin, ja vasta kelit jäähtyivät niin, että metsään viitsii edes mennä.
Höh. Helteellä oli ihanaa metsässä, kun siellä ei ollut liian kuuma.
Itse pärjään vielä pitkähihaisella trikoopaidalla. Mies on jo vaihtanut pitkiin kalsareihin ja teinille piti käydä ostamassa talvimallin ajohanskat mopoiluun. No, nuo kaksi palelee helteilläkin, varmaan joku sukuvika.