Miten weetabixia syödään?
En ole koskaan syönyt mutta ajattelin kokeilla, koska aika terveellistä, kai. Kuvissa ne on sellaisia korpun näkösiä maidon seassa, mureneeko ne helposti, kun lusikalla ottaa? Naurettavaa varmaan kysyä tällaista, mutta kysynpä silti.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maitoa lautaselle ja pala sinne lillumaan. Itse tykkään lisätä palan kerrallaan ja syödä aika nopeasti ennen kun se muhjuuntuu. Pienenä tykkäsin jättää ne hetkeksi likoamaan löllöiksi. Hyvää on.
Eikun juuri toisinpäin. Palat lautaselle ja maito kaadetaan päälle...
Muhjuuntuu vauvanruoaksi noin. Ne joille on jo kasvanut hampaat, voi lisätä weetabixinsa maidon päälle.
Niihin tulee himo. Koostumus pysyy rapeampana, jos syö maidon sijaan jugurtin kanssa.
Syö samalla tavalla kuin murot. Ripaus sokeria päälle ja maitoa. Sokerin sijaan voi laittaa myös hilloa, marjoja tai hedelmiä.
Vierailija kirjoitti:
Niihin tulee himo. Koostumus pysyy rapeampana, jos syö maidon sijaan jugurtin kanssa.
On se rapeaa maidonkin kanssa, mutta weetabixin kanssa ei sovi jäädä haaveilemaan, vaan syödään rivakasti pala ja sitten voi pitää tauon ennen seuraavan palan lautaselle asettelua.
Vierailija kirjoitti:
Syö samalla tavalla kuin murot. Ripaus sokeria päälle ja maitoa. Sokerin sijaan voi laittaa myös hilloa, marjoja tai hedelmiä.
Kuka hullu laittaa weetabixiin tai muroihin mitään sokeria tai hilloa? Kamala ajatus, harhaoppista hapatusta. Kamalia asioita täältä ennenkin on saanut lukea mutta tämä on kyllä jo liikaa.
Maidon ja banaanin kanssa, ja jos olen oikein herkuttelutuulella niin lisäksi mansikoita. Kannattaa syödä heti kun on kaatanut maidon etteivät weetabixit mössöönny.
Vierailija kirjoitti:
90-luvulla harras toiveeni oli, että meillekin olisi ostettu weetabixia kun ne mainokset olivat niin kivoja ja houkuttelevia. Oltiin köyhiä niin ei ostettu, ja kerran aikuisena sain niitä maistaa, ja pettymys oli kyllä valtava 😂
Minä olin onnen kultapossu ja sain näitä jo kasarilla. Pidän niistä yhä.
Sokeria muroihin. Aivan hulluja ihmisiä tällä palstalla.
Miten voin syödä aamumuroni huomenna kun päähän tulvii mielikuvia ihmisistä tunkemassa niihin sokeria ja hilloa? Jos nälkiinnyn, niin te ootte siitä vastuussa.
Vierailija kirjoitti:
Maustamatonta jugurttia ja hunajaa, tai ruokosokeria tai marjoja korppujen päälle ja anna pehmetä hetki. Jollei ole jugurttia, niin sit mä teen niin päin et pari korppua lautaselle, sokeria tai kanelisokria vähän päälle ja sit mä lirutan ihan vähän maitoa pitkittäin keskeltä niitä korppuja, siis oikeasti vain vähän, muutaman ruokalusikallisen per korppu. Vain sen verran et pehmenee keskeltä et pystyy lusikalla lohkaisemaan, mutta että jää silti myös rapeutta jäljelle. Se kylmä märkä möhnä on kauheeta, jos laittaa liikaa maitoa.
No ni, alko tehä mieli weetabixia.
Elikkäs maitoa, weetabixia ja kunnon sokerikuorrutus. Annetaan weetabixin mennä ihan mössöksi. Ja ääntä kohti! Tämä on ainoa oikea tapa!
Tykkään Weetabixeistä. 2 palaa syvälle lautaselle, kaada sekaan vähän maitoa ja anna kostua. Sitten päälle vadelmahilloa. Hyvää on.
Mun lapsella oli joskus vaikeuksia syödä aamupalaa. Siis ihan pikkuisena n 1,5v. Puuro ei kelvannut ja leipä ja murot oli liian hankalia niin pienelle. Söi sitten weetabixiä. Eli lautasella pari kpl, maitoa päälle, että pehmenivät ja sen sössön päälle maustamatonta jugurttia ja marjoja tms. Tämmöisellä aamupalalla eli varmaan kouluikäiseksi asti, kunnes alkoi ne leivät ja murot maistumaan. Syö vieläkin weetabixiä, vaikka ikää jo yli 20v.
Weetabix lyödään naulalla kiinni seinään ja järsitään siitä.
Kyllä se vaatii paljon sokuria piälle ja loraus täysmaitoa ja ei kun kitusiin
Vierailija kirjoitti:
Kokkareeksi puristettua sahanpurua. Ei maistu miltään paitsi kuivalle purulle.
Siksi siihen pitää lisätä jotain. Sama kuin leipää jos syö sellaisenaan.
Hilloa tai banaania myös voi laittaa kiivi siivuja jos haluaa hieman twistiä!🤪
Kokkareeksi puristettua sahanpurua. Ei maistu miltään paitsi kuivalle purulle.