Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen työtuoli sinulla on kotona - mitä suosittelet?

Vierailija
02.09.2022 |

Etätyöt sen kuin jatkuvat (sopii itselleni hyvin), mutta kotitoimiston ergonomia on järkyttävän huono. Minulla on työpöytä, jonka korkeutta ei voi muuttaa ja joku vanha pehmustettu keittiön tuoli siinä edessä - unohtunut siihen muuton jälkeen ja jäänyt. Nyt alkaa huolestuttaa kipeä niska ja selkä, joten kunnollinen tuoli pitää löytyä pian.

Millaisia työtuoleja teillä muilla on, kotona tai töissä? Mitä suosittelet ja mitä et? Itse haluaisin, että tuolissa oli helposti säädettävän korkeuden lisäksi myös jonkinlaiset käsinojat. Taakse kallistus olisi ihan kiva, mutta ei välttämätön.

Käytännöllisyys edellä mennään, mutta jos jollakin olisi vinkata jostakin hyvästä, nätistä ja kohtuuhintaisesta tuolista, kuulisin mielelläni. Minkälaisen itse ostaisit?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkötuoli

Vierailija
22/41 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä pelituoleja kannata ollenkaan väheksyä.

Kyllä kannattaa. Ne ovat ergonomiselta kannalta aivan perseestä, kirjaimellisesti.

Mikäli oikeasti haluaa hyvää ergonomista tuolia, itse toimistorottana suosittelen:

https://www.satulatuolikeskus.fi/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla Martelan Logic 400. Vastaava on muistaakseni Logic 4.

Martela myy kunnostettuja noin 500€:lla

Ostaisin myös sähköpöydän.

Vierailija
24/41 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nätillä tarkoitan sellaista aikuiseen makuun sopivaa, yksinkertaista ja hillittyä tuolia. En siis halua esim. puna-mustaa muhkuksi pehmustettua pelituolia tms. Plussaa jos ei ole musta eikä tekonahkaa. Ap

Parhaimmat tuolit: Håg Capisco (toimistolla) ja Back App (kotona). Löytyy eri värejä.

Vierailija
25/41 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se menee johonkin hyvään toimisto/valvomotuoliin. Ja niiden hinnat on 4 numeroisia valitettavasti, mutta ovatkin käytännössä "ikuisia". vähintään 10 vuotta kestävät päivittäistä käyttöä.

Vierailija
26/41 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtuolien ongelma on nopeasti kuluva keinonahkapinta, liian herkkä keskiosa säätöpaikasta (voi kuulua kraks jos kääntyy sivulle), kitisevät rullat tai muut osat ja jos ei saa säädettyä kaikissa korkeuksissa istumakulmaa eteen-taakse. Usein ylös-alas löytyy. Suosittelen pehmeyttä ja ergonomiaa, pitää voida nojata taakse ja jalat ylös, joku tuoli sinne pehmukkeella. Ole oman työhuoneesi tai pisteesi pomo. :s Joo, käsinojat tarvitsee vaikka ne ovat usein väärällä korkeudella. Saunatyynystä saa niskatyynyn joskus.

Vierailija
27/41 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean Markus

Vierailija
28/41 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nätillä tarkoitan sellaista aikuiseen makuun sopivaa, yksinkertaista ja hillittyä tuolia. En siis halua esim. puna-mustaa muhkuksi pehmustettua pelituolia tms. Plussaa jos ei ole musta eikä tekonahkaa. Ap

Parhaimmat tuolit: Håg Capisco (toimistolla) ja Back App (kotona). Löytyy eri värejä.

Kannattaa googlettaa ahkerasti. Mehän ei tiedetä sun vaatimuksia ja budjettia, mutta olen samaa mieltä, että pelituoleista löytyy usein ihan hienoja vaihtoehtoja, Ja ne eivät siis ole kaikki punamustakeinonahkapaskaa....

Vierailija
29/41 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta vuotta tässä pärjätty ilman mitään erikoistuoleja.

Parhaimmillaan herätys klo 7.45 ja hampaiden pesun jälkeen kahvikupin kanssa sängylle läppäri sylissä jo ennen kasia..Eka palaveri yleensä klo 9 ja sitten yhtäkkiä onkin jo lounasaika. Keittiönpöydän ääreen sitten ja ihan työtuolin on , mutta lltapäivän palsut helposti menee jo sohvalla..

Vierailija
30/41 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martelan Ziggy aktiivijakkara + sähköpöytä. Olen tykännyt.

Vierailija
31/41 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ne eivät siis ole kaikki punamustakeinonahkapaskaa....

Ongelma piilee siinä, että ne ovat ergonomisesti paskaa.

Vierailija
32/41 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Håg Capisco. Ja on hyvä. Selkäkivut on historiaa.

https://www.vepsalainen.com/fi/fi/toplux-hag-capisco-8106--tyotuoli-066…

Vierailija
33/41 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon myös miettinyt ostavani kunnon työtuolin vihdoin kotiin. Oon lukenut Herman Millerin tuoleista, että on hyviä ergonomian kannalta. Elitellä näyttäisi olevan vielä hyvässä alessa tää työtuoli: https://www.elite-toimistokalusteet.fi/paljon-saeaetoejae-toimiston-yle…

Onko kellään kokemuksia Millerin tuoleista?

Vierailija
34/41 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyin miten mukava olikaan tämä ikean markus tuoli. Kuvien perusteella näytti epämukavalta ja rimpulalta mutta kun ikeassa pääsi tuoliin istumaan niin ostaahan se piti samantien. Tykkään erityisesti verkkokankaan selkänojasta joka hengittää eikä selkä hikoile niin ja tukevuus on ihan toista luokkaa entä jyskin tuoleissa. Myös selkätuki toimii ja säädöt jämerät. Jyskistä ei enää koskaan tuolia paitsi tarjoushinnalla. Näyttävät hyvältä mutta nitisevät ja natisevat ja väljyyttä löytyy puolelta toiselle. Pelituolit useat ovat lyömättömän mukavia lyhyen aikaa mutta pitkällä istumisella selkä kipeytyy

Vierailija
35/41 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi tuoli pitää olla kestävää laatua jos siinä istuu tällainen 98kg pitkä mies. Jyskin tjele tuoli on hyvä sen aikaa kun kestää. Ikean markus tuolin ostin kun sitä kehuttiin ja alkuun vaikutti hyvältä mutta ajan myötä selkä kipeytynyt sen kans eikä mukavaa asentoa löydä

Vierailija
36/41 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Martelan tuoli, samaa laatua mitä työpaikallekin ostetaan. Sähköpöydän ostin ihan ensimmäisenä. Työni on 100 % työpöydän ääressä tehtävää. Näitä kuluja voi vähentää verotuksessa.

Vierailija
37/41 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkillä sinällään ei ole merkitystä, mutta älä osta näitä ikeoiden, sotkien, jyskien yms. "toimistotuoleja" vaan osta ihan oikea, kunnon säädöillä varustettu, et tule katumaan vaikka ovatkin hieman hintavampia.

Juuri näin, ei kannata mennä noihin halpatuoleihin vaan satsata hieman enemmän ja hankkia kunnollinen istuin. Jos ei uutta henno, niin vanhoja toimistokalusteita myyvistä liikkeistä voi tuurilla löytää hyvän. Käsistään kätevä askartelee siihen sitten vaikka itse mieleisen päällisen.

Vierailija
38/41 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todennut lukuisia tuoleja kokeilleena että useat tuolit tuntuu kaupassa ja hetken kokeilulla todella hyvältä mutta pitkässä käytössä ongelma ja alkavat vaivata. Olen kokeillut jyskin pelituolit,leet pelituoleja, toimistotuoleja, ikean markus ensin oli hyvä mutta viikon käytön jälkeen alkoi selkä kipeytymään eikä mukavaa asentoa löydä.  Töissä on joku työtuoli aada joka on loistava muuten mutta ei pitkää selkänojaa yhtään. Muuten on painoa yli 10 kg sillä ja säädöt ihan eri luokkaa entä perustuoleissa mutta näkyy olevan hintakin +300€ sillä jo.... Mielestäni jyskin tjele tuoli on kaikista paras sen aikaa kun kestää jos tarjouksesta saa

Vierailija
39/41 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ostin uuden satulatuolin, kun edellinen on tosi rähjäisessä kunnossa. Tilasin Saksasta, koska noin satasen halvempi kuin Suomessa ja koeistunnan perusteella on hyvä. Lisäksi on kaasujousella tms. säädettävä pöytä,  jotta voi seisoa välillä. Senkin tilasin verkkokaupasta, hinta alle satasen. Sähköpöytiäkin saa nykyisin tosi edullisesti.

Vierailija
40/41 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martela Logic 220. En vaihtaisi pois, yksi parhaista sijoituksista kotona työskentelevälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi