Olen sitä mieltä, että jos parisuhde on hyvä niin siinä ei mennä ihastumaan toisiin ihmisiin
Olen vähän väliä lukenut tällä palstallakin kun parisuhteessa joku on ihastunut toiseen ihmisiin, oli sitten mies tai nainen. Minä uskon jos naisen ja miehen välillä on kipinää niin ei siinä kerkeä keneenkään muuhun ihastua.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Eli siis jos sinulla on jo hyvä kumppani, niin ei ole missään tapauksessa mahdollista että löytäisit vielä paremman?
Jos rakastaa toista niin ei siinä ajatella noin että joku olisi "parempi". Ja millä mittarilla? Pintapuolisesti vain näet ja tunnet?
Onhan ihmisluonne niin laaja kokonaisuus, että miten arvioit jonkun paremmaksi kuin toisen. Tietysti jotkut valtavat paheet niinkuin alkoholiongelma on niin suuri miinus, että sillä voi hävitä raittiimmalle kilpakumppanilleen.
Joo minäkin yllätin 2v miesystäväni tykkäilemästä jonkun nuoremman naisen kaikista somepäivityksistä, ja lirkuttelevan tälle. Itse en valitettavasti pysty vieläkään kiinnostumaan muista, eikä olisi tullut mieleenkään katsella muita sillä silmällä, vaikkei hän nyt mikään adonis ollut, päinvastoin.
Jos on kipinää yhden kanssa, niin miksi ei toisenkin ja kolmannenkin?
Itsekin uskon näin. Samalla uskon kuitenkin myös siihen, että ihminen voi itse omalla toiminnallaan VALITA oman parisuhteen ihastumisen sijaan. Tämä nyt ei ole mikään uutinen, mutta pitkissä parisuhteissa on monenlaisia vaiheita. Kipeitäkin. Jos ja kun niistä päästään yli, on kaiken panostuksen jälkeen entistä vaikeampaa heittää kaikki menemään vain yhden ihastuksen takia. Harvoin näissä "vauhdissa vaihdetuissa" parisuhteissa kovin hyvin käy. Nähty valitettavan monta kertaa ja palstan mukaan minin lisäkseni moni muukin törmännyt ilmiöön.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin uskon näin. Samalla uskon kuitenkin myös siihen, että ihminen voi itse omalla toiminnallaan VALITA oman parisuhteen ihastumisen sijaan. Tämä nyt ei ole mikään uutinen, mutta pitkissä parisuhteissa on monenlaisia vaiheita. Kipeitäkin. Jos ja kun niistä päästään yli, on kaiken panostuksen jälkeen entistä vaikeampaa heittää kaikki menemään vain yhden ihastuksen takia. Harvoin näissä "vauhdissa vaihdetuissa" parisuhteissa kovin hyvin käy. Nähty valitettavan monta kertaa ja palstan mukaan minin lisäkseni moni muukin törmännyt ilmiöön.
Mikä pettämisellä alkaa se pettämiseen päättyy.
Kerran pettäjä, aina pettäjä.
Nämä sananlaskut pitävät hyvin kutinsa
Ap ja yläpeukuttaneet ovat joko teinejä tai muuten vaan naiiveja kun eivät ole kokeneet väh. 20 vuoden hyvää avioliittoa. Tätä kannattaisi kysyä nuorena avioituneilta, jo eläkeikään ehtineiltä. Veikkaan, että ap:n kriteerein juuri kenenkään pitkä parisuhde ei ole sitten hyvä.
Olen eri mieltä. Yksilö ja hänen taipumuksensa vaikuttavat eniten, huolimatta suhteen laadusta.
Vierailija kirjoitti:
Ap ja yläpeukuttaneet ovat joko teinejä tai muuten vaan naiiveja kun eivät ole kokeneet väh. 20 vuoden hyvää avioliittoa. Tätä kannattaisi kysyä nuorena avioituneilta, jo eläkeikään ehtineiltä. Veikkaan, että ap:n kriteerein juuri kenenkään pitkä parisuhde ei ole sitten hyvä.
Ap taitaa olla kykenemätön rakastamaan normaalilla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mieltä. Yksilö ja hänen taipumuksensa vaikuttavat eniten, huolimatta suhteen laadusta.
Kyllä. Ns huonon suhteen taakse menee moni sarjapettäjä kerta toisensa jälkeen kun ei pysty myöntämään itselleen täydellistä kelvottomuuttaan ihmisenä
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko, että pitkään avioliittoon kyllä mahtuu ihastumista ja silti suhde voi olla hyvä ja parisuhde jatkua? Kyllä minäkin sen allekirjoitan ja yläpeukutin ap:n viestiä. En ole kuitenkaan teini, vähän naiivi kylläkin 😂 Ihastumista voi esiintyä, iso kysymys on, mitä sille ihastumiselle tekee.
Jaa. Olen ollut puolisoni kanssa noin 25 vuotta ja ihastun vähän väliä muihin ihmisiin. Kepeä tunne kantaa hetken, en tietenkään tee asialle mitään. Joskus myöhemmin en enää oikein ymmärrä mikä siinäkin niin ihastutti. Puolisoani rakastan, nyt ja aina.
Vierailija kirjoitti:
Itse juhlin tänä kesänä 30-vuotishääpäivääni, enkä ole koko aikana koskaan ollut ihastunut kehenkään toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ns huonon suhteen taakse menee moni sarjapettäjä kerta toisensa jälkeen kun ei pysty myöntämään itselleen täydellistä kelvottomuuttaan ihmisenä
Voiko tuollainen antaa mitenkään vakaan ja turvallisen aikuisen mallia lapselle?
Utopiaa. Ihastumista tapahtuu kaikille. Se ei tarkoita samaa kuin rakastuminen eikä varsinkaan sitä, että olisi valmis jättämään puolisonsa tai edes pettämään häntä. Jos tapaat jonkun josta pidät niin olet jo silloin jollain tasolla ihastunut. Ellet ole ihmisiä vihaava persoona.
Kyllä ihan hyvässäkin pitkässä suhteessa tulee ihastumisia puolin ja toisin. Ei se tarkoita sitä, että niille ihastumisille pitäisi tehdä jotain.
Ihastujat ei alunperinkään ole mitään parisuhdeainesta. Kohonnut riski pettämiseen
Vierailija kirjoitti:
Jos on kipinää yhden kanssa, niin miksi ei toisenkin ja kolmannenkin?
Mikäs siinä jos aiheesta on suhteen alussa rehellisesti ja avoimesti puhuttu läpikotaisin ja sovittu säännöt.
Eli siis jos sinulla on jo hyvä kumppani, niin ei ole missään tapauksessa mahdollista että löytäisit vielä paremman?