Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos joutuisit asumaan keskelle korpea

Vierailija
02.09.2022 |

Kauas kaikesta. Pärjäisitkö? Naapureita ei näkyisi, palveluihin vähintäänkin parikymmentä kilometriä matkaa.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menisin korpeen, en halua.

Vierailija
22/34 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut korvessa jo 40v.

Painajainen olisi jos joutuisin kaupunkiin tai edes pikkukylän taajamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjättäisiin jollain lailla, mutta en halua asua niin.

Vierailija
24/34 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin hyvin. Mutta jos olisi pakko asua vaikka Tikkurilassa, niin en pärjäisi.

Vierailija
25/34 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs täällä ollessa. Päättyvän tien varteen kun saisi siirrettyä töllin niin olisi täydellistä, onneksi posti ja metsästysporukka ainoat jotka ohi eksyvät.

Vierailija
26/34 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ja pärjään. Kauppaan 25km ja lähin naapuri 2,5km päässä. Ihana oma rauha! Metsän eläimiä näkee lähes päivittäin, jopa ahman oon onnistunu näkemään täällä. Töihin on 50km per suunta matkaa, se on ainoa asia joka hieman ketuttaa.

Vierailija
27/34 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauttisin olostani t: erakko. Vielä jos olisi jonkun mäennyppylän tai vaaran päällä, josta aukenisi upea järvimaisema niin en poistuisi kotoa muualle kuin töihin ja kauppaan.

Turha muuttaa korpeen, jos pitää käydä töissä sieltä käsin -  ellei kyse ole eräoppaana olemisesta tms. 

Vierailija
28/34 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun ja pärjään. Kauppaan 25km ja lähin naapuri 2,5km päässä. Ihana oma rauha! Metsän eläimiä näkee lähes päivittäin, jopa ahman oon onnistunu näkemään täällä. Töihin on 50km per suunta matkaa, se on ainoa asia joka hieman ketuttaa.

Minä näen eläimiä joka päivä Helsingissä, enkä tarkoita muiden lemmikkejä. 

Vierailija
29/34 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman sähköä ja juoksevaa vettä?

Ilman autoa?

Olin 2kk. Puiden ja veden kantaminen oli aika rankkaa

Vierailija
30/34 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran kävin jossain muualla, mutta muuten olin keskellä korpea mökillä koko kesän. Vapaaehtoisesti ja nautin joka hetkestä. Talvella olisi pakko olla auto (nyt ei ole), joku auraamaan tie ja paremmin lämpöä pitävä talo, mutta voisin asua "korvessa" ympäri vuoden. Entäs ap? Ei taida olla enää kuulolla.

Vierailija
31/34 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut keskellä korpea elämäni ensimmäiset 20v eikä ole hinkua takaisin. Pärjäisin mutten viihdy.

Vierailija
32/34 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta tulee 50v täyteen "korvessa" asumista. Muutama vuosi tuli testattua kaupunkielämää. Ei sovi minulle sellainen.

Teen 75% työajastani etätöitä, loput asiakaskäyntejä, joihin joutuisin joka tapauksessa ajamaan kymmeniä kilometrejä. Tänään oli toimistopäivä, tulostusta, juoruilua ja muuta sellaista tärkeää. Toimistolta palatessa kävin ruokakaupoissa, aamulla toimistolle mennessä vein kierrätykseen pakkausmateriaalit ja metallit. Tää on tätä tuo tullessas, vie mennessäs -touhua. Tässä olen iltasella kärrännyt viisi kottikärryllistä puita, kerännyt puoli kipollista papuja ja nostin vielä huomiseksi perunatkin valmiiksi.

Pihaan ei näy naapurien valoja, eikä ketään haittaa, jos ulkoilutan koiraa risoissa kalsareissa tai ilman kalsareita. Voi pitää perunamaani rikkaruohojen vallassa eikä kukaan voi käydä nipottamassa korttelin viihtyvyyden heikentämisestä. Eikä kukaan käy keräämässä ilman lupaani Ukraina-pellostani auringonkukkia.

Lapset kulkevat kouluun taksilla, tai mopoautolla. Joku urhoollinen menee polkupyörälläkin.

Rusakon näin viimeksi Hesassa Käpylässä, mutta tähän aikaan vuodesta niitä ei tosiaan pihoilla näe täällä maalla. Tulevat vasta talvella jyrsimään hedelmäpuita (ja syömään pois pavunversot, jätän ne tarkoituksella tuonne pellolle, niin on elukoillekin syötävää).

Talvella on lunta maassa (yhtään lumetonta talvea ei ole osunut minun kohdalleni, on niitäkin ollut joskus, mutta silloin en ole ollut täällä) ja se tuo valtavasti valoa. Missään ei ole varjot niin pimeitä kuin kaupungeissa. Lumityöt saattavat olla fyysisesti rasittavia, mutta eipähän kukaan rutise, että olen kasannut lumet hänen pihaansa. Omaan pihaan saan kasata ihan sellaisia Gizan pyramideja kuin halua. Ja vaikka valaista ne.

Tai olla ihan pimeässä, eikä kukaan voi rutista, että jalkakäytävällä on taloni kohdalla liukasta ja pimeää.

Tästä saa ehkä sen kuva, että en pidä ihmisistä. Ihan oikein päätelty.

Vierailija
33/34 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
34/34 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni ekat 20 vuotta asunut noin ja takaisin kaipaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi