Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tällä perustoimeentulotuella on enää tarkoitus pärjätä? Ruokakorini noussut 50%, ja tuki muutaman prosentin

Vierailija
02.09.2022 |

Ennenkin oli jo tiukkaa, mutta nyt en enää pärjää...tuntuu että selvitäkseni pitää alkaa varastaa ruokaa.

Milloin tätän on tulossa helpotusta? Tuet ovat todella alhaisella tasolla...

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuet ovat kuitenkin nousseet jo kahdesti ja kolmas korotus on tulossa. Pienet palkat ja työeläkkeet eivät ole nousseet senttiäkään.

Mutta tuensaajat olivat tiukoilla jo ennen hintojen nousuakin.

Palkansaajilla paljon enemmän varaa kiristymiseen

Vierailija
22/66 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä syöt jos 50% noussut ruokakulut? Pelkkää kalaa ja kahvia? Ei minun ruokamenot ole nousseet kuin muutaman prosentin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokajakelut on keksitty

Vierailija
24/66 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voit ap alkaa parisuhteeseen esim eläkeläis miehen kanssa. Kaksin pystytte maksamaan laskut paremmin.

Vierailija
25/66 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä syöt jos 50% noussut ruokakulut? Pelkkää kalaa ja kahvia? Ei minun ruokamenot ole nousseet kuin muutaman prosentin.

Mitä ihmettä sinä syöt? Esim kanan paistileike oli ennen (vuoden alussa) reilu 4 € ja nyt sama rasia jo yli 6,5 €, siinä on ~ 50 % nousu. Pakasteissa en ole näin isoja muutoksia huomannut, toki se voi johtua täysin niistä tuotteista mitä ostan, mutta moni tuoretuote ja leipä on noussut kymmeniä prosentteja, joidenkin hinnat jo enemmän kuin tuplaantuneet (esim. reissumies).

Vierailija
26/66 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruokalasku on noussut noin paljon, syöt todennäköisesti ns tuotteita, ruokavalmisteita. Sinun voisi olla hyvä selvittää, voisitko laittaa ruokaa perus ainesosista hieman enemmän. Esim riisi ja vihannekset, perunat ja papukastike, munakkaan, letut, kaikenlainen leipominen

Vierailija
27/66 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa itseään katsoa peiliin, jos ei toimeentulotuella pärjää. Sähköt, vedet ja vaikka hammaslääkärit saa Kelasta erikseen. Se 507 asumisen päälle pitää riittää yhdelle. Herranen aika, siitähän jää säästöön 300 Euroa, jos ei ole mitään hankintoja. Ja kyllä, tunnen useita toimeentulotuella eläviä, joilla on isoja rahoja keittiön purnukassa, koska ei ruokaan ja pakollisiin mene paljoa yli 200 Euroa/kk. Sitten päälle ne hankinnat kuten takki, kengät yms. silloin tällöin. Sossustakin  saa hankintoihin rahaa, kun ei jatkuvasti kitise ja pysyy kohtuudessa.

Vertailuksi tunnen useita iäkkäitä pariskuntia, joilla menee se tonni kuussa ja siitä hinnasta maksavat vielä hoitovastikkeensa. Ovat näes tarkkoja, eivät humputa rahaa menemään, mutta kyllä heillä puhelimet, netit yms. on ja hyvää ruokaa pöydässä, kun itse tekevät.

Vierailija
28/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kun EI PÄRJÄÄ

Vierailija
29/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kannattaisi alkaa harkita yhden ilmaisen aterian tarjoamista per päivä, jonkinlaista kansalaisruokailua, jolloin tukirahoissa säästettäisiin ja varmistettaisiin, että kaikki saavat ravitsevan, lämpimän ruoan joka päivä.

Soppatykki torille.

Vierailija
30/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae ruokaa ruokajonosta tai Pelastusarmeijalta. Kirkon diakoniatyökin voi joiltain osin auttaa.

Vierailija
31/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin

Vierailija
32/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vi...... maksaa veroja tällaiseen valtioon jossa osan ei tarvitse käydä töissä ja silti annetaan rahaa.

Vierailija
33/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 56v, en ole edesmenneiltä vanhemmiltani perinyt penniäkään rahaa. Kouluttautunut velkarahalla. Nyt asun omistusasunnossa, pärjään ihan ok, koska laitan menoni tulojeni mukaan. En ole vielä tähän ikään SAANUT ainuttakaan imuria saatikka mitään muuta ilmaiseksi yhteiskunnalta. Veroja olen kyllä maksanut.

Vierailija
34/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menot sopeutetaan tuloihin. Yksinkertainen sääntö.

Vierailija
35/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarkoituskaan elää pelkillä tuilla. Eikä kenenkään ruokakorin hinta ole noin paljoa noussut.

Ei todellakaan. Ottaa todella päähän nämä sossutuilla elelevät, jotka jaksavat kitistä kaiken aikaa.  Heillä sentään tulot nousee sitä mukaa kun menotkin nousevat. Työssäkäyvillä ei näin ole.

Samoin näyttää tyyppi vetävän vain todella kallista ruokaa, johon itse itsensä elättävillä ei edes ole varaa.

Tuommoista hinnan nousua ei saa aikaan edes lohta vetämällä.

Vierailija
36/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokakorinsa on noussut. Ei ole osannut suunnata kulutustaan, autisminkirjoinen on usein niin jäykkä ettei pysty.

Ei ota myöskään neuvoja vastaan.

Vierailija
37/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä sinä syöt? Esim kanan paistileike oli ennen (vuoden alussa) reilu 4 € ja nyt sama rasia jo yli 6,5 €, siinä on ~ 50 % nousu. Pakasteissa en ole näin isoja muutoksia huomannut, toki se voi johtua täysin niistä tuotteista mitä ostan, mutta moni tuoretuote ja leipä on noussut kymmeniä prosentteja, joidenkin hinnat jo enemmän kuin tuplaantuneet (esim. reissumies).

Tuostahan se selvisi!! Vika on sinussa. Ostat todella kallista ruokaa ja aivan turhaan.

Vierailija
38/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hävikki ruoka jonoihin. Saat ilmaisiksi kotiisi ruokaa.Työtömänä aikaa jonotaa.Lisäksi käy virkistäytymässä matalan kynnyksen toimpaikat aina tarjolla kahvia pulaa ymm.herkkua ilmaisiksi.. Kirkkojen arki lounaat 1-2 e.Usein on ilmasta leipää kotiin vietäväksi.ym.

Vierailija
39/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivo se leipä. Sämpyläjauhopussin kyljessä on ohje. Ei ole vaikeaa ja varmasti on tuoretta. Eikä maksa juuri mitään muuta, kuin vaivaa.

Vierailija
40/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sentään PERUStoimeentulotuella. Tiedätkö millaista on olla perustoimeentulotuki -40 prosentilla? Niinpä, et taida tietää...