Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tällä perustoimeentulotuella on enää tarkoitus pärjätä? Ruokakorini noussut 50%, ja tuki muutaman prosentin

Vierailija
02.09.2022 |

Ennenkin oli jo tiukkaa, mutta nyt en enää pärjää...tuntuu että selvitäkseni pitää alkaa varastaa ruokaa.

Milloin tätän on tulossa helpotusta? Tuet ovat todella alhaisella tasolla...

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta halvempaa ruokaa

Vierailija
2/66 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tuhlaile.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä vähemmän aikaa tämän kyselyyn täällä päivittäin ja sekin aika vaikka puolukkametsällä.

Vierailija
4/66 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarkoituskaan elää pelkillä tuilla. Eikä kenenkään ruokakorin hinta ole noin paljoa noussut.

5/66 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ruokakaan pidä niin karseasti mättää. Lenkille siitä.

Vierailija
6/66 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On itse tosi kiva käydä 40 tuntia viikossa töissä ja maisterikoulutuksella tienata 1800 euroa käteen kuukaudessa. Koska olen aloitteleva työntekijä, joudun työskentelemään Helsingissä, sillä vasta työkokemuksen saamisen jälkeen pääsee muualle, eli noin 10 vuoden työuran jälkeen. Vuokra on kallis, enkä saa euroakaan mitään tukia. Moni muu työntekijä tienaa vielä vähemmän. Kesäisin olen työtön, eli vielä pienemmät tulot.

Aloittajalle Kela maksaa terveysmenot, vakuutukset, sähkön, veden, lääkkeet ja harkinnanvaraisella saa sosiaalitoimesta esimerkiksi pesukoneet, silmälasit ym. Onhan tuo nyt kyllä kauheaa, yhyy.

Vierailija
7/66 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On itse tosi kiva käydä 40 tuntia viikossa töissä ja maisterikoulutuksella tienata 1800 euroa käteen kuukaudessa. Koska olen aloitteleva työntekijä, joudun työskentelemään Helsingissä, sillä vasta työkokemuksen saamisen jälkeen pääsee muualle, eli noin 10 vuoden työuran jälkeen. Vuokra on kallis, enkä saa euroakaan mitään tukia. Moni muu työntekijä tienaa vielä vähemmän. Kesäisin olen työtön, eli vielä pienemmät tulot.

Aloittajalle Kela maksaa terveysmenot, vakuutukset, sähkön, veden, lääkkeet ja harkinnanvaraisella saa sosiaalitoimesta esimerkiksi pesukoneet, silmälasit ym. Onhan tuo nyt kyllä kauheaa, yhyy.

Paljonko sun vuokra on ?

Vierailija
8/66 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta.

Vierailija
9/66 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti

Vierailija
10/66 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tämmöistä viestiä aloittaja hakikin 

Tekee tuon saman aloituksen tänne joka päivä, jotta saisi tämänkaltaisia viestejä ja vihaa tukea saavia kohtaan. 

Vierailija
11/66 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kunnon töihin. Se on ammatinvalintakysymys

Vierailija
12/66 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan sulle neuvottiin että dyykkaa. Mutta ei, täällä vain aloitat samasta aiheesta uusia ketjuja. Ei me osata taikoa sun tilannetta paremmaksi.

Vierailija
13/66 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sä tarvit rahaa kun kela maksaa kaiken.

T. Työtön joka saa vain työmarkkinatuen

Vierailija
14/66 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haetaan lisäksi harkinnanvaraista toimeentulotukea.Sitä saa lähes aina.

Vierailija
15/66 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiha liitiin, säästät 30 %

Vierailija
16/66 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tämmöistä viestiä aloittaja hakikin 

Tekee tuon saman aloituksen tänne joka päivä, jotta saisi tämänkaltaisia viestejä ja vihaa tukea saavia kohtaan. 

Tt-tuella saava ei saa edes imuria kun harja ja rikkalapio riittää, saati jotain pesukonetta 🥴

Vierailija
17/66 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö käpyjä ja puunkaarnaa.

Vierailija
18/66 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduta.

Olen 195 cm 70kg. Olen hoikka.

Vierailija
19/66 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytä vähemmän aikaa tämän kyselyyn täällä päivittäin ja sekin aika vaikka puolukkametsällä.

Siihen tarvitsee auton.

En asu metsässä

ap

Vierailija
20/66 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet ovat kuitenkin nousseet jo kahdesti ja kolmas korotus on tulossa. Pienet palkat ja työeläkkeet eivät ole nousseet senttiäkään.