Kilttimiesten Av-reissu
Mihin? Kuka osallistuu? Retkiohjelma? Yhteislaulut?
Kommentit (693)
Vierailija kirjoitti:
Oliko mopot mukana laivalla?
Oltiin poistumiskiellossa kasarmilta.
Tintti B-rapusta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alma täällä hei, naapurin Ari-Tapanin äiti kyseli pojastaan, ei oo päiväkausiin nähnä. Onko kellään hajuakaan (Mennenistä)?
Alma moi älä kerro Ari-Tapanin äidille että hän on täällä minun luona B-rapussa. Nautimme yhdessä tax-free virvokkeita.
Kuulkaas poijaat, Ari-Tapanin äiti on huolesta suunniltaan. Ellei tännää informeeraa poika äiillee, usutan sen teille B-rappuun.
Hopi hopi
Alma
Eihä poikakulta ole ennen pois yötä ollut. Tai no rippileirillä toki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alma täällä hei, naapurin Ari-Tapanin äiti kyseli pojastaan, ei oo päiväkausiin nähnä. Onko kellään hajuakaan (Mennenistä)?
Alma moi älä kerro Ari-Tapanin äidille että hän on täällä minun luona B-rapussa. Nautimme yhdessä tax-free virvokkeita.
Kuulkaas poijaat, Ari-Tapanin äiti on huolesta suunniltaan. Ellei tännää informeeraa poika äiillee, usutan sen teille B-rappuun.
Hopi hopi
AlmaEihä poikakulta ole ennen pois yötä ollut. Tai no rippileirillä toki.
Meillä on vielä paljon Tax-free juomia jäljellä.. Jos kerrot Ari- Tapanin äidille että hän on täällä minun luona niin kailotan koko kerrostalolle siitä sinun luona salaa käyvästä nuoresta ( maksullisesta) miehestä. Olet olevinas niin niin hyveellinen leskirouva muiden naapurikyylien seurassa. Me otetaan taas 🍸🍺🍻🍷🍸
Tintti B-rapusta. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hopi hopi
AlmaEihä poikakulta ole ennen pois yötä ollut. Tai no rippileirillä toki.
Meillä on vielä paljon Tax-free juomia jäljellä.. Jos kerrot Ari- Tapanin äidille että hän on täällä minun luona niin kailotan koko kerrostalolle siitä sinun luona salaa käyvästä nuoresta ( maksullisesta) miehestä. Olet olevinas niin niin hyveellinen leskirouva muiden naapurikyylien seurassa. Me otetaan taas 🍸🍺🍻🍷🍸
*** kuiskaa: Hys hys... minen kerro - sinet kerro. Ok? Mut varmaan tuo onneton äitee mennee polliisille piakkoin, se ei sitten ole minun vika. Jos miun vieraani tullee julkiseen tietoon, vannon et sukulaispoika on!
Alma
No ilmoitusasia:
Reissun jälkeen on taas löytötavaraa. Siirretty säilytykseen Naisluolaan, sieltä voi noutaa:
👠🕶💄👜👓👗👒👗👙🎀🥇🎯🎲🌡🛴🛵🎷🎸🎺🥁🎧📱📸📼🔋📚📖💼🖊🔨🛠🔑🗝💊💉🔫🗜🔩🔧🕎🍅🍴🍾🍫🍬🕸🐜🐻👑👞👖
Juuli Juristi
Ps. Älkää olko Viikkariin yhteydessä löytötavara-asioissa, tai siis MISSÄÄN asioissa. Meillähän on porttikielto kyseisen laivayhtiön matkoille. (Perinteisesti, eipä meillä ole asiaa mm porvooseen, saimaaseeseen, raumaaseen yms... kunhan pöly laskeutuu?
Onko meirään helavöitä löytyny?
Näin kyllä jonkun hintelän kilttiksen helavyötä sovittelevan, painon alla kyykkäsi, joten jätti sen discon nurkkaan, liekö ollut sinun vyösi?
No mutta. Meidän talossa tapahtuu kummia. Poikani Ari-Tapani katosi ensin, olen huolesta mykkyrällä. Nytten en saa yhteyttä naapurin Almaan, joku pihan juorupiirissä oli nähny sen lähtevän jonkun nuorehkon miehen seurassa, lienee se mukava sukulaispoika, joka käy leskitätiään lohduttamassa.
Jos kellään tietoa kadonneista. Ilmoitattehan.
Helmi, Ari-Tapanin äiti ja Alman naapuri
Vierailija kirjoitti:
No mutta. Meidän talossa tapahtuu kummia. Poikani Ari-Tapani katosi ensin, olen huolesta mykkyrällä. Nytten en saa yhteyttä naapurin Almaan, joku pihan juorupiirissä oli nähny sen lähtevän jonkun nuorehkon miehen seurassa, lienee se mukava sukulaispoika, joka käy leskitätiään lohduttamassa.
Moi Helmi! Minä olen Helena täältä A-rapusta. Noo mitenhän se on tuo kun se Alman sukulaispoika käy kyllä aika usein Alman luona! Taitaa joskus jopa aivan yötä olla? Vaikka onhan Almalla olohuoneessa se vuodesohva! En minä mitään silleen niinku. On vaan tässä tullut huomattua kun keittiön pöydän ääressä istuskelen lehteä lukemassa ja kaffittelen niin siinä sitten tulee välillä vilkaistua pelargonioiden ym. kukkasteni välistä pihamaalle. Ari Tapani on niin kunnon poika kyllä. Vaikka joskus olen ollut haistavinani oluen tuoksun Ari Tapanin lähellä? Mutta varmaan tarttuu niin helposti se haju vaatteisiin kun eikös Ari Tapani käy kävelyllä ostoskeskuksessa? Ja siellähän on kaikenlaista kulkijaa. Kuulin jotain juttua jostain laivaretkestä? Ei kai Ari-Tapani sellaiseen olis osallistunut? Kunnon poika kun on kuitenkin. Pitäskö meidän alkaa etsiä häntä? Voitaisiin vaikka ensin kierrellä kaikkien naapurien ovilla?
En päässyt yhdenkään naisen kanssa juttelemaan. Oltiin pelihuoneessa koko matka. Aivan tyhmä retki. Miksi ei mitään järjestetty meille kilttimiehille? Kukaan ei koskaan välitä meistä!
Helena naapuri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi Helmi! Minä olen Helena täältä A-rapusta. Noo mitenhän se on tuo kun se Alman sukulaispoika käy kyllä aika usein Alman luona! Taitaa joskus jopa aivan yötä olla? Vaikka onhan Almalla olohuoneessa se vuodesohva! En minä mitään silleen niinku. On vaan tässä tullut huomattua kun keittiön pöydän ääressä istuskelen lehteä lukemassa ja kaffittelen niin siinä sitten tulee välillä vilkaistua pelargonioiden ym. kukkasteni välistä pihamaalle. Ari Tapani on niin kunnon poika kyllä. Vaikka joskus olen ollut haistavinani oluen tuoksun Ari Tapanin lähellä? Mutta varmaan tarttuu niin helposti se haju vaatteisiin kun eikös Ari Tapani käy kävelyllä ostoskeskuksessa? Ja siellähän on kaikenlaista kulkijaa. Kuulin jotain juttua jostain laivaretkestä? Ei kai Ari-Tapani sellaiseen olis osallistunut? Kunnon poika kun on kuitenkin. Pitäskö meidän alkaa etsiä häntä? Voitaisiin vaikka ensin kierrellä kaikkien naapurien ovilla?
Moikkelis Helena,
ellei Ari-Tapani ensi yöksi kotiudu, alamme porukalla koko talon kyylät ratsata asuntoja! Tavataan A-rapun edessä klo 8.00.
Etsitään Almaa sitten myöhemmin, ellei sukulaisreissusta palaa.
Helmi
Moi Helmi. Joo odotellaan nyt aamuun asti. Jos joudumme käymään joka oven takana kyselemässä Ari-Tapania niin saadaanko me mennä sisälle asuntoihin katselemaan?
Helmi tässä. Nukuin pommiin syysflunssassani, ratsia talon asunnoissa lie ohi. Kettää ei pihal näy. B-rapun Tintti ol livahtanu rappuunsa kovasti Menneniltä tuoksuen, meiä Ari-Tapani ostarilta sen muotituoksun ittelleen haali. Niin että sieltä se oluen haju toellakkii tarttuu. Kerran jopa haisi ihan tupakalle... minust kyl vois käyttää miun Lux-saippuaa, se tuoksu on niin lumoava.
Juon täs mustaherukkamehhuu ja vartoon ratsian tuloksia. Kyllä meiän talon kyyläkerho yhen pojan kotiuttaa, uskon minä.
Helmi
Ps onks Almaa näkynä
Voi voi Ari-Tapani poika riepu. Ettei ois joku siellä ostarilla väkisin johonkin kuppilaan raahannut? Siitähän se tupakan hajukin vaatteissa varmaan johtuu. Kunpa nyt löytyis poika. Mites se Tintti Mennenille on voinut tuoksua?? Outoa kyllä. Almaa ei ole näkynyt eikä sitä sukulaispoikaa pariin päivään. Aivan kummia tapahtuu meidän taloyhtiössä nyt. Jatketaan huomenna etsintöjä. Ongelmia on tuottanut se kun meidän etsintäpartiota naapurimme eivät päästä sisälle asuntoihinsa tutkimaan. Hyvällä asialla kuitenkin ollaan.
Ari-Tapani tässä hik tallessa oon hik äl hik kää huo hik liko... kotiun kyl hik jos🙄🎭🌚🤸💤👀🚶🤦kus
Vierailija kirjoitti:
Helmi tässä. Nukuin pommiin syysflunssassani, ratsia talon asunnoissa lie ohi. Kettää ei pihal näy. B-rapun Tintti ol livahtanu rappuunsa kovasti Menneniltä tuoksuen, meiä Ari-Tapani ostarilta sen muotituoksun ittelleen haali. Niin että sieltä se oluen haju toellakkii tarttuu. Kerran jopa haisi ihan tupakalle... minust kyl vois käyttää miun Lux-saippuaa, se tuoksu on niin lumoava.
Juon täs mustaherukkamehhuu ja vartoon ratsian tuloksia. Kyllä meiän talon kyyläkerho yhen pojan kotiuttaa, uskon minä.
Helmi
Ps onks Almaa näkynä
Ettäkö aivan syysflunssa! Että mustaherukkamehua juot? Oliko pää kipeä myös? Vieläkö "syysflunssa"jatkuu?
Pohojanmaan painija poijjaat ry. kirjoitti:
Onko meirään helavöitä löytyny?
Onko teirään helavöitä löytyny? Oottako käyny naisluolan löytötavarat läpitte? En tosin eres tierä mis luola on, kun sehä on siirrettävis.
Helena naapuri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helmi
Ps onks Almaa näkynä
Ettäkö aivan syysflunssa! Että mustaherukkamehua juot? Oliko pää kipeä myös? Vieläkö "syysflunssa"jatkuu?
Hei Helena, onkos sun kirjotuskoneesta korjauslakka lopella? Kummallinen typo nois lainausmerkeis... pääasia et Ari-Tapani ilmineeras ittesä, viel kun jos Alma löytyis! Ei kai hää nyt missää risteilyl liene sukulaispoikansa kans? Flunssa alkaa helpottaa, otan hotapulveria yötä vasten.
Helmi tässä,
No nytpäs se meijän Ari-Tapani uutisen julkas, on alkana riijaamaan. Voi sentään. Milloinhan tuo tyttösen näytille? En kyllä ymmärrä näitä nykyajan nimiä, kertoi uuen kumppanin olevan Tintti, Tiina varmaan oikisesti on. Leivonkin kohta tiikerikakun valmiiksi, jos piakkoin tapaankin tämän tytsän.
Siis kaikille huolehtijoille - huolehtijille - huolitsijoille... miten se nyt kirjootetaan? tiedoksi siis: poika on talles taas.
Helmi
Ja kiitos kysymästä, syysflunssani on paranemaan päin
*** kuiskaa:
Jes. Kerrankin onnistui. Söpötär sai pelkän menolipun ja ottaa ehkä opikseen. Porttikielto on Porttikielto. Huoh.
Tav.ääni: En kyllä ehtinyt kilttisten tilannetta seuraamaan, voi olla että isävainaan puuvillaisella nelisnurkkaisella vastasilitetyllä sinivalkoruudullisella nenäliinalla olis riittäny pettymysten kyynelien pyyhintää. Istuin siis baaritiskillä 🍹ja vientiä piisas. Kiitos herra Latino... Av-naistenluola oli kans ihana, ei siellä mitään puutarhalehtiä ehtinyt selaamaan, sudokoita vai mitä ne nyt oli täyttelemään. Baarikomero!. Savusauna🌻. Kauneushoitola🍓. Vaude mikä reissu👠👒🛍👗👜💄