Mistä tulee sanonta mennä reisille?
Mikä menee reisille..? Olenko jotenkin outo kun minusta sanonta on törkeä eikä sovi esim. työympäristöön. Hävetti, kun kokouksessa asiantuntija kommentoi homman menevän reisille - koulutettu nainen. Itse naisena en ole kehdannut sanontaa käyttää - ei tosin ole houkutellutkaan käyttää 😅 olenko ymmärtänyt sanonnan oikein vai noloilenko turhaan?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kuitenkin niin että ihan kaikki kansan sanonnat ei sovi kaikkiin tilanteisiin?! Vaikka niitä monenlaisia onkin eli aika sivistymättömän kuvan antaa itsestään jos tätä viljelee töissä ehkä jossain raksalla vielä menee härskinä heittona
Mitä härskiä tuossa on? Ei se liity mitenkään siemennesteeseen, vaikka teinipojat nyt saivat sellaisen päähänsä. Tuo sanonta viittaa siihen, että homma on juosten kustu (eli tehty sutaisemalla), jolloin homma meni reisille (niin kuin kusi menee, jos juostessa pissaa). Tämän saat selville googlaamalla, mistä tuo sanonta tulee.
Rivo ja junttimainen sanonta ihan selkeästi, eikä siten kuulu työelämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskooko joku oikeasti että voisi viitata kahviin..? Minun teki mieli sanoa kollegalle, että ehkäpä tuota sanontaa ei pidä käyttää työpalavereissa, joissa on aika korkean tason porukkaa paikalla. Ja itse naisena pidän tosi ällönä. Ehkä moni mieskin.
Uskooko joku oikeasti, että kaikki liittyy alapääjuttuihin?
Ei vaan kysymykseni tarkoitus oli selvittää ymmärtääkö suurin osa tämän rivona. Ja jos näin on niin ei oikein sovi töissä käyttää vaikka kuinka itse uskoisi kahvikuppiin!!!
Ap (nainen)
Suurin osa aikuisista ihmisistä ymmärtää, että asioilla on eri merkityksiä eri yhteyksissä. Jos työprojektissa joku menee reisille, sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että joku ei onnistu suihkimaan siemeniään pimppiin asti.
Joo no kyllä hyvin ymmärsin, että henkilö viittasi pieleen menneeseen projektiin - mutta sanonta mennä reisille on vaan niin törkeä - väitätkö ettei tule mieleen se asia mistä se on johdettu kun joku sitä käyttää?!
Kukaan normaaliälyinen aikuinen ei työpalaverissa ala nolostella ja tirskua jollekin spermamielikuvilleen. Ei tuossa sanonnassa ole mitään törkeää, jos sen osaa ajatella normaaliälyisen aikuisen tavoin ja jos omaa edes alkeiden verran tilannetajua.
Ai tirskuinko?! Häpesin vain kollegan sanavalintaa kun se oli siinä seurassa ja tilanteessa ronski. Usko pois, että kokouksia on monenlaisia.
Ap
Teillä on sitten ihan oman luokan kokoukset, jos niissä spermaa reisille ruiskitaan. Normaalissa työpaikassa niin ei ole tapana tehdä eikä tuohon sanontaankaan silloin liity mitään ronskia tai hävettävää.
Vierailija kirjoitti:
Ennenaikainen ejakulaatio
Myös aloituksen koulutetulla naisella?
Minulla alkoi seistä.
No entäs jos joku asia on "syvältä ja poikittain"? Meillä yksi nainen käyttää sitä. Tuskin tietää, mitä tuo tarkoittaa.
Oikeasti sanonta on johdannainen sanonnasta "juosten kustu". Voit ap ihan itse kokeilla, minne se kusi menee, jos yrität juostessa kusta. Kyllä, reisille menee.