Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tulee sanonta mennä reisille?

Vierailija
01.09.2022 |

Mikä menee reisille..? Olenko jotenkin outo kun minusta sanonta on törkeä eikä sovi esim. työympäristöön. Hävetti, kun kokouksessa asiantuntija kommentoi homman menevän reisille - koulutettu nainen. Itse naisena en ole kehdannut sanontaa käyttää - ei tosin ole houkutellutkaan käyttää 😅 olenko ymmärtänyt sanonnan oikein vai noloilenko turhaan?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaat sen ap sitten, kun kasvat vähän isommaksi pojaksi ja sinulle tulee yöllisiä siemensyöksyjä. 

Silloin se menee vatsalle.

Vierailija
22/46 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskooko joku oikeasti että voisi viitata kahviin..? Minun teki mieli sanoa kollegalle, että ehkäpä tuota sanontaa ei pidä käyttää työpalavereissa, joissa on aika korkean tason porukkaa paikalla. Ja itse naisena pidän tosi ällönä. Ehkä moni mieskin.

Uskooko joku oikeasti, että kaikki liittyy alapääjuttuihin? 

Ei vaan kysymykseni tarkoitus oli selvittää ymmärtääkö suurin osa tämän rivona. Ja jos näin on niin ei oikein sovi töissä käyttää vaikka kuinka itse uskoisi kahvikuppiin!!!

Ap (nainen)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä samaa sarjaa kun on aivan lähistöllä. Silloin sanotaan "olen aivan siinä huulilla"

No, jos minulla on esim. oluttuoppi huulilla niin ei se kyllä häpyhuuliin mitenkään liity. En minä kaljaa pimpin voiteluun tuhlaa.

M48

Vierailija
24/46 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni hukkaan.  Ihan normaali sanonta. Juu ei slangi sovikkaan kaiille.  Onhan näitä: homma  sleeppaa,,,    . Urakka kusee,,,,, Jengi päättää saikuttaa ,,,,Juhlittiin perseet olalle,,,,,.Sataa  kuin Esterin perseestä, , , ,

Vierailija
25/46 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskooko joku oikeasti että voisi viitata kahviin..? Minun teki mieli sanoa kollegalle, että ehkäpä tuota sanontaa ei pidä käyttää työpalavereissa, joissa on aika korkean tason porukkaa paikalla. Ja itse naisena pidän tosi ällönä. Ehkä moni mieskin.

Ei vaan kysymykseni tarkoitus oli selvittää ymmärtääkö suurin osa tämän rivona. Ja jos näin on niin ei oikein sovi töissä käyttää vaikka kuinka itse uskoisi kahvikuppiin!!!

Ap (nainen)

Suurin osa aikuisista ihmisistä ymmärtää, että asioilla on eri merkityksiä eri yhteyksissä. Jos työprojektissa joku menee reisille, sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että joku ei onnistu suihkimaan siemeniään pimppiin asti. 

Vierailija
26/46 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaat sen ap sitten, kun kasvat vähän isommaksi pojaksi ja sinulle tulee yöllisiä siemensyöksyjä. 

Silloin se menee vatsalle.

Useimmiten lakanalle. 

nimimerkillä kokemusta on

Vierailija
27/46 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, teinipoikien joukkotumputukset täällä käynnissä ennen palstan sulkeutumista. Hyvin te VEDÄTTE!

Vierailija
28/46 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheiluselostajatkin ovat tuota käyttäneet.

Vierailija
29/46 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap (nainen)

Suurin osa aikuisista ihmisistä ymmärtää, että asioilla on eri merkityksiä eri yhteyksissä. Jos työprojektissa joku menee reisille, sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että joku ei onnistu suihkimaan siemeniään pimppiin asti. 

Joo no kyllä hyvin ymmärsin, että henkilö viittasi pieleen menneeseen projektiin - mutta sanonta mennä reisille on vaan niin törkeä - väitätkö ettei tule mieleen se asia mistä se on johdettu kun joku sitä käyttää?!

Vierailija
30/46 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap (nainen)

Itse en pidä tuota mitenkään rivona, vaikka tiedänkin sen ajatuksen sanonnan taustalla. Minulle se on vaan sanonta, jolla kuvataan, että homma meni pieleen ihan kunnolla, eikä vain pikkuisen.

Vierailija
31/46 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennä reisille tarkoittaa pahaa epäonnistumista. Yhdyntä, jossa mies laukeaa reisille, epäonnistuu pahasti.

Vierailija
32/46 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuttu sanonta. En ole kuitenkaan koskaan miettinyt tarkemmin, mistä sanonta tulee, joten en olisi tajunnut nolostua. N40

Vierailija
33/46 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap (nainen)

Joo no kyllä hyvin ymmärsin, että henkilö viittasi pieleen menneeseen projektiin - mutta sanonta mennä reisille on vaan niin törkeä - väitätkö ettei tule mieleen se asia mistä se on johdettu kun joku sitä käyttää?!

Mitä sitten, jos tuleekin mieleen? Aikuiselle ihmiselle ei pitäisi olla mikään ongelma sivuuttaa mielikuvansa ja jatkaa töitä ihan normaalisti. Teinien puuhia tuollaiset "seksi seksi hih hih hiih" jutut. 

Vierailija
34/46 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap (nainen)

Kukaan normaaliälyinen aikuinen ei työpalaverissa ala nolostella ja tirskua jollekin spermamielikuvilleen. Ei tuossa sanonnassa ole mitään törkeää, jos sen osaa ajatella normaaliälyisen aikuisen tavoin ja jos omaa edes alkeiden verran tilannetajua. 

Vierailija
35/46 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kuitenkin niin että ihan kaikki kansan sanonnat ei sovi kaikkiin tilanteisiin?! Vaikka niitä monenlaisia onkin eli aika sivistymättömän kuvan antaa itsestään jos tätä viljelee töissä ehkä jossain raksalla vielä menee härskinä heittona

Vierailija
36/46 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälläsi ei ole mennyt reisille, koska olet täällä kyselemässä

Vierailija
37/46 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin aina että sanonta liittyy kuukautisiin. Valuu reittä pitkin jos ei ole valmistautunut tms.

Vierailija
38/46 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koskaan käytä tuota sanontaa, minun aikaani lainattiin NATO-yhteensopiva termi. Lyhenne COMMFU, mutta harva tietää alkuperäiset sanat.

Vierailija
39/46 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanontaa märkä uni käytetään myös aika huolettomasti. Ei sekään sovi asiallisiin yhteyksiin.

Vierailija
40/46 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englanniksi: going to the race.