Eläkkeisiin roima 6.9 prosentin korotus!
Tämä oli päivän ilahduttava uutinen. Mahtaako tuo koskea myös työssä käyvän eläke kertymää, vai onko ainoastaan eläkkeellä jo oleville tuleva korotus?
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mäkin pöyristyttää noi eläkkeet. Pienipalkkainen mummoni, joka jäi eläkkeelle 50-vuotiaana saa 3000e. Äitini, joka oli keskituloinen ja jäi myös varhain eläkkeelle, saa noin 2600. Hyvä kun meidän sukupolvi saa edes tuon verran palkkaa.
Olet alikoulutettu, minun lapseni saavat 3 kertaa suurempaa palkkaa kuin minä eläkettä.
Koulutuksia kyllä löytyy, ei siitä ole kiinni. Hyvä, että sinun kakarasi ovat saaneet perseennuolennalla korkeat ansiotulot.
huomaa kyllä, kuin elämämkoululaisen oppikirjasta
Ahne rupsahtanut kansakoululainenko siellä huutelee? Onko sinulla 2 korkeakoulututkintoa kuten minulla?
Vuoristo- tai tunturikoulusta saatu tutkinto. Mitä korkeammalta alas luiskahtaa, sitä pahemmin itsetunnon puute haiskahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mäkin pöyristyttää noi eläkkeet. Pienipalkkainen mummoni, joka jäi eläkkeelle 50-vuotiaana saa 3000e. Äitini, joka oli keskituloinen ja jäi myös varhain eläkkeelle, saa noin 2600. Hyvä kun meidän sukupolvi saa edes tuon verran palkkaa.
Olet alikoulutettu, minun lapseni saavat 3 kertaa suurempaa palkkaa kuin minä eläkettä.
80-luvun lopulla eläkkeelle jäänyt isäni sai eläkettä 3400, minä jäin eläkkeelle 2400 e eläkkeelle 2017 korkeammin koulutettuna ja lapseni palkka on 3x joten ei se nyt aina ole niin suoraviivaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkäs sille voi että älysi ei yllä samalle tasolle edellisten sukupolvien kanssa. Olet poikkeustapaus. Yleisesti seuraava sukupolvi saavuttaa edellistä korkeamman elintason.
No sinun älyäsi ei voi kovin kehua. Mummon eläke on suurin, koska iän myötä eläke nousee. Ohis.
jopas tulikin älyköltä väläys
vain nousee iän myötä ;p
nousee sen indeksikorotuksen verran kuten muillakin
Tietäjät tietää. Näin se vaan on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulutuksia kyllä löytyy, ei siitä ole kiinni. Hyvä, että sinun kakarasi ovat saaneet perseennuolennalla korkeat ansiotulot.
Ahne rupsahtanut kansakoululainenko siellä huutelee? Onko sinulla 2 korkeakoulututkintoa kuten minulla?
Turhaan muita syytät, väärin koulutettu turhalle alalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80-luvun lopulla eläkkeelle jäänyt isäni sai eläkettä 3400, minä jäin eläkkeelle 2400 e eläkkeelle 2017 korkeammin koulutettuna ja lapseni palkka on 3x joten ei se nyt aina ole niin suoraviivaista.
Näin se menee. Kauemmin eläkkeellä olleet saavat inflaatiokorjattuina 2-3 kertaa palkkansa verran eläkettä. En tiedä kenen työssäkäyvän mielestä se on muka oikein. Mehän ne rahoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskusteluun on eksynyt joku riidan haastaja. Huoh.... taitaa mennä poistoon tämäkin ketju, ja joutaakin tuon yhden riitelijän vuoksi.
Juu joku pelle täällä huutelee elämämkoulua, vaikka ei edes tiedä miten eläkkeet muodostuvat. Myötähäpeää...
Hyi, eläkkeet ovat ansaittuja. Todellakin häpeällistä kouluja käymättömiltä riitelijöiltä, olla vaatimassa etuja tekemättä mitään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Realikorotusta ei ole 6,9 prosentissa, vaan se on inflaation verran . Olkaa iloisia. Tämä koskee työeläkkeitä ja maksetaan yksityisistä eläkeyhtiöistä. Niistä eläkkeistä maksetaan veroa enemmän kuin palkansaajat.
Eiköhän tässä maassa pidä jonkun maksaa verojakin.Eläkeyhtiöiden rahoitus tulee pääasiassa verotuloista? Miten noin vanhat ihmiset voi olla noin tyhmiä... luulette vielä, että olette itse tienanneet eläkkeenne xD
Valtio ei maksa yksityisten eläkekassojen eläkkeitä. Ainoastaan kuntien ja valtion eläkeläisille rahoitus tulee yhteiskunnalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaan muita syytät, väärin koulutettu turhalle alalle.
Onhan se ennenkuulumatonta, että nuo vaativat eläkettä koulutuksesta! Ikuisille opiskelijoillekin pitäisi maksaa eläkettä takuueläkettä enempi. Pöyristyttävää!
Eipä tuosta 6,9%:sta paljoa suu kostu. Itselleni se tarkoittaa vajaat 26 euron nousua pieneen eläkkeeseeni (888€/kk).
Mies on pienipalkkaisessa työssä, silti emme saa tukia koska asumme omassa omakotitalossa.
Kaikesta kehtaattekin täällä märistä.
Lapsetkin on tuolla elätettävä, toivottavasti tulee myös korotus eläkkeensaajan lapsikorotukseen.
Lapsilisät, koulutukset, työttömyyskorvaukset, sos.etuudet
kaikki maksetaan veroista, myös eläkeläisten
Etenevä sairaus kirjoitti:
Eipä tuosta 6,9%:sta paljoa suu kostu. Itselleni se tarkoittaa vajaat 26 euron nousua pieneen eläkkeeseeni (888€/kk).
Mies on pienipalkkaisessa työssä, silti emme saa tukia koska asumme omassa omakotitalossa.Kaikesta kehtaattekin täällä märistä.
Lapsetkin on tuolla elätettävä, toivottavasti tulee myös korotus eläkkeensaajan lapsikorotukseen.
Kateus vie kalatkin vedestä ja köyhä köyhemmän leivän kannikat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Realikorotusta ei ole 6,9 prosentissa, vaan se on inflaation verran . Olkaa iloisia. Tämä koskee työeläkkeitä ja maksetaan yksityisistä eläkeyhtiöistä. Niistä eläkkeistä maksetaan veroa enemmän kuin palkansaajat.
Eiköhän tässä maassa pidä jonkun maksaa verojakin.Eläkeyhtiöiden rahoitus tulee pääasiassa verotuloista? Miten noin vanhat ihmiset voi olla noin tyhmiä... luulette vielä, että olette itse tienanneet eläkkeenne xD
Valtio ei maksa yksityisten eläkekassojen eläkkeitä. Ainoastaan kuntien ja valtion eläkeläisille rahoitus tulee yhteiskunnalta.
No se nyt on ihan sama kiertääkö se palkasta riistettu työeläkevakuutusmaksu valtion kautta vai työeläkelaitosten kautta. Ei muuta asiaa millään tavalla. Silti se raha otetaan työtä tekeviltä ja annetaan eläkeläisille.
Vanhukset voivatkin ostaa taas yhden uuden sijoitusasunnon ja vaikeuttaa nuorten pääsemistä ensiasuntoonsa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vanhukset voivatkin ostaa taas yhden uuden sijoitusasunnon ja vaikeuttaa nuorten pääsemistä ensiasuntoonsa kiinni.
No kenen vika se on jos et saa asuntoa itsellesi?Aina vaan muiden vika?Meidänkin tuttavapiiristä en tiedä yhtään n.30-vuotiasta joka ei asuisi omassa asunnossa.Jos sinä et siihen pysty niin katso peiliin!
keskimääräinen vanhuuseläke on nyt 1859 eur/kk. Se nousee nyt 128 eur /kk. Suomalaisen keskimääräinen palkka on noin 1000 euroa kk enemmän. Eli 1000 euroa kuukaudessa enemmän rahaa elättää lapset, maksaa asuntolainat, isommat perheasunnot, työssäkäynnin kulut, kipot ja kapot ja huonekalut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hukkaan on koulutukset mennyt jos täällä pitää huudella ja kadehtia!Sullahan pitäisi olla huipputulot.t.eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun isäni saa reilu 7000eur /kk eläkettä. Minä korkeakoulutettuna tienaan 4700 eur/kk. Eläkettä olen laskelman mukaan saamassa vajaa 1700 eur /kk, 47 vuoden työuran päätteeksi :D
Vierailija kirjoitti:
keskimääräinen vanhuuseläke on nyt 1859 eur/kk. Se nousee nyt 128 eur /kk. Suomalaisen keskimääräinen palkka on noin 1000 euroa kk enemmän. Eli 1000 euroa kuukaudessa enemmän rahaa elättää lapset, maksaa asuntolainat, isommat perheasunnot, työssäkäynnin kulut, kipot ja kapot ja huonekalut
Unohtuiko verot? Ei bruttosummalla elätetä. Keskieläkkeistä ja keskipalkoista puhuminen on vähän sumutusta. Siinä unohtuu, että n. puolet työskentelee pienemmällä palkalla ja moni saa isompaa eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
No työssä käyvät sen isolta osin maksaa ja on jo työssä käyvänä paljon muuta maksettavaa.
Mieluummin tukisin vaikka päiväkoteja ja terveyskeskuksia.
Ollaampas sitä nyt niin olevinaan. Saatta itsekin aikanaan toisten maksamaa eläkettä.
Juu joku pelle täällä huutelee elämämkoulua, vaikka ei edes tiedä miten eläkkeet muodostuvat. Myötähäpeää...