Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkkeisiin roima 6.9 prosentin korotus!

Vierailija
01.09.2022 |

Tämä oli päivän ilahduttava uutinen. Mahtaako tuo koskea myös työssä käyvän eläke kertymää, vai onko ainoastaan eläkkeellä jo oleville tuleva korotus?

Kommentit (212)

Vierailija
101/212 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

taas sossun elätit alkaa elämöimään

Mä saan minimieläkkeen mutta en ole sossun asiakas, katsos kun me eläkeläiset ei olla oikeutettuja toimeentulotukeen! Jos lääkkeisiin ei ole rahaa, ne ostetaan sitten joskus kun saadaan taas rahaa!

No kyllä eläkeläiset saa toimentulotukea ihan samoilla säännöillä kuin muutkin.

Minä en ole saanut senttiäkään toimeentulotukea sen jälkeen kun pääsin eläkkeelle. Perusteluksi ei riitä lääkemenot, ei silmälasien hankinta, ei terveyskeskus- ja lääkärimaksut, ei mikään. Kela hyväksyy menoksi ainoastaan vuokran, ei edes sähkölaskua.

Vierailija
102/212 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mäkin pöyristyttää noi eläkkeet. Pienipalkkainen mummoni, joka jäi eläkkeelle 50-vuotiaana saa 3000e. Äitini, joka oli keskituloinen ja jäi myös varhain eläkkeelle, saa noin 2600. Hyvä kun meidän sukupolvi saa edes tuon verran palkkaa.

Olet alikoulutettu, minun lapseni saavat 3 kertaa suurempaa palkkaa kuin minä eläkettä.

Koulutuksia kyllä löytyy, ei siitä ole kiinni. Hyvä, että sinun kakarasi ovat saaneet perseennuolennalla korkeat ansiotulot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/212 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No työssä käyvät sen isolta osin maksaa ja on jo työssä käyvänä paljon muuta maksettavaa.

Mieluummin tukisin vaikka päiväkoteja ja terveyskeskuksia.

Juupa juu, annetaan vanhempiemme nähdä kylmää ja nälkää. Mikäs hätä meillä kermaperseillä on...

Isäni nettoeläke on jo nyt enemmän kuin minun nettopalkkani. Hän oli duunari ja minulla on kaksi maisterin tutkintoa ja haastava työ. Palkkoihin ei tule korotuksia, mutta eläkkeisiin tulee, joten hän saa jatkossa enemmän nettotuloja kuin minä. Eihän se minua haittaa, mutta ihmettelen vaan kun minulla on kuitenkin muitakin elätettäviä kuin itseni.

Ei pidä paikkaansa, isi on tainnut kertoa satuja. Lapseni ei edes tiedä paljonko saan tarkalleen eläkettä, enkä minä hänen tulojaan nuuski. Toki huomaan ettei ihan huonosti mene, kun auttaa minua remonteissa.

Vierailija
104/212 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mäkin pöyristyttää noi eläkkeet. Pienipalkkainen mummoni, joka jäi eläkkeelle 50-vuotiaana saa 3000e. Äitini, joka oli keskituloinen ja jäi myös varhain eläkkeelle, saa noin 2600. Hyvä kun meidän sukupolvi saa edes tuon verran palkkaa.

Olet alikoulutettu, minun lapseni saavat 3 kertaa suurempaa palkkaa kuin minä eläkettä.

Eivät he palstailekaan irvailemassa. Ne ovat noita saamattomia vätyksiä, jotka ovat tottuneet saamaan antamatta mitään. Sit kun ei enää tipukaan, alkaa märinä ja valitus  "isillä niin paljon ja äidillä vieläkin enemmän"

Vierailija
105/212 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan kiitos kela. Jumalan kiitos. Saa taas loisia vähän pienellä extralla, saadaan vähän paremmat eväät taas pöytään. Onhan minun eläke jo nyt todella hyvä, mutta että vielä enemmän? 

Vierailija
106/212 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutuksia kyllä löytyy, ei siitä ole kiinni. Hyvä, että sinun kakarasi ovat saaneet perseennuolennalla korkeat ansiotulot.

huomaa kyllä, kuin  elämämkoululaisen oppikirjasta

Vierailija
107/212 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopas kolahti kohteeseen🤣

Vierailija
108/212 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäs sille voi että älysi ei yllä samalle tasolle edellisten sukupolvien kanssa. Olet poikkeustapaus. Yleisesti seuraava sukupolvi saavuttaa edellistä korkeamman elintason.

Ai minun älystäni tai sen puutteesta johtuu eläkejärjestelmän mätä nykytila? Aika paljon laitat minun varaani. Mummoni tulot olisivat nykytilanteessa noin 1200e/kk. Eli kyllä todellakin ihmetyttää, miten hän saa melkein 3 kertaa palkkaansa enemmän eläkettä.

Vierailija
109/212 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

huomaa kyllä, kuin  elämämkoululaisen oppikirjasta

Ahne rupsahtanut kansakoululainenko siellä huutelee? Onko sinulla 2 korkeakoulututkintoa kuten minulla?

Vierailija
110/212 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No työssä käyvät sen isolta osin maksaa ja on jo työssä käyvänä paljon muuta maksettavaa.

Mieluummin tukisin vaikka päiväkoteja ja terveyskeskuksia.

Juupa juu, annetaan vanhempiemme nähdä kylmää ja nälkää. Mikäs hätä meillä kermaperseillä on...

Isäni nettoeläke on jo nyt enemmän kuin minun nettopalkkani. Hän oli duunari ja minulla on kaksi maisterin tutkintoa ja haastava työ. Palkkoihin ei tule korotuksia, mutta eläkkeisiin tulee, joten hän saa jatkossa enemmän nettotuloja kuin minä. Eihän se minua haittaa, mutta ihmettelen vaan kun minulla on kuitenkin muitakin elätettäviä kuin itseni.

Ei pidä paikkaansa, isi on tainnut kertoa satuja. Lapseni ei edes tiedä paljonko saan tarkalleen eläkettä, enkä minä hänen tulojaan nuuski. Toki huomaan ettei ihan huonosti mene, kun auttaa minua remonteissa.

Pankin paperinen tiliote ei satuile. Ja meillä on ihan avoimet ja hyvät välit.

Vierailija
111/212 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeet nousee ihan järetöntä tahtia. Viimeksi pari kuukautta sitten nousi kansaneläke ja joku muu muutamilla kympeillä.

Vierailija
112/212 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan helv etin mukavaa käydä töissä, että voin maksaa rikkaiden eläkelläisten 5000e/kk eläkkeet.

Ei ole minulla 5000 eläkettä, nettona tulee tilille noin 1200 euroa ja on vielä alaikäinen lapsikin. Ilolla otan vastaan korotuksen. Ei se inflaatiota vastaa, mutta saapa vähän ruokaa lisää.

Rikkaille eläkeläisille joutaisikin laittaa eläkekatto.

Vierailija
113/212 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäs sille voi että älysi ei yllä samalle tasolle edellisten sukupolvien kanssa. Olet poikkeustapaus. Yleisesti seuraava sukupolvi saavuttaa edellistä korkeamman elintason.

No sinun älyäsi ei voi kovin kehua. Mummon eläke on suurin, koska iän myötä eläke nousee. Ohis.

jopas tulikin älyköltä väläys

vain nousee iän myötä ;p

nousee sen indeksikorotuksen verran kuten muillakin

Vierailija
114/212 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Realikorotusta ei ole 6,9 prosentissa, vaan se on inflaation verran . Olkaa iloisia. Tämä koskee työeläkkeitä ja maksetaan yksityisistä eläkeyhtiöistä. Niistä eläkkeistä maksetaan veroa enemmän kuin palkansaajat.

Eiköhän tässä maassa pidä jonkun maksaa verojakin.

Vierailija
115/212 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinun älyäsi ei voi kovin kehua. Mummon eläke on suurin, koska iän myötä eläke nousee. Ohis.

Ok, jos minä jäisin pian eläkkeelle, niin saisin 3000e palkkani vuoksi 9000e eläkettä? Aika hyvin.

Vierailija
116/212 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkekatto on järkeen käypä. Vai pelätääkö me näiden 2000 eläkeläisen reaktiota. Eiköhän niillä ole sijoituksia jo sen verran että pärjäävät. 3500€ olisi maksimi.

Vierailija
117/212 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteluun on eksynyt joku riidan haastaja. Huoh.... taitaa mennä poistoon tämäkin ketju, ja joutaakin tuon yhden riitelijän vuoksi.

Vierailija
118/212 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Realikorotusta ei ole 6,9 prosentissa, vaan se on inflaation verran . Olkaa iloisia. Tämä koskee työeläkkeitä ja maksetaan yksityisistä eläkeyhtiöistä. Niistä eläkkeistä maksetaan veroa enemmän kuin palkansaajat.

Eiköhän tässä maassa pidä jonkun maksaa verojakin.

Eläkeyhtiöiden rahoitus tulee pääasiassa verotuloista? Miten noin vanhat ihmiset voi olla noin tyhmiä... luulette vielä, että olette itse tienanneet eläkkeenne xD

Vierailija
119/212 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, jos minä jäisin pian eläkkeelle, niin saisin 3000e palkkani vuoksi 9000e eläkettä? Aika hyvin.

Älä jankuta, jos et ymmärrä. Ota selvää asioista, ei täällä jakseta ruveta sua opettamaan. Tuo mummostaan kommentoiva tietää ja ymmärtää oikein.

Vierailija
120/212 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeet nousee ihan järetöntä tahtia. Viimeksi pari kuukautta sitten nousi kansaneläke ja joku muu muutamilla kympeillä.

Vai niin, minun eläkkeeni on yhteensä nettona reilusti alle tonnin, enkä saa senttiäkään mitään toimeentulotukia. Elämiseen jää joka kuukausi laskujen ja lääkkeiden ostamisen jälkeen alle 300e. Joka kuukausi en voi ostaa edes kaikkia tarvitsemiani lääkkeitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme