Eläkkeisiin roima 6.9 prosentin korotus!
Tämä oli päivän ilahduttava uutinen. Mahtaako tuo koskea myös työssä käyvän eläke kertymää, vai onko ainoastaan eläkkeellä jo oleville tuleva korotus?
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat keskimäärin NELJÄNNESVUOSISADAN eläkkeellä, vaikka heidän työuransa on miehiä lyhyempi. Tämä siitä huolimatta, että vain miehet joutuvat tuhlaamaan osan työstään armeijaan.
Sun muutama kuukausi armeijaa vastaan naisten vuosikausia raskaana ja kotona hoitamassa lapsia. Älä vingu kun olet elämässä helpolla päässyt.
Jos ei alhainen syntyvyys olisi Suomen ehkä suurin ongelma, niin ehkä ymmärtäisin kommenttisi. Nyt se vain kuulostaa naurettavalta selittelyltä ja naisten kykenemättömyydeltä myöntää omia etuoikeuksiaan.
noin
tapelkaa keskenänne, molemmat jäävät ilman ;p
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
taas sossun elätit alkaa elämöimään
Eläkeläiset? Veronmaksajien elätit?
eläkeläiset elättävät veroillaan muitakin kuin itseään
Tajuatko talousasioista hölkäsen pöläystä? Ei verorahoista otetuilla veroilla elätetään ketään.
Verorahoista ei makseta kuin valtion ja kuntien työntekijöiden eläkkeitä. Minun eläkkeeni tulee yksityisen (entisen) työnantajani eläkekassasta/säätiöltä.
Et sinä maksa eläkettäni!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä saan minimieläkkeen mutta en ole sossun asiakas, katsos kun me eläkeläiset ei olla oikeutettuja toimeentulotukeen! Jos lääkkeisiin ei ole rahaa, ne ostetaan sitten joskus kun saadaan taas rahaa!
ei siinä eläkeläisistä mitään puhuttu
Kyllä mäkin pöyristyttää noi eläkkeet. Pienipalkkainen mummoni, joka jäi eläkkeelle 50-vuotiaana saa 3000e. Äitini, joka oli keskituloinen ja jäi myös varhain eläkkeelle, saa noin 2600. Hyvä kun meidän sukupolvi saa edes tuon verran palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan helv etin mukavaa käydä töissä, että voin maksaa rikkaiden eläkelläisten 5000e/kk eläkkeet.
Näitä eläkeläisiä meillä on onneksi yhteensä alle 2000 kpl.
Ei anneta faktojen pilata perinteistä katkeraa kommariuhoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä saan minimieläkkeen mutta en ole sossun asiakas, katsos kun me eläkeläiset ei olla oikeutettuja toimeentulotukeen! Jos lääkkeisiin ei ole rahaa, ne ostetaan sitten joskus kun saadaan taas rahaa!
No kyllä eläkeläiset saa toimentulotukea ihan samoilla säännöillä kuin muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No työssä käyvät sen isolta osin maksaa ja on jo työssä käyvänä paljon muuta maksettavaa.
Mieluummin tukisin vaikka päiväkoteja ja terveyskeskuksia.
Juupa juu, annetaan vanhempiemme nähdä kylmää ja nälkää. Mikäs hätä meillä kermaperseillä on...
Isäni nettoeläke on jo nyt enemmän kuin minun nettopalkkani. Hän oli duunari ja minulla on kaksi maisterin tutkintoa ja haastava työ. Palkkoihin ei tule korotuksia, mutta eläkkeisiin tulee, joten hän saa jatkossa enemmän nettotuloja kuin minä. Eihän se minua haittaa, mutta ihmettelen vaan kun minulla on kuitenkin muitakin elätettäviä kuin itseni.
sinä tuplamaisteri lopeta jo tuo vinkuminen
etteikö muka haittaa, haha
et vaan osaa ansaita rahaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No työssä käyvät sen isolta osin maksaa ja on jo työssä käyvänä paljon muuta maksettavaa.
Juupa juu, annetaan vanhempiemme nähdä kylmää ja nälkää. Mikäs hätä meillä kermaperseillä on...
Isäni nettoeläke on jo nyt enemmän kuin minun nettopalkkani. Hän oli duunari ja minulla on kaksi maisterin tutkintoa ja haastava työ. Palkkoihin ei tule korotuksia, mutta eläkkeisiin tulee, joten hän saa jatkossa enemmän nettotuloja kuin minä. Eihän se minua haittaa, mutta ihmettelen vaan kun minulla on kuitenkin muitakin elätettäviä kuin itseni.
Kai isäpappa jeesii sinua ja lapsenlapsia, jos on tarvis?
Ja sinulle on tulossa lokoisat eläkepäivät tulevan perintösi kanssa!
Isäsi ei tainnut paljon periä, jos työläisperheestä itsekin.
mitäs läksit kirjoitti:
Ihan normaali indeksikorotus, elinkustannuksiin sidottu ;DDDDDDDDDDDDDD
Ja miksei tämä sama indeksi tule palkkoihin?!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mäkin pöyristyttää noi eläkkeet. Pienipalkkainen mummoni, joka jäi eläkkeelle 50-vuotiaana saa 3000e. Äitini, joka oli keskituloinen ja jäi myös varhain eläkkeelle, saa noin 2600. Hyvä kun meidän sukupolvi saa edes tuon verran palkkaa.
Minkäs sille voi että älysi ei yllä samalle tasolle edellisten sukupolvien kanssa. Olet poikkeustapaus. Yleisesti seuraava sukupolvi saavuttaa edellistä korkeamman elintason.
Ensimmäinen kunnon korotus minun vähän reilun 3500/kk brutto työkyvyttömyyseläkkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
mitäs läksit kirjoitti:
Ihan normaali indeksikorotus, elinkustannuksiin sidottu ;DDDDDDDDDDDDDD
Ja miksei tämä sama indeksi tule palkkoihin?!
Kysypä sitä ammattiliitoltasi. Olisit varmaan ollut aiempina vuosina tyytyväinen 0,5% tai ehkäpä jopa 0,25% korotuksiin ;p
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen kunnon korotus minun vähän reilun 3500/kk brutto työkyvyttömyyseläkkeeseen.
Ihanaa, olen onnellinen puolestasi ;)
Vierailija kirjoitti:
Sinä onnellinen, sinulla onkin 2 saunan taakse vietäviä.
Perintöjä et varmaan huoli.
Miksi tuollaiset korotukset ovat aina prosenttikorotuksia? Miksi ei kaikille tasasumma? Se olisi oikeudenmukaisempi eikä lisäisi tuloeroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai isäpappa jeesii sinua ja lapsenlapsia, jos on tarvis?
Ja sinulle on tulossa lokoisat eläkepäivät tulevan perintösi kanssa!
Isäsi ei tainnut paljon periä, jos työläisperheestä itsekin.
Ei tarvitse minua jeesiä, koska osaan sijoittaa ja tehdä siten voittoa. Ei tule lokoisaa perintöäkään, sillä hän saa kyllä itse käyttää rahansa mihin haluaa. Isäni ei tosiaan aikoinaan perinyt mitään, koska silloinen sota tuhosi kaiken hänen vanhempiensa omaisuuden. Saksalaiset polttivat kodin ja sitä rataa.
Vierailija kirjoitti:
Olet alikoulutettu, minun lapseni saavat 3 kertaa suurempaa palkkaa kuin minä eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset? Veronmaksajien elätit?
eläkeläiset elättävät veroillaan muitakin kuin itseään
Tajuatko talousasioista hölkäsen pöläystä? Ei verorahoista otetuilla veroilla elätetään ketään.
Verorahoista ei makseta kuin valtion ja kuntien työntekijöiden eläkkeitä. Minun eläkkeeni tulee yksityisen (entisen) työnantajani eläkekassasta/säätiöltä.
Et sinä maksa eläkettäni!
Oletko nyt ihan varma? Kyllä nykyiset eläkkeet, kaiken muotoiset rahoitetaan pääasiassa nykyisten työntekijöiden tyel-maksuilla. Otapa asiasta selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkäs sille voi että älysi ei yllä samalle tasolle edellisten sukupolvien kanssa. Olet poikkeustapaus. Yleisesti seuraava sukupolvi saavuttaa edellistä korkeamman elintason.
No sinun älyäsi ei voi kovin kehua. Mummon eläke on suurin, koska iän myötä eläke nousee. Ohis.