Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista on olla töissä Sarastialla?

Vierailija
01.09.2022 |

En ole koskaan ollut Sarastialla työntekijänä, mutta nyt etsivät useampaa palveluasiantuntijaa. Sarastia on ollut paljon nyt julkisuudessa Helsingin kaupungin palkka sotkun seurauksena. Helsingin kaupunki ostanut järjestelmän Sarastialta, mutta Sarastia ei vastaa Helsingin kaupungin palkoista. Koko sotkun vuoksi epäröin hakea Sarastialle töihin, ehkä eniten pelkään sitä, että jos saisin paikan niin maksettaisiinko minulle palkkaa? En kuitenkaan halua taloudellisiin vaikeuksiin sen takia ettei palkkaa tule, kuitenkin laskut pitää maksaa eikä pyhällä hengellä elä. Onko jollain kokemusta Sarastiasta työnantajana? Työtä saisi tehdä täysin etänä, joten se olisi plussaa.

Kommentit (189)

Vierailija
21/189 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olette saaneet kykytestin tulokset? Tein sen jo kaksi viikkoa sitten mutta ei kuulu

Vierailija
22/189 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin tuli kykytestin tulokset heti seuraavana päivänä, ei mitään ongelmaa. Nyt vain odotan, että sainko töitä. En odota, että saan töitä , koska ei kykytesti mennyt niin hyvin kuin olisi voinut mennä tai ainakin ite ajattelen näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/189 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkään Sarastia ei maksa Helsingin kaupungin palkkoja vaikka täälläkin yksi kommentti viittasi siihen.

Vierailija
24/189 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko ne tulokset sähköpostiin

Vierailija
25/189 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, sähköpostiin tuli. Kannattaa katsoa roskaposti.

Vierailija
26/189 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan hienoa olla sarastialla töissä. On kuulemma tunnetun maailmankaikkeuden paras julkisen sektorin firma. Tyytyväiset asiakkaat, työntekijät ja omistajat

https://yle.fi/uutiset/3-12630859

Vierailija
27/189 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa ainuttakaan täydellistä työpaikkaa, jos sellaista odottaa, niin saa olla työtön hamaan saakka. Olen ollut isossa tunnetussa vakuutusyhtiössä töissä jossa jatkuvasti palkanmaksun kanssa onegelmia ja ilmapiiri huono sekä resurssit minimissä, mutta mielestäni silti oli ihan ok paikka. Olen tehnyt elämäni aikana niin huonoja töitä ja huonolla palkalla, kuten posti, ovelta ovelle myyntiä ja puhelin myynti, että siinä rinnalla kyllä vakuutusyhtiössä työskentely oli lottovoitto joka oli siistiä sisätyötä, etätyö mahdollisuus, kohtuu hyvällä palkalla ja hyvillä eduilla.

Ainahan töitä voi kokeilla, on pitkät koeajat nykyään ja jos ei toimi niin sittenhän työsuhde puretaan koeajan puitteissa. Kannattaa myös aina kuulua liittoon.

Vierailija
28/189 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin näin entisen asiakkaan näkökulmasta voin kertoa, että enpä ole muualta saanut kuulla, että entinen työnantajani oli muka syyllinen Sarastian virheisiin. Kun ongelma selvisi, anteeksipyyntöä ei kuulunut sen sijaan sama vittuilu jatkui.

Vierailija
30/189 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, että miksi palkkaavat nyt monta työntekijää kun kesällä vasta ollut yt-neuvottelut?

Pistivät liikaa väkeä pois, eikä alle viisikymppinen poislaitettu tule takaisin.

Ihan klassikkomoka, tota käy firmoille vähän väliä.

Sarastiasta on lähtenyt tosi moni kokenut itse pois ja ovat kuulemma palkanneet uusia mutta osa on lähtenyt pois parin kuukauden jälkeen. Suurin osa johtajistakin on vaihtunut 3 kertaa 2018-2022

Vierailija
31/189 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin Sarastia ei vastaa Helsingin kaupungin palkoista? Minä olen Helsingin kaupungin työntekijä ja Sarastian vuoksi jäin useana kuukautena ilman palkkaa.

Vierailija
32/189 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarastia on käsittääkseni toimittanut palkkajärjestelmän Helsingin kaupungille, mutta palkkatiedot järjestelmään syöttää kaupungin omat työntekijät. Vai onko sekin Microsoftin vika, että excelin kaava antaa "väärän" laskutuloksen, kun on itse syöttänyt sinne väärät luvut?

Vierailija
33/189 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina haukuttiin kadulta reväistyksi osaajaksi. Ihme kyllä olen ollut 30+ vuotta it alan hommissa kuitenkin. Eipä se koulutus.. Oon kyllä inssiksi lukenut työn ohessa. Täysin turhaa puuhaa koulun penkillä istuskelu. Kaikki joutuu oppimaan käytännössä. Siinä mielessä kertoo jotain firmasta jo jos kykytestin kautta karsitaan hakijoita.

Tässä maassa liikaa katsotaan paperien perään. Siivojallakin pitää olla joku tutkinto jne. Ja monta hommaa olis terveydenhoitopuolella joihin ei kummoista koulutusta tarvittaisi ja hoitajat sais tehdä vastuullisemmat hommat. Samoin lääkäreille sihteerit tappelemaan atk kanssa ja lekurit tekis oikeita hommiaan.

Mietittiin yhden kollegan kanssa että periaatteessa excel avulla 100000 ihmisen palkanlaskenta onnistuisi niin mikähän hommassa lie mättää.. Tosin kun perusrakenne on järjestelmässä pielessä sen korjaaminen on aika mahdoton tehtävä. Onnea ja tsemppiä vaan Sarastian työntekijöille.

Vierailija
34/189 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon Sarastialla on palveluasiantuntijan palkka?

Vierailija
35/189 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne on haku auki taas, arveluttaa kannattaako vaihtaa

Vierailija
36/189 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka on 2300e noin

Vierailija
37/189 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittareilla seuraavat palveluasiantuntijan asiakaskontakteja ja hiillostavat vähän väliä nopeampaan ja nopeampaan työtahtiin vaikka luurin toisessa päässä on vähän väliä kurkku suorana huutavia jäkättäjiä.

Työntekijän näkökulmasta palvelu on kaukana asiakaspalvelusta.

Vierailija
38/189 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko enempää kokemuksia ?

Vierailija
39/189 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarastia syntyi 2018 kun Taitoa ja KuntaPro fuusioitiin. Sen jälkeen ylimmässä johdossa osa johtajapaikoista on vaihtunut jopa 3 kertaa ja loput 2 kertaa.

TJ lähti 3.2.2023.

Ihan vaan yleisellä tasolla totean että jos TJ ja talousjohtaja huutaa toisilleen niin firmalla ei mene hyvin.

Vierailija
40/189 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sarastia syntyi 2018 kun Taitoa ja KuntaPro fuusioitiin. Sen jälkeen ylimmässä johdossa osa johtajapaikoista on vaihtunut jopa 3 kertaa ja loput 2 kertaa.

TJ lähti 3.2.2023.

Ihan vaan yleisellä tasolla totean että jos TJ ja talousjohtaja huutaa toisilleen niin firmalla ei mene hyvin.

Sarastia on "syntynyt" 1.5.2019 :)

Talousjohtaja (tai nyk. väliaikainen toimitusjohtaja) on kyllä tavan rivityöntekijälle näyttäytynyt varsinaisena tyrannina, vaikka henkilökohtaisesti en häntä tunnekaan. Toisaalta ei tullut tj:n lähtö mitenkään yllätyksenä...