HS: Aleksandra huomasi nelikymppisenä ettei olekaan hetero
"ALEKSANDRA on niin kutsuttu myöhäisherännyt. Sanalla viitataan pitkissäkin heterosuhteissa eläneisiin ihmisiin, jotka havaitsevat vasta nuoruusiän jälkeen, esimerkiksi kolme-nelikymppisenä, etteivät olekaan heteroita.
Monet heistä ovat menneet tätä ennen naimisiin, hankkineet lapsia, omakotitalon ja koiran tehneet kuten monet suomalaiset tekevät"
Onko täällä muita joille käynyt näin?
Kommentit (221)
Vierailija kirjoitti:
Nämä muodin mukana menevät heterot ärsyttävät oikeasti seksuaalivähemmistöön kuuluvia. Helppohan se nykyaikana on vaan julistaa ettei ole hetero. Eri asia se oli meillä oikeilla ei-heteroilla silloin 80- ja 90-luvuilla...
Helppo julistautua olevansa mikä tahansa nykyään, kun sukupuoltakin voi vaihtaa kuin sukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli omituinen artikkeli.
Olen aina ollut röyhelötön housuihminen, nainen ja erittäin hetero.
Kummastuttaa, kun tuntuu että naisena olemisen rajat muuttuvat koko ajan ahtaammiksi, vaikka ihan päinvastoin luulisi tapahtuvan. Mitä nykypäivän nuorille naisille oikein on tapahtunut, kun heillä pitäisi olla kaikki mahdollisuudet olla ja tehdä mitä hyvältä tuntuu, mutta joka puolella tepastelee pullasutiripsisiä töröhuulia pumpsakoin rinnoin, jatkuvassa valmiudessa pikaselfieen. Miksi juuri tähän naiseuden malliin niin moni päätyy?
Kylläpä sä inhoat rintoja. Ei omiaan voi valita, et viitsisi haukkua.
Luuletko että langanlaihojen naisten pallonmuotoiset rinnat ovat luomut? Kyllä ne nimenomaan on itse valittu.
Tosi harva nuori nainen on langanlaiha tai silikonoitu. Tule pois sieltä instagramista.
Vierailija kirjoitti:
Onpa outo artikkeli. Hän typistää seksuaalisuutensa ulkonaisiin seikkoihin, kuten asumismuotoon, lastenhankkimiseen ja vaatetukseen.
t. reisitaskuhousuja käyttävä, omakotitalossa asuva pesunkestävä heteronainen
Noinhan ei tuossa artikkelissa missään vaiheessa sanottu, vaan vauvapalstan päivystäjät jostain syystä tulkitsevat näin. Todennäköisemmältä kuitenkin vaikuttaa, että kyse on siitä, että henkilö aiemmin on yrittänyt sopia ympäristöstä tulevaan muottiin riippumatta siitä, mikä itsestä tuntunut hyvältä. Tämä koskenut sekä pukeutumista, parisuhdemuotoa jne. Nyt päästänyt siitä irti ja pukeutuu miten tuntuu hyvältä, ja on sellaisessa parisuhteessa, mikä tuntuu hyvältä. Missään vaiheessa ei kukaan hesarin artikkelissa sanonut, että lesbouteen kuuluu reisitaskuhousut. Vaikka tällaisen olkiukon kehittely tietysti itse kunkin saa tuntemaan itsensä kovin fiksuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä muodin mukana menevät heterot ärsyttävät oikeasti seksuaalivähemmistöön kuuluvia. Helppohan se nykyaikana on vaan julistaa ettei ole hetero. Eri asia se oli meillä oikeilla ei-heteroilla silloin 80- ja 90-luvuilla...
Tajuatko yhtään kuinka typerältä kuulostat?
Onko oikea lesbo vain sellainen joka huomaa lesboutensa viimeistään peruskouluiässä? Kelpuutatko jos tunnistaa seksuaalisuutensa 20-vuotiaana? Mutta 30-40-vuotiaana heräävät onkin varmasti feikkejä?
No kyllä. Oikea homo tai lesbo on aina - myös nuorena - homo tai lesbo. Nämä myöhäisherännäiset ovat korkeintaan bi-curious ja haluavat nyt päästä ratsastamaan seksuaalivähemmistöjen siivellä. Ärsyttäviä.
Ihan samalla tavalla oikeat transihmiset kokevat jo pikkulapsena olevansa eri sukupuolta eikä vasta aikuisena!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä lapset, talo ja koira ei kyllä määritä seksuaalista suuntautumista. Eikä pitkät hiukset tai röyhelöt. Todella oudon ahdasmielinen ja ummehtunut artikkeli.
No, tavallaan tuo hyvin ummehtunut ajattelutapa selittää osaltaan, miksi jutun nainen on ns. late bloomer tai myöhäisherännäinen.
Ilmiö sinällään ei ole tavaton, tiedän useammankin naisen, joka on löytänyt lesbomman puolensa lasten tekemisen jälkeen, joskus tosiaan vasta nelikymppisenä.
Kaikilla prosessiin ei ole kuulunut hameen vaihtuminen housuihin :D
Näin. Tunnen pari avioeron (heterosuhteesta) jälkeen bi-seksuaalisuutensa löytäneen. Molemmilla heistä on ollut aika rikkinäinen lapsuus. Ehkä seksuaali-identiteetti asia on aiemmin peitetty tiedostamatta ja haluttu suorittaa 'normaalia' perhe-elämää, ns. haluttu olla tavallinen, kun mielen päällä monta muutakin ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muoti-ilmiö
Ennemmin niin ettei enää ole pakko tukahduttaa tunteitaan. Uskalletaan olla mitä on.
Eli 40 vuotta tukahdutti tunteitaan tajuamatta tätä itse.
Ihan höpöjuttuja. Muotia tämä on, toiset tarttuu mahdollisuuteen. Melkein kuuluu jo tietyissä piireissä yleissivistykseen peuhata molemmilla puolilla. On sillai cool niinkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä nelikymppinen kerran aviossa ollut nainen haaveilee siitä, että isä saattaa alttarille ja siellä odottaa se suuri rakkaus? Eikö hemmetti sentään aikuinen nainen 2020-luvulla kykene kävelemään sinne alttarille yhdessä rakkaansa kanssa, miksi tuossa tilanteessa otetaan Amerikasta mallia ja isä luovuttaa keski-ikäisen lapsensa?
Jossain vaiheessa ihminen herää siihen että muiden isät kuolee. Kun isä on riittävän vanha, sitä on kiva esitellä.
Ei tätä välttämättä ymmärrä jos omat vanhemmat on vielä elossa ja terveitä.
Esitellä isää? Vielä 50 vuotta sitten suomalainen hääpari asteli tasa-arvoisena yhdessä kohti alttaria, morsiamen isä ei tytärtään luovuttanut, vaan istui kirkossa etupenkissä. Nykytapa on lähinnä hilpeä teatteri.
Teatteria sen on tarkoituskin olla. Esitetään olevan parempia kuin oikeasti ollaan.
Onhan se kuitenkin morsiamen voimannäyte että saa vanhan isänsä pakotettua tuohon mukaan.
Parempia? Pakotettua? Kyynistä.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää että kysytään jos on lesbo, koske en ole suhteessa kehenkään. Loukkaavaa!
Miksi tätä on alapeukutettu. Ei tuollainen utelu ole koskaan korrektia. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas huomasin 35sena olevani hetero. "Kiva" tässä alkaa hädissään perhettä perustamaan.
35 vuoden ikään mennessä olisit ehtinyt huomata, että perheen perustaminen onnistuu muiltakin kuin heteroilta, ellet olisi trolli.
Perheellä tarkoitin siis lapsiperhettä, jossa on omat lapset. Olisi pitänyt tarkentaa, kun nykyään parisuhde + koirakin lasketaan perheeksi.
Trollittelusi meni siis hukkaan. Parempi onni ensi kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko oikea lesbo vain sellainen joka huomaa lesboutensa viimeistään peruskouluiässä? Kelpuutatko jos tunnistaa seksuaalisuutensa 20-vuotiaana? Mutta 30-40-vuotiaana heräävät onkin varmasti feikkejä?No kyllä. Oikea homo tai lesbo on aina - myös nuorena - homo tai lesbo. Nämä myöhäisherännäiset ovat korkeintaan bi-curious ja haluavat nyt päästä ratsastamaan seksuaalivähemmistöjen siivellä. Ärsyttäviä.
Ihan samalla tavalla oikeat transihmiset kokevat jo pikkulapsena olevansa eri sukupuolta eikä vasta aikuisena!
Höpö, höpö, höpö.
Uskomatonta, että tätä yläpeukutetaan. Mitään näyttöä ei ole.
Myös biseksuaalit kuuluvat seksuaalivähemmistöihin ja heillä on sama oikeus rakastaa kuin kaikilla muillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko oikea lesbo vain sellainen joka huomaa lesboutensa viimeistään peruskouluiässä? Kelpuutatko jos tunnistaa seksuaalisuutensa 20-vuotiaana? Mutta 30-40-vuotiaana heräävät onkin varmasti feikkejä?No kyllä. Oikea homo tai lesbo on aina - myös nuorena - homo tai lesbo. Nämä myöhäisherännäiset ovat korkeintaan bi-curious ja haluavat nyt päästä ratsastamaan seksuaalivähemmistöjen siivellä. Ärsyttäviä.
Onko nyt siis niin ettet hyväksy biseksuaaleja seksuaalivähemmistöön?
Monellehan sukupuolella ei ole väliä vaan henkilöllä. Itse rakastuin nuorena mieheen, myöhemmin, liki keski-ikäisenä, naiseen. Olen siis ollut todennäköisesti aina bi mutta muille varmaan näyttäydyin heterona koska olin niin pitkään teinistä alkaen miehen kanssa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten omakotitalo, lapset ja koira liittyy seksuaaliseen suuntautumiseen? Ajatteleeko ap, että lesbot ei asu omakotitalossa, ota koiraa tai hanki lapsia?
Huomasitko lainausmerkit? Ei ole minun tekstiäni vaan toimittajan.
Kai sillä viitattiin johonkin keskiluokkaiseen perinteiseen ydinperhekuvastoon. En tiedä.Ap
Toimittajalta hölmö kirjoitus. Heterous ei ole sama asia kuin keskiluokkaisuus.
Homouskaan ei automaattisesti suojaa "keskiluokkaisuudelta", ahdasmielisyydeltä ja ennakkoluuloisuudelta.
Huvittava tuo yksi lesbo, joka on jotenkin mustasukkainen omasta lesboudestaan 😂
"Mä löysin tän ensin, te muut ootte vääriä lesboja"
Vakavasti ottaen, olisi vaan onnellinen kun löysi identiteettinsä varhain. Moni on kipuillut epämääräisesti tunteidensa kanssa, kun ei ole oikein ymmärtänyt tai hyväksynyt omaa seksuaalisuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas huomasin 35sena olevani hetero. "Kiva" tässä alkaa hädissään perhettä perustamaan.
35 vuoden ikään mennessä olisit ehtinyt huomata, että perheen perustaminen onnistuu muiltakin kuin heteroilta, ellet olisi trolli.
Perheellä tarkoitin siis lapsiperhettä, jossa on omat lapset. Olisi pitänyt tarkentaa, kun nykyään parisuhde + koirakin lasketaan perheeksi.
Oikeastiko luulet, ettei homoilla ja lesboilla ole 2020-luvulla perheitä?
En elä kovin syvällä sateenkaarikuplassa, joten tunnen vain kolme homoparia, jotka ovat lapsiperheen vanhempia kolmi- tai neliapilaperheessä, ja saman verran homomiehiä, joilla on lapsi itsellisen naisen tai naisparin kanssa.
Naispareja, joilla on lapsi, en lähde edes laskemaan. On ennemmin sääntö kuin poikkeus.
Se siitä siis, trolliseni.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä elämässään epäonnistuneet ihmiset etsivät syitä epäonnistumisilleen. Yksi muodissa oleva selitys on seksuaalinen suuntautuminen. Tämä voi olla helpompi valinta kuin etsiä vikoja muuten omasta itsestään.
Ja toki matkan varrella voi mieli muuttua suuntaan ja toiseen mutta nämä seksuaalisen suuntautumisen muuttajat tuntuvat usein olevan moniongelmaisia ihmisiä muutenkin.
Jos avioero tai pitkän parisuhteen päättyminen katsottaisiin teoriasi mukaiseksi epäonnistumiseksi, puolet Suomen aikuisväestöstä vaihtaisi seksuaalista suuntautumistaan :D
Mitään muita epäonnistumista edes etäisesti muistuttavaa ei tuossa lehtijutussa siis käynyt ilmi. Itse en näe suhteen päättymistä epäonnistumisena.
Hyvä yritys Hermanni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko luulet, ettei homoilla ja lesboilla ole 2020-luvulla perheitä?
En elä kovin syvällä sateenkaarikuplassa, joten tunnen vain kolme homoparia, jotka ovat lapsiperheen vanhempia kolmi- tai neliapilaperheessä, ja saman verran homomiehiä, joilla on lapsi itsellisen naisen tai naisparin kanssa.
Naispareja, joilla on lapsi, en lähde edes laskemaan. On ennemmin sääntö kuin poikkeus.
Se siitä siis, trolliseni.
Puhuin itsestäni. Siitä mitä minä haluan. Silloin kun olin ns. vähemmistökansalainen niin olin tyytyväinen siihen mitä silloin oli, eli kahden aikuisen lapseton parisuhde. Nyt heterona haluaisin lapsiperheen ja näin 35 vuoden iässä alkaa olla ns. kiire asian kanssa biologisista seikoista johtuen.
Paljoa tämän selvemmin en osaa asiaa esittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla oikeat transihmiset kokevat jo pikkulapsena olevansa eri sukupuolta eikä vasta aikuisena!Onko nyt siis niin ettet hyväksy biseksuaaleja seksuaalivähemmistöön?
Monellehan sukupuolella ei ole väliä vaan henkilöllä. Itse rakastuin nuorena mieheen, myöhemmin, liki keski-ikäisenä, naiseen. Olen siis ollut todennäköisesti aina bi mutta muille varmaan näyttäydyin heterona koska olin niin pitkään teinistä alkaen miehen kanssa suhteessa.
Silloin pitää puhua reilusti biseksuaalisuudesta. Yksi ilmiö on itseään homoseksuaalina pitävät, jotka kuitenkin duunailevat vastakkaista sukupuolta olevien transien kanssa ja syyllistävät oikeita homoseksuaaleja, joita tyttödikki tai bonusreikä ei kiinnosta.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Huvittava tuo yksi lesbo, joka on jotenkin mustasukkainen omasta lesboudestaan 😂
"Mä löysin tän ensin, te muut ootte vääriä lesboja"
Vakavasti ottaen, olisi vaan onnellinen kun löysi identiteettinsä varhain. Moni on kipuillut epämääräisesti tunteidensa kanssa, kun ei ole oikein ymmärtänyt tai hyväksynyt omaa seksuaalisuuttaan.
Bi- ja panseksuaalisuus ovat olemassa, eikä niissä ole mitään hävettävää. Jos hän on aidosti nauttinut suhteesta ja seksistä lasten isän/isien kanssa, eikä häntä ole pakotettu, niin hän on biseksuaali.
Luuletko että langanlaihojen naisten pallonmuotoiset rinnat ovat luomut? Kyllä ne nimenomaan on itse valittu.