HS: Aleksandra huomasi nelikymppisenä ettei olekaan hetero
"ALEKSANDRA on niin kutsuttu myöhäisherännyt. Sanalla viitataan pitkissäkin heterosuhteissa eläneisiin ihmisiin, jotka havaitsevat vasta nuoruusiän jälkeen, esimerkiksi kolme-nelikymppisenä, etteivät olekaan heteroita.
Monet heistä ovat menneet tätä ennen naimisiin, hankkineet lapsia, omakotitalon ja koiran tehneet kuten monet suomalaiset tekevät"
Onko täällä muita joille käynyt näin?
Kommentit (221)
Minä taas huomasin 35sena olevani hetero. "Kiva" tässä alkaa hädissään perhettä perustamaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten omakotitalo, lapset ja koira liittyy seksuaaliseen suuntautumiseen? Ajatteleeko ap, että lesbot ei asu omakotitalossa, ota koiraa tai hanki lapsia?
Huomasitko lainausmerkit? Ei ole minun tekstiäni vaan toimittajan.
Kai sillä viitattiin johonkin keskiluokkaiseen perinteiseen ydinperhekuvastoon. En tiedä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten omakotitalo, lapset ja koira liittyy seksuaaliseen suuntautumiseen? Ajatteleeko ap, että lesbot ei asu omakotitalossa, ota koiraa tai hanki lapsia?
Huomasitko lainausmerkit? Ei ole minun tekstiäni vaan toimittajan.
Kai sillä viitattiin johonkin keskiluokkaiseen perinteiseen ydinperhekuvastoon. En tiedä.Ap
Toimittajalta hölmö kirjoitus. Heterous ei ole sama asia kuin keskiluokkaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muoti-ilmiö
Ennemmin niin ettei enää ole pakko tukahduttaa tunteitaan. Uskalletaan olla mitä on.
Siis onko seksuaalinen identiteetti pelkkä tunne?
Tiedät sitten kun sinulle käy vastaavaa.
Usein ihminen rakastuu, sillä lailla tunteita tuntien. Ehkäpä et ole kokenut tätä koskaan.
Joskus siitä, mitä sukupuolta rakkauden kohde on, voi herätä ajatuksia, joko itselle tai ympäristölle.
Toisille on tärkeää identifioitua seksuaalisen suuntautumisen mukaan, toisille vähemmän. Yhteiskunta tekee sen joka tapauksessa puolestamme.
Ja aina löytyy joku, joka vittuilee.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas huomasin 35sena olevani hetero. "Kiva" tässä alkaa hädissään perhettä perustamaan.
35 vuoden ikään mennessä olisit ehtinyt huomata, että perheen perustaminen onnistuu muiltakin kuin heteroilta, ellet olisi trolli.
Minusta tuo oli outo juttu. Piti leikata tukka ja vaihtaa hameet ja korkkarit äijäpökiin, kun huomasi tykkäävänsä naisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se oivallus, että kun nainen ja äiti haluaa mekon sijaan reisitaskuhousut, niin seksuaalisuus on muuttunut, sillai niinku uudistunut.
Että ihanko oikeasti seksuaalinen identiteetti näkyy edelleen ensisijaisesti siinä, millaiset kulttuurisidonnaiset vaateparret valitsee?
Tuo oli aika hassu kohta kyllä, kliseinen. Miten mekot liittyy lesbouteen?
Jos vaatteet eivät mitenkään liittyisi sukupuoli-identiteettiin, näkisimme varmasti Suomessakin enemmän miehiä mekoissa.
Vaatteet ovat kulttuurinen ilmaus, eivät sukupuoli-identiteetin avainasia. Vain lesbo ilmaiseen identiteettinsä housuasulla, heteronaiselle se on vaate siinä missä muutkin.
Ole kiltti, älä tiedä toisten puolesta. Aleksandra Tetri saa ilmaista housuillaan mitä haluaa, minä käytän mekkoja tai housuja sen mukaan, mikä säähän sopii ja mikä huvittaa.
Lesbo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muoti-ilmiö
Ennemmin niin ettei enää ole pakko tukahduttaa tunteitaan. Uskalletaan olla mitä on.
Siis onko seksuaalinen identiteetti pelkkä tunne?
Mitä muuta se voisi olla kuin lähtöisin tunteista? Ei se ainakaan mikään valintapäätös ole, "alanpa homoksi, se on nyt cool".
Mun mielestä lapset, talo ja koira ei kyllä määritä seksuaalista suuntautumista. Eikä pitkät hiukset tai röyhelöt. Todella oudon ahdasmielinen ja ummehtunut artikkeli.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä nelikymppinen kerran aviossa ollut nainen haaveilee siitä, että isä saattaa alttarille ja siellä odottaa se suuri rakkaus? Eikö hemmetti sentään aikuinen nainen 2020-luvulla kykene kävelemään sinne alttarille yhdessä rakkaansa kanssa, miksi tuossa tilanteessa otetaan Amerikasta mallia ja isä luovuttaa keski-ikäisen lapsensa?
Tervetuloa Disney prinsessa-maailmaan jossa tytön odotetaan odottavan pelastavaa prinssiä.
Minua ärsyttää että kysytään jos on lesbo, koske en ole suhteessa kehenkään. Loukkaavaa!
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä lapset, talo ja koira ei kyllä määritä seksuaalista suuntautumista. Eikä pitkät hiukset tai röyhelöt. Todella oudon ahdasmielinen ja ummehtunut artikkeli.
No, tavallaan tuo hyvin ummehtunut ajattelutapa selittää osaltaan, miksi jutun nainen on ns. late bloomer tai myöhäisherännäinen.
Ilmiö sinällään ei ole tavaton, tiedän useammankin naisen, joka on löytänyt lesbomman puolensa lasten tekemisen jälkeen, joskus tosiaan vasta nelikymppisenä.
Kaikilla prosessiin ei ole kuulunut hameen vaihtuminen housuihin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä nelikymppinen kerran aviossa ollut nainen haaveilee siitä, että isä saattaa alttarille ja siellä odottaa se suuri rakkaus? Eikö hemmetti sentään aikuinen nainen 2020-luvulla kykene kävelemään sinne alttarille yhdessä rakkaansa kanssa, miksi tuossa tilanteessa otetaan Amerikasta mallia ja isä luovuttaa keski-ikäisen lapsensa?
Tervetuloa Disney prinsessa-maailmaan jossa tytön odotetaan odottavan pelastavaa prinssiä.
Disneyn klassisen aikakauden (1937-1967) naishahmot, kuten Lumikki, Tuhkimo ja Ruusunen on ku- vattu kodikkaina ja alistuvaisina hahmoina, joiden pääasialliset juonikuviot liittyvät haaveisiin heteroromanttisen avioliiton solmimisesta (Martin & Kazyak, 2009; Towbin ym., 2004). Näi- den hahmojen luonteenpiirteet ja temperamentit näyttäytyvät myös jotakuinkin identtisinä keskenään he ovat kilttejä, kärsivällisiä ja sopeutuvaisia, eikä heidän nähdä kertaakaan tuo- van esiin aggressiivisia tuntemuksia, kuten vihaa tai suuttumusta, siitä huolimatta että he koh- taavat narratiiveissaan lukuisia vastoinkäymisiä. Ulkonäöltään he ovat hentoja, siroja, sekä feminiiniseen tyyliin sopivan muodokkaita. Jokainen heistä on pukeutunut prinsessateeman mukaisesti kirkkaan väriseen mekkoon.
http://jultika.oulu.fi/files/nbnfioulu-202006192604.pdf
Onko kyseessä nyt joku samantapainen ilmiö, kuin että ylipainoiset naiset ei huomaa olevansa raskaana.
Entä jos lesbo haluaa asua omakotitalossa ja omistaa koiran? Mitä pitäisi ajatella heterosta, joka ei halua hametta, lapsia eikä koiraa? Mitä tekemistä näillä asioilla on toistensa kanssa?
En ole tilaaja, joten pääsen lukemaan vain alun, mutta miksi, oi miksi, tässäkin pitää lähteä vaatteet edellä? Ihan kuin lesbot eivät voisi pukeutua hameisiin ja ihan kuin vaatteilla pitäisi olla mitään tekemistä seksuaalisuuden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Onko kyseessä nyt joku samantapainen ilmiö, kuin että ylipainoiset naiset ei huomaa olevansa raskaana.
Oletpa tosi hauska. Mutta olen kyllä joskus miettinyt, että ei se ihme ole, että nainen ei huomaa olevansa lesbo, kun heteroseksissä naiset muutenkin nauttivat niin vähän.
Tutkitusti vähiten orgasmeja saavat heterosuhteessa olevat naiset. Sinkuillakin menee tässä suhteessa paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa tosi hauska. Mutta olen kyllä joskus miettinyt, että ei se ihme ole, että nainen ei huomaa olevansa lesbo, kun heteroseksissä naiset muutenkin nauttivat niin vähän.
Tutkitusti vähiten orgasmeja saavat heterosuhteessa olevat naiset. Sinkuillakin menee tässä suhteessa paremmin.
Aahh noniin, miesten syy. Kyllä on monipuolisia keskusteluja vauvapalstalla.
Eikö tässä puhuta seksuaali-identiteetistä? Ei lesbo ole mies. Sulla menee käsitteet sekaisin.