Jännittääkö sinua viedä auto katsastukseen?
Kommentit (31)
Ei kun käyn mittauttamassa päästöt kaverilla niin että ne menee varmasti läpi. Muuten toyotassa on harvoin mitään polttimoita isompaa laittoa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten jos ei mene läpi? Ajanvaraus korjaamolle, auto kuntoon ja uusintatarkastuksen kautta leima taas vuodeksi. Vian löytyminen on hyvä asia, jos sellaisia kerran autossa on.
Niin, eihän se mitään sellainen satojen eurojen remontti.
Katsastus on niitä asioita, jotka ovat oikeasti aivan mahtava asia, mutta ihmiset silti eivät oikein tykkää.
Minulla on muutaman vuoden vanha auto ja rusautin sillä vahingossa keväällä routareikään aika ilkeän tuntuisesti. Olin tasan varma, että autosta löytyy sanomista, vaikka en itse huomannutkaan siinä mitään outoa. Sanoin katsastusmiehelle, että katsoo erikoisen huolellisesti auton läpi, että haluan autoni olevan oikeasti kunnossa. Katsastusmies teki normaalit jutut, väänteli ja käänteli autoa, katsoi joka suunnasta ja puhtaat paperit tuli.
Luotan enemmän katsastusmiesten kertomiin vikoihin kuin merkkiliikkeen ilmoittamiin "vikoihin". Jännitin hieman ja mietin jo mihin vien auton ja milloin sen korjaukselle olisi ehkä aikaa, mutta ei tarvinnutkaan. Nämä puhuvat katsasmiehet ovat ihan hyviä tyyppejä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten jos ei mene läpi? Ajanvaraus korjaamolle, auto kuntoon ja uusintatarkastuksen kautta leima taas vuodeksi. Vian löytyminen on hyvä asia, jos sellaisia kerran autossa on.
Niin, eihän se mitään sellainen satojen eurojen remontti.
Ei olekaan mitään satojen eurojen remontti siihen verrattuna että ajat jonkun yli kun jarrut eivät toimineet.
Vierailija kirjoitti:
Suotavaa olisi, että ihmiset ymmärtäisivät pitää autonsa hengelle turvallisessa kunnossa. Koska eivät yleensä ymmärrä niin insinöörien pitää kertoa heille missä kunnossa turvallinen auto pitää olla.
Käytin äidin auton leimalla ja toinen etuiskarin torni oli lahonnut lähes olemattomiin ja päälle jonkun räpeltämä alustamassa oli enää jäljellä. Oli jo taipunut melko pahasti, hyvä ettei tullut konepellistä läpi ja hitsattavaa riitti. Eihän -99 mallin auton vielä romukoppaan heitetä.
Ei. Haen korjauslistan sieltä ja paan katiskan kuntoon. Ehkä tuleva hinta joskus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännittää. Ajan vanhalla autolla, useimmiten on korjattavaa.
Kuinka vanha?
20 v.
Ei jännitä. Muutaman vuoden vanha bemari, huollot teen aina ajallaan. Auton on oltava kunnossa kun ei ole julkista liikennettä täällä maaseudulla ja oman turvallisuudenkin kannalta. Hyvä, että meillä Suomessa tarkistetaan autot.
Mulla on 24 vuotta vanha volkkari, ollut minulla 2017 lähtien. Kerran oli vähän korjattavaa, muuten aina läpi ilman huomautuksia.
Suotavaa olisi, että ihmiset ymmärtäisivät pitää autonsa hengelle turvallisessa kunnossa. Koska eivät yleensä ymmärrä niin insinöörien pitää kertoa heille missä kunnossa turvallinen auto pitää olla.