Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 45-vuotias jo näkymätön työmarkkinoilla?

Vierailija
31.08.2022 |

Etsin uutta työtä ja vaikka olen työssäni pätevä, tiedot ajan tasalla ja haen vain töitä jotka tiedän osaavani tai oppivani, hakemuksiin ei edes vastata. Ei edes "kiitis mutta et tullut valituksi" -viestiä.

Joko ikäsyrjintä tämän ikäisenä alkaa???

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis pitäisi jättää pois

Ylioppilas (2001)

AMK-tutkinto (2007)

Jättää jäljelle vain

Kandi (2011)

Maisteri (2016)

Niinkö?

T. Eri 40v.

Vierailija
42/108 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä se sun ikä edes tarkalleen tulee tietoon?

Niistä lomakkeista, yo-todistuksesta ja yli 20 vuoden työkokemuksesta esim 😄

ap

Miksi ihmeessä lähettelet ylioppilastodistusta yhtään minnekään 😳?! Taisi löytyä syy sille miksei töitä löydy... Ja tosiaan ihan kaikkea 20 vuotta vanhaa kokemusta ei tarvitse eikä edes kannata luetella, tulee tosi outo kuva ihmisestä joka ei tajua jättää turhia vanhoja listalta pois!

Voi hyvät hyssykät näitä naiiveja neuvoja. Jos joku rekrytoija potee ikärasismia, niin kyllä hän potee sitä siinäkin vaiheessa kun näkee iäkkään hakijan, vaikka olisi papereiden perusteella luullut tätä 20-vuotiaaksi. Minä en ainakaan edes halua sellaiseen työpaikkaan, jossa pitää teeskennellä olevansa 30 vuotta nuorempi päästäkseen haastatteluun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukuista näkee kyllä syyn miksi töiden löytyminen on teille vaikeaa. Ilmeisesti luettelette JA lähettelette kaikki mahdolliset todistukset (?!) jostain peruskoulun tet-harjoittelusta asti, ja hakemuskin varmaan aloitetaan "Olen 45-vuotias nainen Sonkajärveltä ja olen kiinnostunut ilmoittamastanne paikasta..." ja sitten ihmetellään kun ei tärppää vaikka cv:kin on 5 sivua pitkä ja sisältää kaiken lasten iästä harrastuksiin saakka 🤣🤣🤣. Voi luoja, onnea teille ja niiden "lomakkeiden" täyttöön 👍.

Vierailija
44/108 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylioppilas (2001)

AMK-tutkinto (2007)

Jättää jäljelle vain

Kandi (2011)

Maisteri (2016)

Niinkö?

T. Eri 40v.

Toisaalta, kun siellä usein on kuitenkin syntymäaika täytettävänä, niin herää kysymys mitä olet tehnyt 10 vuoden ajan lukion jälkeen.

Vierailija
45/108 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuista näkee kyllä syyn miksi töiden löytyminen on teille vaikeaa. Ilmeisesti luettelette JA lähettelette kaikki mahdolliset todistukset (?!) jostain peruskoulun tet-harjoittelusta asti, ja hakemuskin varmaan aloitetaan "Olen 45-vuotias nainen Sonkajärveltä ja olen kiinnostunut ilmoittamastanne paikasta..." ja sitten ihmetellään kun ei tärppää vaikka cv:kin on 5 sivua pitkä ja sisältää kaiken lasten iästä harrastuksiin saakka 🤣🤣🤣. Voi luoja, onnea teille ja niiden "lomakkeiden" täyttöön 👍.

Ohjeillasi olet saanut töitä?

Jotkut paikat pyytää lähettää todistukset hakemuksessa!

Vierailija
46/108 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmyyrä kirjoitti:

Vaihdoin työpaikkaa 45-vuotiaana. Hain kolmen kuukauden aikana 15 paikkaa. Pääsin 6 kertaa haastatteluun ja sain lopulta kaksi paikkaa peräkkäisinä päivinä. Valitsin niistä toisen. Parin kuukauden päästä soitettiin vielä kolmannesta ja kysyttiin, olenko vielä kiinnostunut.

Ilmeisesti tietyt alat ja kokemus vähentää ikäsyrjintää.

Työpaikan vaihto on noin sata kertaa helpompaa jos on saman tai suunnilleen saman alan työ alla. Työttömänä yli 40-vuotiaan naisen työllistyminen muulle kuin sote-alalle on lottovoittoon verrattava sattumus.

Töistä käsin on tietysti paljon helpompaa etsiä uutta kuin kortistosta käsin. Minä otin kantaa vain pelkkään ikäsyrjintään. Alanvaihdossa tietysti auttaa tuore koulutus. Minäkin olin tuolloin juuri suorittanut omaa alaani lähellä olevan lisätutkinnon. Kai se näytti siltä, että opin vielä uuttakin.

Vierailija
47/108 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaisitko 20- vuotiaan vai 45 vuotiaan????

Vierailija
48/108 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä taas et näytä tietävän nykypäivän työnhausta yhtään mitään 🙄

Vierailija
49/108 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylioppilas (2001)

AMK-tutkinto (2007)

Jättää jäljelle vain

Kandi (2011)

Maisteri (2016)

Niinkö?

T. Eri 40v.

Ei sun tarte kertoa noista mitään muuta kuin maisterintutkinto... Mitä lisä-arvoa ne muut tuo? Enintään jos se amk-tutkinto on ihan eri alalta JA siitä olisi hyötyä ko työhön, sen voi mainita. Mutta ei se työnantaja ihan oikeasti tee mitään sillä tiedolla että olet ylioppilas, tai että teit ennen maisteria kandin.

Vierailija
50/108 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

45-vuotiaan, ehdottomasti. Osaa työelämän pelisäännöt eikä kitise joutavia.

Vierailija
51/108 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu työtehtävistä. Minut palkattiin 55-vuotiaana.

-ohis

Vierailija
52/108 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä se sun ikä edes tarkalleen tulee tietoon?

Vaikka työkokemuksesta joku osaa laskea toisin kuin sinä.

T. Eri

Työkokemuksista voi ne vanhimmat jättää pois, tuskin niillä muutenkaan on enää merkitystä 🙄.

Toki voi päätellä onko henkilö 22 vai päälle 35, mutta ihan oikeasti voi/kannattaakin jättää tarkka ikä arvailun varaan.

Kyllä mulla on myös valmistumisvuodet CV:ssä.

Nekin voi jättää pois... Ja ihmiset valmistuvat yliopistosta hyvin eri ikäisinä, joku 22 ja joku 28 vuotiaana. Ei valmistumisvuodesta voi siis mitään tarkkaa laskea muutenkaan. Ethän sentään mitään lukion valmistumisvuotta luettele, ethän...??

Sitten rekrytoija etsii puuttuvat tiedot vaikka googlaamalla. Jos mitään ei löydy, siirretään hakemus ö-mappiin ajanhukkana.

Vierailija
53/108 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa että rekryfirmojen Marit ja Miklut on 20-30 vuotiaita ja pitävät meitä tätinä ja setinä - päättävät meidän elämästä.

Vierailija
54/108 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vaihtanut työpaikkaa 4 kertaa viimeisen 10 vuoden sisään. Ikinä en suostu mitään hiton kidutus-lomaketta täyttämään, eikä cvstä pysty päättelemään ikääni kuin enintään 10v tarkkuudella. Enkä TODELLAKAAN suostuisi lähettämään kenellekään työtodistuksia jo hakuvaiheessa, mitä ihmettä?! Olen ollut kymmenissä haastatteluissa eikä niitä ikinä edes kysytä.

Vierailija
55/108 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka montaa paikkaa olet hakenut jo? Kyllä niitä joutuu aika montaa yleensä hakemaan

Vierailija
56/108 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkaisin vaikka 60-vuotiaan, mieluummin kuin 20-vuotiaan. Vanhemmalla on työelämän realiteetit jo tiedossa alasta riippumatta, parikymppisiä lähtee parin päivän päästä kun työnteko onkin niin raskasta, eikä vapaita saa joka kissanristiäisiin, tämä on koettu ja nähty.

Vierailija
57/108 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

45-vuotiaan, ehdottomasti. Osaa työelämän pelisäännöt eikä kitise joutavia.

Niinpä, joten eikö se olisi hyvä ilmetä jo hakemuksessa!!!

Vierailija
58/108 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

45v tietenkin. Enemmän kokemusta, luultavasti tenavat tehty, yleensä vakaa elämäntilanne ja ei lintsaa niin paljon ku nuoremmat.

Todennäköisesti myös pysyy kauemmin, eikä haikaile muualle. Työelämää jäljellä kuitenkin vähintään 20v

Vierailija
59/108 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vaihtanut työpaikkaa 4 kertaa viimeisen 10 vuoden sisään. Ikinä en suostu mitään hiton kidutus-lomaketta täyttämään, eikä cvstä pysty päättelemään ikääni kuin enintään 10v tarkkuudella. Enkä TODELLAKAAN suostuisi lähettämään kenellekään työtodistuksia jo hakuvaiheessa, mitä ihmettä?! Olen ollut kymmenissä haastatteluissa eikä niitä ikinä edes kysytä.

Taidat olla nuori kun on noin levotonta menoa?

Vierailija
60/108 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautaan valmis jo kirjoitti:

Huvittavaa että rekryfirmojen Marit ja Miklut on 20-30 vuotiaita ja pitävät meitä tätinä ja setinä - päättävät meidän elämästä.

Asiantuntijatehtävissä rekrytoija on yleensä tuleva esimies/nainen.

Minut palkkasi samaa ikäluokkaa oleva esimies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi