Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkonäkökateus pilaa Auroran elämän

Vierailija
31.08.2022 |

Ongelma ei ole ratkaistavissa. Vaikka Aurora saisi kymmenien tuhanisen eurojen arvoiset kauneusleikkaukset, aina löytyisi häntä kauniimpia naisia.
Ymmärtäisin helpommin, jos liikuntakvytön kadehtisi toisen ihmisen terveitä jalkoja. Tämä ulkonäkökateus on minulle täysin käsittämätöntä, sairasta itsekeskeisyyttä. Minä-minä-minä...
.
https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000009012760.html

Kommentit (202)

Vierailija
181/202 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän kyllä Auroraa koska elämme ulkonäkökeskeisessä yhteiskunnassa. Minulla on myös vähän samanlaisia ajatuksia, kuvaan itseäni peilistä kun haluan katsella itseäni miltä näytän ja näen vain vikoja... luppasilmät, pitkä nenä, pallopää ja neliskanttinen vartalo... vaikka oikeasti olen hoikka mutta leveät hartiat korostavat neliskanttisuutta. Aina en jaksa pitää hyvää ryhtiä jolloin maha röllöttää. On vaikea olla nainen.. veren maku suussa treenata ja pitää ruokavalio terveellisenä että pääsisi edes lähelle ulkonäöllisesti niitä instangram-tipuja.

Oletpa sinä itsellesi taakan ottanut, jos pyrit näyttämään filtteröidyiltä ja optimoidusta kuvakulmasta kuvatuilta Instagram-tipuilta. Itse en hyväksyisi moista taakkaa koskaan. Itse en ole koskaan ollut kaunis, mutta kun en sellaista itseltäni vaadikaan niin elämä on aina ollut ihan hyvää, tavallisen näköisenä vähän pullukkana. Mikset sinäkin voisi vain olla tavallinen ihminen ja olla miettimättä ulkonäköäsi?

Vierailija
182/202 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mikä on sen "täydellisen ulkonäön" pointti, eli mitä sitten kun se on saavutettu?

Pääset jonkun Leonardon väliaikaiseksi tyttöystäväksi tai jonkun 70 vuotiaan valtion päämiehen leikkikaluksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/202 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellisen ulkonäön tavoitteleminen johtaa tälläiseen:

https://www.instagram.com/p/ChZSYYBDai7/

Vierailija
184/202 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itseluottamus. Näitä Aurooroita riittää nykymaailmassa

Vierailija
185/202 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mikä on sen "täydellisen ulkonäön" pointti, eli mitä sitten kun se on saavutettu?

Pääset jonkun Leonardon väliaikaiseksi tyttöystäväksi tai jonkun 70 vuotiaan valtion päämiehen leikkikaluksi?

Tämä! Itse olin nuorena aika nätti, kaukana täydellisestä tosin, mutta sittenkin seuraamukset oli lähinnä kielteisiä. Naiset oli usein kateellisia ja "vihamielisiä" tai vältteleviä, ja miehistä minua lähestyi lähinnä kaikenlaiset yli-itsevarmat alfa-pukit jotka ei ollut ollenkaan parisuhdemateriaalia. Ei minusta erityisen hyvästä ulkonäöstä ole hyötyä ellei tahdo joksikin malliksi tai filmitähdeksi.

Vierailija
186/202 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi h"tto maailmassa on sotatila ja kohta ollaan itsekin sodassa,on nälkää,tauteja ,energiapulaa yms mutta pullamössö sukupolvi itkee kun on "ruma" turha edes sanoa on joo taas yksi nätti ja hoikka/normaalipainoinen ja vahvasti meikattu itkee kun ahdistaa oma ulkonäkö.

Noilla kriteereillä maailma on ollut sotatilassa varmaan viimeiset 70 vuotta, mutta mitä sitten? Ainakaan itselläni ei oloa paranna yhtään ajatus jostain nälkää näkevistä lapsista tai sortuviin taloihin kuolevista vanhuksista.

Vierailija
187/202 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Itse olin nuorena aika nätti, kaukana täydellisestä tosin, mutta sittenkin seuraamukset oli lähinnä kielteisiä. Naiset oli usein kateellisia ja "vihamielisiä" tai vältteleviä, ja miehistä minua lähestyi lähinnä kaikenlaiset yli-itsevarmat alfa-pukit jotka ei ollut ollenkaan parisuhdemateriaalia. Ei minusta erityisen hyvästä ulkonäöstä ole hyötyä ellei tahdo joksikin malliksi tai filmitähdeksi.

Ei taida malliksi ja filmitähdeksikään riittä pelkkä hyvä ulkonäkö. ;)

Vierailija
188/202 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvästä ulkonöästä on hyötyä, jos haluaa kerätä mahdollisimman paljon seksikumppaneita. Mutta eiköhän noita riitä ihan tavallisen näköisellekin. 

Vierailija
189/202 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono itseluottamus. Näitä Aurooroita riittää nykymaailmassa

Niin mistähän johtuu, onko ihminen jotenkin parissa sukupolvessa muka muuttunut. No ei ole, vaan ympäristö. Ennen verrattiin itseään omiin kyläläisiin, nykyisin vertailukohtana on koko muu maailma. Ihan sama mitä olet, tai mitä teet, aina löytyy loputtomasti ihmisiä jotka ovat sinua huomattavasti parempia. Internetissä on paljon hyvää, kuten vapaa tiedonliikkuvuus, mutta sitten on näitä kääntöpuolia.

Vierailija
190/202 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kymmenen kertaa " rumempi" ja en näe kaikkia muita ihmisiä kauniimpina. Hyvää kohtelua saan ja en edes ajattele muitten ulkonäköjä. Olen 60 v nainen, reilut 100 kg, itseeni tyytyväinen.

"Muitten ulkonäköjä"... Se on ihan vaan "muitten ulkonäköä".

Vierailija
191/202 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kymmenen kertaa " rumempi" ja en näe kaikkia muita ihmisiä kauniimpina. Hyvää kohtelua saan ja en edes ajattele muitten ulkonäköjä. Olen 60 v nainen, reilut 100 kg, itseeni tyytyväinen.

"Muitten ulkonäköjä"... Se on ihan vaan "muitten ulkonäköä".

"muiden ulkonäköä"

Vierailija
192/202 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelua asian äärellä.

Vierailija
193/202 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 25-vuotiaalla On ulkonäkökateus, niin miksi se muuttuu 45-vuotiaana? Muahhaaahhaaaa

Vierailija
194/202 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on hyvännäköinen. Ärsyttävää, että vinkuu ulkonäöstään iltapäivälehdessä, kun siinä ei ole mitään vikaa. Vai vinkuuko siksi, että saisi niitä positiivisia kommentteja?

Vierailija
195/202 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kateus näkyy aina päälle.

Vierailija
196/202 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tämä ulkonäkökateus on minulle täysin käsittämätöntä, sairasta itsekeskeisyyttä. Minä-minä-minä..." 

No oletpas sinä hieno ja upea ihminen. Nykyinen somekulttuuri ja jatkuva täydellisten ihmisten kuvavirta voi olla nuorelle hyvin vaikeaa. Ei siinä ole kyse mistään itsekeskeisyydestä tai pinnallisuudesta, vaan siitä, että ympäröivän todellisuuden viesti on ettet kelpaa ellet ole täydellinen ja näytä siltä kuin kaikki silotellut ihmiset Instagramissa.

Voi kyynel 😢

Vierailija
197/202 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten elämä on missikilpailua kunnes rupsahtavat. 

Vierailija
198/202 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on hyvännäköinen. Ärsyttävää, että vinkuu ulkonäöstään iltapäivälehdessä, kun siinä ei ole mitään vikaa. Vai vinkuuko siksi, että saisi niitä positiivisia kommentteja?

Hän "vinkuu" siksi, että hänellä on mielenterveyden häiriö nimeltä kehodysmorfia. Hän ei näe itseään samalla tavalla kuin muut ihmiset näkevät eikä hän tee muiden ihmisten kommenteilla mitään. Vaikka hän kuulisi tuhat kertaa olevansa kaunis, niin se ei häiriötä paranna (vrt. Anoreksia).

T. Kohtalotoveri

Vierailija
199/202 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän "vinkuu" siksi, että hänellä on mielenterveyden häiriö nimeltä kehodysmorfia. Hän ei näe itseään samalla tavalla kuin muut ihmiset näkevät eikä hän tee muiden ihmisten kommenteilla mitään. Vaikka hän kuulisi tuhat kertaa olevansa kaunis, niin se ei häiriötä paranna (vrt. Anoreksia).

T. Kohtalotoveri

Sillon turha tehdä juttua kun sairaus,,,,antaa väärän kuvan.

Vierailija
200/202 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä ulkonäkökateus on minulle täysin käsittämätöntä, sairasta itsekeskeisyyttä. Minä-minä-minä..." 

Itsekeskeisyyttä ja minä-minä-minää on kahta eri sorttia. Yhdessä pidetään itseä huonompana kuin muut, toisessa pidetään itseä parempana kuin muut. Ainakin minun mielestäni jälkimmäistä on paljon vaikeampi sietää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä