Ulkonäkökateus pilaa Auroran elämän
Ongelma ei ole ratkaistavissa. Vaikka Aurora saisi kymmenien tuhanisen eurojen arvoiset kauneusleikkaukset, aina löytyisi häntä kauniimpia naisia.
Ymmärtäisin helpommin, jos liikuntakvytön kadehtisi toisen ihmisen terveitä jalkoja. Tämä ulkonäkökateus on minulle täysin käsittämätöntä, sairasta itsekeskeisyyttä. Minä-minä-minä...
.
https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000009012760.html
Kommentit (202)
Liika pinnallisuus ei oo melkein koskaan hyvä juttu. Ja kyllähän sen huomaa. Laittakaa ensin sisäinen ihminen kuntoon ja sitten huomaatte, ettei se ulkonäkö olekaan tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Hän on selvästi keskivertoa kauniimpi
Ja hän myös tietää sen. Jos oikeasti kärsisi ulkonäöstään ja pitäisi itseään niin rumana, ettei edes kavereiden kanssa voi viettää aikaa, ei takuuvarmasti suostuisi tuollaiseen juttuun yhdessä isoimmista julkaisuista.
Vierailija kirjoitti:
Nättihän tuo on, paitsi ne tatskat.
Aina löytyy kauniimpia. Tuo on itse luotu ongelma, ei hyväksy itseään sellaisena kuin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on selvästi keskivertoa kauniimpi
Ja hän myös tietää sen. Jos oikeasti kärsisi ulkonäöstään ja pitäisi itseään niin rumana, ettei edes kavereiden kanssa voi viettää aikaa, ei takuuvarmasti suostuisi tuollaiseen juttuun yhdessä isoimmista julkaisuista.
En tiedä, onko julkkis, mutta nyt sai hetkensä ja jatkossa tulemme näkemään häntä muuallakin ja sehän oli tarkoituskin.
Missäpäin tulee vastaan niin paljon kauniita ihmisiä , että voi tuntea itsensä poikkeavaksi ?
Suurin osa on ihan normeja eikä mitään Grace Kellyjä. Kauniin ihmisen huomaaminen marraskuun iltana kadulla vaatii jo taitoa.
Sorry, mutta minun sympatiaani ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllähän tätä toitotetaan telkkarissa, somessa, ja lehdissä. Naisille markkinoidaan kaiken maailman sheivaustököttejä, ryppyvoiteita, meikkejä. Ei niitä ole tietenkään pakko ostaa, mutta ei sitä voi kieltää, että yhteiskunta keskittyy enemmän naisten kuin miesten ulkonäköön.
Naisia kiinnostaa oma ja toisten naisten ulkonäkö huomattavasti miehiä enemmän.
Ja miehille ulkonäköasia nousee kyllä ajankohtaiseksi viimeistään siinä vaiheessa, kun huomaa ettei kelpaa (äärimmäisen ulkonäkökeskeisille) naisille sen vuoksi. Että kyllä niitä paineita riittää miehilläkin.
Miehet haluavat virheettömiä naisia yhtä paljon kuin naiset haluavat vihreiden jäsenkirjan naisenhimoissaan hankkinutta miestä, jolla on letitetty leukaparta. Seksin aikana mies keskittyy selluliitin etsimisen sijaan pidättämään siemensyöksyä ja jännittämään, onko se tarpeeksi iso.
Yksi kysymys nousee mieleen noista kuvista: eikä tatuoijilla ole minkäänlaista ammattietikkaa, moraalia? Ovat valmiita tekemään rahasta aivan minkälaisia tatuointeja tahansa, vaikka asiakas on ei ilmiselvästi ymmärrä omaa parastaan?
On kamalaa sanoa näin, mutta kyseinen vaiva paranee itsestään, jos hän saa jonkin tarpeeksi vakavan fyysisen sairauden. Sen jälkeen on ihan sama, miltä näyttää. Mulla itselläni on nimittäin kokemusta täsmälleen vastaavasta:(
I call bullshit, et sä mene kuviasi levittelemään iltapäivälehtiin jos ei huomio kiinnosta. Erityisesti tuo, että "ei auta" vaikka joku sanoisi nätiksi tms. Tällä jutulla ei ole mitään muuta funktiota, kuin saada ihmiset puhumaan hänen ulkonäöstään. Toimittaja saisi hävetä, että lähtee mukaan tällaiseen roskaan, keltaisella lehdistölläkin voi olla jonkinlaiset standardit. Mitä itse naiseen tulee, niin näyttää geneeriseltä huomionkipeältä valkoroskalta kuten hyvin suuri osa ikätovereistaan mauttomine ripsipidennyksineen ja tatuointeineen. Kouluttautumalla, makua ja arvostelukykyä kehittämällä ja itsestään huolta pitämällä saa jo pieniä ihmeitä aikaan, mutta helpompihan se on valittaa iltsikkaan.
Nuo tatuoinnit, onko kännissä saanut idean ja kaverin amispoikaystävä tehnyt?
Somen sulkeminen poistaisi hänenkin ongelmat.
Näinkin voi näköjään päästä julkisuuteen.
Liian paljon aikaa tyhjänpäiväisyyksiin
Poikaystävälle suunnitellun kalenterin tarina kuulosti teatraaliselta. Oikeastiko halusi poikaystävälle kalenterin, epäilen? Halusi itsestään täydellisiä kuvia, muka puolisoa varten.
Jonkunlaista narsismia, että este muka on toisten kauneus. Oikeasti syynä, että keskittyy omaan ulkonäköönsä. Voi kokea, että muita varten, mutta käytännössä ihan itseään varten. Auroralla itsellään on pakkoajatuksina ulkonäköpakkomielteet.
Hammastatuointi on erikoinen. Ehkä ryhtyy hammaslääkäriksi?
Itseen keskittyminen on samaa tasoa kuin Kardashianeilla intensiteetissä. Omilla kuvilla vaan ei saa haluamaansa kauneutta ikuistettua, eikä ole livenä yhtä kaunis kuin haluaisi. Entä jos alkaisi kokea olevansa, olisiko ulkonäkökeskeisyydellä mitään rajoja?
Jos toiset ovat niin kauniita, miksei kuvaa ja kehu heitä?
Vierailija kirjoitti:
On kamalaa sanoa näin, mutta kyseinen vaiva paranee itsestään, jos hän saa jonkin tarpeeksi vakavan fyysisen sairauden. Sen jälkeen on ihan sama, miltä näyttää. Mulla itselläni on nimittäin kokemusta täsmälleen vastaavasta:(
Juuri näin. Ihmiset oppivat vasta menetettyään itselleen tärkeän asian, attribuutin tai ihmisen, kuinka tärkeä tuo tekijä heille oli ja kuinka tuskallista siitä on pakotettuna luopua. Negatiivinen visualisointi oli stoalaisen koulukunnan ja roomalaisten ajattelijoiden harjoittama keino viedä surulta ja tuskalta niiden viiltävin terävyys. Tämä tapahtui luomalla mielessään skenaario, jossa itselle rakas henkilö tai tärkeä asia elämässä menetetään, ja vasta kun negatiivisessa representaatiossa vellominen nyrjähdytti mieltä riittävästi, harjoitus lopetettiin. Tarkoituksena oli havahduttaa ihminen kokemaan kiitollisuutta itsestäänselvyyksinä pitämiinsä tekijöihin elämässään.
Schopenhauer totesi asian tiimoilta kerran lakonisesti : "Mostly it is loss which teaches us about the value of things."
Vierailija kirjoitti:
"Tämä ulkonäkökateus on minulle täysin käsittämätöntä, sairasta itsekeskeisyyttä. Minä-minä-minä..."
No oletpas sinä hieno ja upea ihminen. Nykyinen somekulttuuri ja jatkuva täydellisten ihmisten kuvavirta voi olla nuorelle hyvin vaikeaa. Ei siinä ole kyse mistään itsekeskeisyydestä tai pinnallisuudesta, vaan siitä, että ympäröivän todellisuuden viesti on ettet kelpaa ellet ole täydellinen ja näytä siltä kuin kaikki silotellut ihmiset Instagramissa.
Älä viitsi liioitella. Itse en ole somessa lainkaan, moni ystävä ja tuttu ovat myös poistaneet somet. Kaikki tietää ja ymmärtää, että somessa on filtterit, muokkaukset ja kaikki mahdolliset. Ei se ole noin dramaattista. Ihan oma valinta siellä ig:ssä pyöriä seuraamassa jtn malleja ja fitnessammattilaisia.
Siinä on kyse itsekeskeisyydestä, pinnallisuudesta ja jossain määrin myös jonkinlaisesta järjen köyhyydestä. Eipä mun tuntemat älykkäät ikäiseni somesta paineita ota, kun jokainen normaaliälyinen ymmärtää että some=\=todellisuus. Toki muutenkin ulkonäöstään pakkomielteiset ihmiset taitavat olla keskimäärin vähän heikkolahjaisempia. Junnataan siinä fyysisessä puolessa kun ei henkisessä ole paljoa mihin keskittyä.
T. 19v N, joka ei jaksa kuunnella tota ei nykynuori voi sille mitään, kaikki somen vika-rallatusta kun oikeasti sitä somea ei ole pakko käyttää. Jos haluaa käyttää, vois varmaan jättää pahaa mieltä aiheuttavien tilien seuraaminen. Kyllä noi lukioikäiset ja sitä vanhemmat on omasta somen käytöstään ihan itse vastuussa.
Tällä on ilmeisesti jonkilainen sairaus pään sisällä, että olo ei vaan tunnu hyvältä omassa kehossa vaikka mikä olisi. Onhan niitä kauneusleikkausaddiktejakin, jotka menee ihan liian pitkälle kun heidän kehonkuvansa on niin vääristyntyt.
Vierailija kirjoitti:
Näkeehän tuota jatkuvasti esim. Iltapäivälehtien kommenttiosiossa. Haukutaan nuoria ja kauniita naisia maanrakoon vaikka ongelma on siellä omien korvien välussä: Koetetaan pönkittää olematonta itsetuntoa nälvimällä muita. Toki tarvisihmiset ei sitä huomaa, saati myönnä, mutta ammattilaiselle tulee myötähäpeän ja ennenkaikkea säälin tunne.
Ei se itsetunto muita haukkumalla nouse.
Niin, ihmiset on perseestä ja somessa muokataan kuvia. Miksi aikuinen ihminen välittää kummastakaan pätkän vertaa? Ei nuo kenenkään elämään vaikuta, ellei itse niitä vatvo ja märehdi. Ei tarvi aina niin uhriutua joka iltalehden kommenttipalstan penan mielipiteestä. Mitä väliä?
Näin on. Miksi ihmeessä niin moni haluaa näyttää samalta kuin nuo? Takalistojen suurennusmuoti alkoi heidän takiaan. Mihin katosi individualismi, että oltaisiin spesiaaleja yksilöitä eikä kopioita toisista? Ennen sentään oltiin ylpeästi erilaisia.
Nyt Kardashianeilta on selvästi tulossa seuraavaksi laihuusmuoti. Kim ja Khloe jo todella laihoja ja takatäytteet ja silikonirinnat molemmilta pienennetty. Sama mallilla Bella Hadid joka tuoreissa kuvissa esittelee kylkiluitaan ja sisäänpäin vedetyn vatsansa kuoppaa. Anorektisuus tulossa taas muotiin, surullista. :(