Lämmintä 8astetta ja teini meinasi vaan lähteä toppi päällä kouluun "Ei siellä oo kylmä!"
Revityt farkut ja ohutolkaiminen toppi. Matka pyörällä. Sanoin ettei todellakaan lähde noin!
Laittoi sitten hupparin, mutta varmaan riisui sen jo hississä..
Kommentit (83)
Meidän teini olisi myös lähtenyt t-paidassa. Naama mutrussa suostui hakemaan hupparin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on oma kylmyyden sietokyky. Mä kuljen shortseissa vielä pakkassäällä, vaimo ottaa toppatakin käyttöön kun lämpöä on alle 10 astetta.
Totta. Mutta teinitytöillä kylmyyden sieto on yleensä erityisen huono.
Minä taas olin se teinityttö, joka hikoili ihan järkyttävästi.
Niin ja mitä sitten? Anna teinin mennä just semmosissa vaatteissa kun haluaa. Mitä väliä?
Vierailija kirjoitti:
cmoon nythän on elokuu :)
Ja elokuu on kesäkuukausi!!! Sain minä vastaukseksi aamulla, kun koitin ehdottaa, että ihan voisi olla aina vaihtaa shortsit verkkareihin. Hupparin oli ihme kyllä eilen jo keksinyt laittaa päälleen.
Kasvatuksen vika! Meillä startattiin tänään yläkouluun Reima-haalareissa ja kuomissa.
Vierailija kirjoitti:
Millaiset kasvatusperiaatteet perheessänne on? Kunnioittaako lapsi äitiä ja isää? Tekeekö lapsi kotitöitä? Onko lapsella kotiintuloajat?
Teidän vanhempien kannattaa yhdessä keskustella, mistä asioista murrosikäinen lapsi voi päättää itse. Ja murrosikäinen on todellakin LAPSI, ei aikuinen! Lapsen huoltajilla on hoitovastuu, kasvatusoikeus ja kasvatusvastuu omista lapsistaan. Näin sanoo Suomen laki.
On mahdollista, että vähäpukeisesta ja sääolosuhteisiin nähden liian kevyeen vaatetukseen pukeutuneesta lapsesta tehdään lastensuojeluilmoitus viranomaisille. Lastensuojeluilmoituksen voi tehdä kuka tahansa lapsen tilanteesta ja kasvuolosuhteista huolestunut ihminen. Koulussa opettaja, koulunkäynninohjaaja tai rehtori tai perheen naapurit.
Muun muassa koulun henkilökunnalla, seurakunnan työntekijöillä ja kunnan nuorisotyöntekijöillä on ammatillinen velvollisuus lastensuojeluilmoituksen tekemiseen.
Voi hyvää päivää nyt taas 🤦 Jonkun teinipissiksen satunnaisesta liian kevyestä vaatetuksesta ei kukaan tee ilmoitusta. Kunhan nyt strategiset paikat on piilossa. Eihän tuonikäisillä vanhemmat yleensä enää ole aamulähtöjä vahtimassa edes.
Ope
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on vaan kasvatus mennyt pieleen. Meillä ei edes ole huo ran vaatteita
Ei taida olla kummoinen kasvatus sinullakaan. 🤔
Ainakin olin kunnollinen tuossa iässä, niinkuin lapsenikin
Missä vaiheessa asiat menivät pieleen ja sinusta tuli nettihuorittelija?
Eilen oli sellainen päivä jos aurinko näkyi pilvien takaa, oli kuuma, mutta jos ei näkynyt niin kylmä. Satunnainen tuulikin teke oman vaihtelunsa. Yritä siinä sitten pukeutua niin ,että olisi sopivaa.
Vierailija kirjoitti:
Millaiset kasvatusperiaatteet perheessänne on? Kunnioittaako lapsi äitiä ja isää? Tekeekö lapsi kotitöitä? Onko lapsella kotiintuloajat?
Teidän vanhempien kannattaa yhdessä keskustella, mistä asioista murrosikäinen lapsi voi päättää itse. Ja murrosikäinen on todellakin LAPSI, ei aikuinen! Lapsen huoltajilla on hoitovastuu, kasvatusoikeus ja kasvatusvastuu omista lapsistaan. Näin sanoo Suomen laki.
On mahdollista, että vähäpukeisesta ja sääolosuhteisiin nähden liian kevyeen vaatetukseen pukeutuneesta lapsesta tehdään lastensuojeluilmoitus viranomaisille. Lastensuojeluilmoituksen voi tehdä kuka tahansa lapsen tilanteesta ja kasvuolosuhteista huolestunut ihminen. Koulussa opettaja, koulunkäynninohjaaja tai rehtori tai perheen naapurit.
Muun muassa koulun henkilökunnalla, seurakunnan työntekijöillä ja kunnan nuorisotyöntekijöillä on ammatillinen velvollisuus lastensuojeluilmoituksen tekemiseen.
eiköhän lastensuojelu ole jo täystyöllistetty ilman että joku tekee ilmoituksia siitä että henkilöllä on vääränlaiset vaatteet yllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on oma kylmyyden sietokyky. Mä kuljen shortseissa vielä pakkassäällä, vaimo ottaa toppatakin käyttöön kun lämpöä on alle 10 astetta.
Totta. Mutta teinitytöillä kylmyyden sieto on yleensä erityisen huono.
Minä taas olin se teinityttö, joka hikoili ihan järkyttävästi.
Poikkeuksia on toki aina mutta ihan tutkittu juttu tuo että nuoret naispuoliset on herkimmin mm. hypotermiavaarassa.
Johtuu varmaan sitten liian vähistä vaatteista. Kyllä nuoren ihmisen keho kestää kylmiäkin lämpötiloja.
Suurimmassa hypotermiavaarassa ovat yli 60-vuotiaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla kummoinen kasvatus sinullakaan. 🤔
Ei noilla kiihkouskovaisilla ole. Kasvatus sisältää pelkkää uskonnon pakkosyöttöä ja synnistä paasausta.
Olen ateisti
Vierailija kirjoitti:
Ei edes burkhan alla pidettäväksi?
Meidän teini lähti eilen kauppaan sandaaleissa, ilman sukkia (osahan kulkee niissä läpykkäissä sukat jalassa, enkä ymmärrä kyllä sitäkään...).Koetin sanoa, että kengät ois varmaan hyvä idea, mutta ei. Reissun jälkeen totesi että ei kuulemma paleltanut. Lämmintä oli noin 10 astetta.
Joku rasvainen setä katselee topissa liikkuvia tyttöjä
Vierailija kirjoitti:
Naisen keholle jo noin 5-8 astetta lämpimämpi on yhtä kylmä kuin miehen keholle nykyinen lämpötila.
Siis naisen keho kylmenee nopeammin ja korkeammissa lämpötiloissa kuin miehen.
Esim. makuupusseissa on tämän vuoksi eri lämpötilarajat naisille ja miehille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi olkoon mitä kielenkäyttöä, harmi että olet lisääntynyt.
Huo ra nyt vaan on sopiva nimitys alaikäiselle jolla on tarve olla mahdollisimman vähissä vaatteeissa
Erityisesti narustringit on pahasta
Topit päällä kuljetaan ja räkätautia tuntuu olevan joka huushollissa.
Tuossa oli noita hellepäiviä niin katselin että myös kevyt toppatakissa mentiin kouluun, että ymmärrä nyt näitä :D
Vierailija kirjoitti:
Joku rasvainen setä katselee topissa liikkuvia tyttöjä
Joo, onneksi Suomikin on täynnä vastuullisia av-mammoja jotka haluavat "suojella" hyvännäköisiä tyttöjä miesten irstailta katseilta määräämällä burkhan pakolliseksi.
Siitä se aina lähtee.
Ja sä mielisairaalassa.