Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidät jätetty niin että toinen ei suostu puhumaan asiasta ollenkaan?

Suruperhonen
31.08.2022 |

Minulle kävi näin. Yhtenä päivänä toinen vaan käytännössã lakkasi vastaamasta viesteihin. Eikä kyseessä ole siis mikään parin tapaamisen tinder-kaveri vaan paljon pitempi suhde, vaikka emme yhdessä asuneetkaan vielä. Eikä meillä ollut mitään riitaa tms ennenkuin tämä tapahtui, päinvastoin.

Netistä olen lukenut asiasta, että tälläistä tapahtuu ihmisille jopa avioliitossa. Että se on henkistä väkivaltaa ja monella voi mennä jopa vuosikausia toipua asiasta, jos nyt koskaan täysin toipuvat (hylkäämisen trauma seuraa mukana seuraaviin suhteisiin jne). Tuntuu niin pahalta, yhtenä päivänä olla rakastettu ja seuraavana päivänä toinen käyttäytyy niinkuin et olisi mitään 😭

Kommentit (400)

Vierailija
101/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Puolen vuoden tiiviin seurustelun jälkeen mies sanoi et tarvii omaa aikaa, ja minä kokemattomana olin naiivi ja ajattelin että pari päivää tai sille se kuulosti puhelimessa kun hän siitä puhui, en edes ollut huolissani. Sen jälkeen ei vastannut enää yhteenkään puheluun tai viestiin. Koskaan. Pikkuisen veti maton jalkojen alta.

Vierailija
102/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Puolen vuoden tiiviin seurustelun jälkeen mies sanoi et tarvii omaa aikaa, ja minä kokemattomana olin naiivi ja ajattelin että pari päivää tai sille se kuulosti puhelimessa kun hän siitä puhui, en edes ollut huolissani. Sen jälkeen ei vastannut enää yhteenkään puheluun tai viestiin. Koskaan. Pikkuisen veti maton jalkojen alta.

Mulle kävi niin, että hän sanoi, että kasetti on nyt just jotenkin täynnä. Ja ilmeisesti on edelleen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi juuri samoin kuin ap:lle. Vuoden oltiin oltu yhdessä ja nyt hän jätti minut mitään sanomatta. Pariin viikkoon en ole mitään kuullut, vaikka hän on viestini lukenut. Tuntuu kylmäävältä, kun miettii miten äsken olimme vielä niin onnellisia ja hän kohteli minua niin lempeästi, mutta nyt ei pysty edes paria sanaa kirjoittamaan. Sain selville, että hänellä ilmeisesti on jo joku uusi.

Vierailija
104/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

suruperhonen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnevika varmaankin hänellä. Kertoohan tuo totaalisesta arvostuksen puutteesta.

Olen miettinyt että joku tälläinen oltava kyseessä. Koska tekstiviesti ei hänelle maksaisi yhtään mitään. Kylmästi vaan on vastaamatta.

Seurustelun alussa mies kertoi hullusta eksästä tai parista. Koska tapauksia oli niin vähän, ajattelin että ehkä huonoa tuuria. Mutta nyt ymmärrän että taitaa olla hänelle joku kuvio. Hylkää kylmästi, kun toinen yrittää ottaa kontaktia niin varmaan selittää kaikille että se on ihan hullu. Ei ole minulle niin siis sanonut, mutta pelkäänpä että tälläistä tarinaa nyt eteenpäin kerrotaan.

Onko voinut löytää uuden? Oma puolisoni ilmeisesti lakkasi vastaamasta entisilleen uuden tavattuaan.

Mies on ihan normaali mutta oli naisasioissa melko kokematon. Mies on rauhallinen luonteeltaan emmekä harrasta tunnejankkauksia, mikä voi selittää että suhde lähti toimimaan. 

Vierailija
105/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

suruperhonen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mulle kävi näin. Lisäksi mies vielä härkki ajoittain ja sitten taas ghostasi. Eli tyypillistä valtapeliä ja olen onnekas että tuli ilmi aika alussa tämä luonnevamma eikä tyyliin vauva kainalossa ja talolaina niskassa. Ja alussa tämäkin tyyppi vaikutti normaalilta ja kivalta ja olin tosissani hänen kanssaan kunnes yhteydenpito loppui kuin seinään. Niin ja kun jossain kohtaa kerroin odottaneeni hiukan kypsempää käytöstä niin olinkin yllätys yllätys hullu, eli astuin miinaan, mutta selvisin suht vähin vahingoin :D

Huh huh!

Ihan vakiosettiä näille, kävi minullekin. Ap, tutustu nyt siihen narsismiin.

Sun pitää varustautua henkisesti siihen hetkeen, kun mies tulee takaisin ja sanoo, että olit maailman ihanin ja seksi kuuminta koskaan ja sun vartalo on mieletön ja häntä kaduttaa, että missasi tilaisuutensa, mutta kun häntä alkoi pelottaa, että lähdet, koska hän ei ansaitse sinua.

Et sitten usko tuosta sanaakaan etkä anna uusia mahdollisuuksia.

Kaikki huonosti käyttäytyvät ihmiset eivät ole narsisteja. Naurattaa että näitä narsismi-diagnooseja jaellaan jollain jokamiehenoikeuksilla 😂

Ja vikaahan ei koskaan ole näissä diagnosoivissa itsessään niin minkäänlaista. Mikäs se narsistin ominaisuus nyt olikaan?

Mikä sua vaivaa kun huutelet koko ajan? Onko sulla joku trauma tästä palstasta? Kaunista elokuun päivää sinulle.

Vierailija
106/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, seitsemän vuoden avioliitto päättyi vailla selityksiä. Miehellä oli jo uusi katsottuna.

Vierailija
107/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suruperhonen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnevika varmaankin hänellä. Kertoohan tuo totaalisesta arvostuksen puutteesta.

Olen miettinyt että joku tälläinen oltava kyseessä. Koska tekstiviesti ei hänelle maksaisi yhtään mitään. Kylmästi vaan on vastaamatta.

Seurustelun alussa mies kertoi hullusta eksästä tai parista. Koska tapauksia oli niin vähän, ajattelin että ehkä huonoa tuuria. Mutta nyt ymmärrän että taitaa olla hänelle joku kuvio. Hylkää kylmästi, kun toinen yrittää ottaa kontaktia niin varmaan selittää kaikille että se on ihan hullu. Ei ole minulle niin siis sanonut, mutta pelkäänpä että tälläistä tarinaa nyt eteenpäin kerrotaan.

Onko voinut löytää uuden? Oma puolisoni ilmeisesti lakkasi vastaamasta entisilleen uuden tavattuaan.

Mies on ihan normaali mutta oli naisasioissa melko kokematon. Mies on rauhallinen luonteeltaan emmekä harrasta tunnejankkauksia, mikä voi selittää että suhde lähti toimimaan. 

Olen eri. Mulle mies esitti kokematonta, mutta oikeasti oli sarjapanija. Sain kuulla kaiken muualta myöhemmin. Naisia tulee ja menee liukuhihnalta, vaikka hän esittää niin hurmaavaa ja herkkää ja että edellisestä on niiiiiiiin hirveän kauan ja niitä nyt muutenkaan niin montaa ole ollut mitä nyt pari hullua eksää. 

Vierailija
108/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syyttelisi mykkää jättäjää narsistiksi. Voi olla, että asioita on yritetty selvittää, mutta toinen ei ole tullut yhtään vastaan. Ja sitten toinen on tehnyt jotain niin pöyristyttävää, ettei ole enää sanoja mitä sanoa. 

Yksinkertaisesi sitä vain lakkaa puhumasta silkasta tyrmistyksestä.

Vierailija
109/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

suruperhonen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mutta minä itse olen tehnyt noin. 

Kahdesti.&nbsp

Molemmilla kerroilla olin jo puhunut ja keskustelluta kaiken mitä minulla oli sanottavaa, tai mitä itse halusin kuunnella.

No minusta tuo on eri asia. Tässä tapauksessa nimenomaan MITÄÄN keskusteluja ei ole käyty. Ei ennen eroa, sen aikana eikä jälkeen. En ole tehnyt mitään mikä uhkaisi meidän suhdetta (käynyt vieraissa, valehdellut tms). Mies ei edes siis jättänyt minua. Hän vain kieltäytyy vastaamasta. Sen verran vastasi ettei jaksa kuunnella tuollaista "vittuilua", kun kirjoitin viestiin että jos ei halua enää seurustella niin olisi sen voinut edes viestillä ilmoittaa.

Ja koskaan ennen mies ei ole puhunut minulle ikävästi, enkä minä hänelle. Tämä kaikki on siis ollut ihan todellinen pommi mitä käyn läpi. Täysin puskista tullutta.

Aikansa jaksoi feikata sulle, mutta nyt tuli todellinen karva esiin. Älä turhaan tuhlaa energiaasi yrittämällä saada jotain järkevää selitystä tai asiallista vastausta. Hulluihin ei tehoa normaalien metodit. Pistä sille yksi jäätävä haukkumaviesti, jolla purat pahan olosi ja sen jälkeen voit todeta, että väistit luodin.

Ja sinä neuvomassa että käyttäydy kuin epävakaa sekopää. Tämä palsta on täynnä epävakaan omaavia ja niiltä viimeiseksi kannattaa ottaa neuvoja miten ihmissuhteita hoidetaan.

Mun mielestä netissä on aihepiiriin littyviä sivustoja jossa buustataan kieroutunutta ja oksettavaa käsitystä parisuhteista. Esimerkkinä pettäminen ja salasuhteet joita noilla sivustoilla pidetään aina oikeutettuina tekoina ja niitä ei saa ikinä tuomita millään tavalla.

Mielummin vaikka tämä palsta kuin narsistisia piirteitä omaavien tyyppien sivustot.

Vierailija
110/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syyttelisi mykkää jättäjää narsistiksi. Voi olla, että asioita on yritetty selvittää, mutta toinen ei ole tullut yhtään vastaan. Ja sitten toinen on tehnyt jotain niin pöyristyttävää, ettei ole enää sanoja mitä sanoa. 

Näinkö ap tilanteen sinusta kuvaili?

Vierailija
111/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta täällä on tullut aika monelta sellaista kommenttia, että jos joku vaikenee, hänellä on mielenterveysongelmia tai hän on narsisti. 

Yritin vain selittää, että joskus tilanne on niin paha ja toista on loukattu niin syvästi, ettei sanoja enää ole.

Vierailija
112/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Muuten eksän perässä toiselle puolelle Suomea ja sitten kun olin joululomalla kotipaikkakunnalla, yhtäkkiä vaan lakkasi vastaamasta viesteihin ja puheluihin. Joulupäivänä jätti tekstarilla pidettyään ensin 4 päivää radiohiljaisuutta. Sen jälkeen ei vastannut yhteenkään viestiin. Sentään hänen luokseen jäädyt vaatteet toi takaisin pestyinä, mutta ovikelloa soitettuaan juoksi itse karkuun niin kovaa vauhtia, etten ehtinyt ovelta näkemään kuin selän. Toinen satsi pyykkejä oli vain jätetty pakkaseen, josta löysin köntäksi jäätyneenä.

Ero tuli niin puskista, että yritin pari kuukautta ottaa yhteyttä ennen kuin luovutin ja hyväksyin sen tosiasian, että olin vieraalla paikkakunnalla yksin ilman ensimmäistäkään ystävää. Sentään koulussa (opiskelin siellä) oli tuttavia, mutta vapaa-ajat olin täysin ypöyksin.

Muutin sitten toisen miehen perässä takaisin kotipaikkakunnalle ja tämän miehen kanssa nyt 12 vuotta yhdessä ja kaksi muksuakin, eikä viha-rakkaussuhteesta ja erouhkailuista huolimatta olla vieläkään erottu eikä varmaan erotakaan. Tämä ex sen sijaan otti 10 kk erosta yhteyttä, kun olin jo tämän nykyisen kanssa, ja pyysi anteeksi ja olisi halunnut palata yhteen. Sanomattakin selvää, että se juna meni jo.

Vierailija
113/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo käynyt mulle, mutta mun kaverille on. Olin silloin paikalla. Yhtäkkiä pihassa oli muuttoauto ja kaverin kumppani alkoi pakata tyynenrauhallisesti kamojaan. Ei mitään selitystä, se on moro, otti ja lähti toiselle paikkakunnalle. 

Sittemmin on ollut joissakin samoissa tapahtumissa missä kaverini, hakenut katsekontaktia ja hymyillyt. On vain ajan kysymys, milloin yrittää luikerrella takaisin. Ihan sekopäinen ämmä. 

Tämä käytös just. Sitten kun lähdetty niin yritetään muutaman kuukauden päästä luikerella takaisin kun se minkä takia lähti ei ollutkaan niin mielenkiintoinen. Jotkut ei tajua että kun erotaan niin se on lopullinen ero. Tätä ei varsinkaan tajua nämä exien keräilijät millä on haaremi exiä ja panoja mitä kiertävät. Osa niistä luultavasti luulevat vieläpä olevansa parisuhteessa, koska tyyppi ei ole ikinä ilmaissut eroavansa. Mitä nyt välillä katoilee kuukausiksi tai vuosiksi. Ovat kai älyllisesti yhtä jälkeen jääneitä kun tyyppi itse eivätkä kunnioita itseään millään tavalla.

Vierailija
114/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta täällä on tullut aika monelta sellaista kommenttia, että jos joku vaikenee, hänellä on mielenterveysongelmia tai hän on narsisti. 

Yritin vain selittää, että joskus tilanne on niin paha ja toista on loukattu niin syvästi, ettei sanoja enää ole.

Ap:n tilanteessa se on todennäköisin selitys. Narsisti, kusipää tai joku muu täysin tunnevammainen yksilö. 

Vierailija
115/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
116/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
117/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
118/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ihmissuhteissa on sellainen tilanne, että jotta sitä vaivautuisi selvittämään asioita, siihen pitäisi olla jokin motiivi. 

Esim. että on ollaan samalla työpaikalla, ja on pakko tulla toimeen.

Tai on yhteisiä lapsia, ja on pakko tulla toimeen.

Tai, että toivoo siltä suhteelta vielä jotakin.

Tai vaikka  ei halua suhteelta enää mitään,  mutta että siitä toisesta ihmisestä on jokin hyvä muisto,  niin sen hyvän takia, mitä joskus oli, sitä toivoo ja haluaa että molemmat pääsisivät elämässään eteen päin, vaikka paluuta entiseen ei olisikaan.

Jos mitään motiivia vanhojen asioiden selvittämiseen ei ole,  sitä ei aina viitsi tehdä. 

Vierailija
119/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemus on sellainen, että nämä tyypit, jotka valittavat siitä, kun on jätetty sanomatta mitään... No, jos ois sanottu, niin nyt käytäisiin keskustelua siitä, että miten kukaan voi sanoa noin ja olipa väärin tehty ja jättäjä saisi vänkäystä vänkäyksen päälle, kun ethän sä nyt mua voi jättää.

Vierailija
120/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ihmissuhteissa on sellainen tilanne, että jotta sitä vaivautuisi selvittämään asioita, siihen pitäisi olla jokin motiivi. 

Esim. että on ollaan samalla työpaikalla, ja on pakko tulla toimeen.

Tai on yhteisiä lapsia, ja on pakko tulla toimeen.

Tai, että toivoo siltä suhteelta vielä jotakin.

Tai vaikka  ei halua suhteelta enää mitään,  mutta että siitä toisesta ihmisestä on jokin hyvä muisto,  niin sen hyvän takia, mitä joskus oli, sitä toivoo ja haluaa että molemmat pääsisivät elämässään eteen päin, vaikka paluuta entiseen ei olisikaan.

Jos mitään motiivia vanhojen asioiden selvittämiseen ei ole,  sitä ei aina viitsi tehdä. 

No, tässäpä on esimerkki itsekkäästä kusipäästä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän