Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieli maassa kun mies ei halua kolmatta lasta

Vierailija
30.08.2022 |

Asutaan Helsingissä kalliilla alueella pienesti.. Kolmas lapsi pidentäisi äitiyslomaa, lainat lyhennysvapaalla, sekä toisi akuutin tarpeen isommalle kodille. Mies ei ole innostunut 3. lapsesta vaikka meillä on hyvät ammatit. Ärsyttää ihan hirveästi, että näinkö se sota jyräsi lapsitoiveeni ylle.. Itsellä ikää n. 40, joten ei tässä voi odottaa kuin vuoden max. 18kk kai suositus että raskauksien väki synnytyksestä - meillä nyt 12 kuinen🥺

En pääse yli en ympäri, tuntuu että mies vie minulta jotain ja päättää puolestani, ja että masennun🥺. Meillä vajaa 3 ja kohta 1v lapset. Univajetta on ja sitä mietin eniten itse, miten harrastuksiin kuljettaminen tapahtuisi kun aikuisia kaksi ja jos lapsia olisi kolme?

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4 hlöää on perhe, kun matkustelee. Perhehuonetarjoukset melkein aina 2+3 tai 1+3. Mahdutte samaan taksiin tarpeen tullen. Kolmas lapsi tuntuu olevan yhteiskunnassamme "ylimääräinen". Terv. Kokemuksen rintaääni

Yleensä 3-4 lasta näkee kotona maleksivilla. Töissä olevilla on järjestään 2.

No minulla on 3 lasta, töissä olen kyllä. Ja useimmalla työkavereistakin on 3 lasta, osalla enemmänkin. Tila-autoja käytössä. Mutta tuon tosiaan huomioinut, että 4 hengen perheellä olisi helpompaa monikin asia.

Vierailija
62/110 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarista löytyy siittäjiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatella, jotkut eivät saa sitä ainokaistakaan lasta ja toiset täällä itkee musertuneena ja masentuneena kolmannen perään 🤔

Vähän suhteellisuudentajua nyt, kannattaa olla kiitollinen siitä mitä on jo saanut. Lapset eivät ole itsestäänselvyys, niiden saaminen tai ne olemassaolevatkaan.

Ai kun sinä et ole saanut mitään, niin toiset eivät saa miettiä kolmatta tai neljättä lasta? Huoh mikä logiikka

Vierailija
64/110 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on jo kaksi tervettä lasta jatuon verran ikää, niin MIKSI pistäisit vielä kerran loton vetämään että tuleeko tällä kertaa joku vamma tai erityistarve? Plus jos ei ole kolmanteen varaa, niin silloin sen hankkiminen on pois olemassa olevien lasten elämänlaadusta.

Siksi, että toiveena on enemmän kuin kaksi lasta.

NIPT on keksitty..

Vierailija
65/110 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP:n päällimääinen syy kolmanteen lapseen näyttäisi minun mielestä olevan työhaluttomuus ja vastuunpakoilu mm. lainan maksusta. Ensimmäisenä listaa, että kolmas lapsi pidentäisi äitiyslomaa. Senkö takia niitä lapsia pukataan? Älä huoli, kyllä kahdenkin kanssa pääset hyvään saikkukierteen työpaikalla, "ensin yksi lapsi nuhassa, sitten toinen, lopuksi itse".

Mitä ihmettä? Mistä keksit näitä juttujasi? Minulla on 20v kestänyt korkea ura ja korkeat koulutukset, olen n. 40.

Työhaluttomuus? Ei todellakaan, vaan perherakkaus.

Ap

Olet 40, oletan että valmistunut n. 25-vuotiaana, ollut kahdesta lapsesta äippälomalla. Työuraa sinulla on korkeintaan 12-13 vuotta.

Vierailija
66/110 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kateellinen yhden lapsen vanhempi käy laittamassa alapeukkuja

Kateellinen? Mille tässä pitää olla kateellinen? ap provoilee ilmiselvästi.

Vierailija
67/110 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vapaat kiinnostaa, ei lapsi.

Vierailija
68/110 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

So*malit auttaa

Vierailija
69/110 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt jaksa kaikkia lukea, mutta kyllä minusta tuntuu, että olet vähän itsekäs. 

Lapsiluku päätetään yhdessä ja jos toinen ei halua, niin sitten ei. Tai jos toinen suostuu ´pakotettuna`, sekin haittaa myöhemmin teidän välejä.

Vaikka oot melko iäkäs, on se vielä esim. vuodenkin päästä mahdollista, jos miehesi mieli muuttuu, mutta älä painosta. Kun tai jos teille tulee myöhemmin avioliitossa vaikeuksia, tämä painostus otetaan varmasti esille.

Vierailija
70/110 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:n päällimääinen syy kolmanteen lapseen näyttäisi minun mielestä olevan työhaluttomuus ja vastuunpakoilu mm. lainan maksusta. Ensimmäisenä listaa, että kolmas lapsi pidentäisi äitiyslomaa. Senkö takia niitä lapsia pukataan? Älä huoli, kyllä kahdenkin kanssa pääset hyvään saikkukierteen työpaikalla, "ensin yksi lapsi nuhassa, sitten toinen, lopuksi itse".

Mut kannattaa tähdätä sillai ettei edellinen ehdi täyttää 3 vuotta siitä saa sen vanhempainrahankin edellisten työtulojen mukaan, kerro tämä ap miehellesi!

Vierailija
71/110 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, että tuolla koulutustasolla pystyisi ajattelemaan myös lastensa tulevaisuutta. Millaisena ap näkee maailman, johon haluaa vielä lisää lapsia?

Millaisena näet itse Suomen kun väestöpyramidi on vinoutunut ja menee vain pahemmaksi? Millä maksetaan tulevien eläkeläisten kulut?

Sillähän ne oikein hyvin maksettaisiin, että jokaisessa perheessä olisi kaksi lasta, niin kuin ap:n mieskin halusi.

Kun ei ole todellakaan kahta lasta joka perheessä ja tuskin tuleekaan vaan luku on noin 1.3. Iso osa jättää lapset kokonaan tekemättä tai jättää yhteen. Jos osa hankkisi isommat perheet, kompensoisi tämä tilannetta.

Vierailija
72/110 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdet tummien poikien matkaan baarista ja pääset osallistumaan rulettiin.

Aamulla herätessäsi et voi tietää kuka noista kuudesta on isä...

Vierailija
73/110 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Itse toivoin kuutta lasta ja mies myös, mutta ei saatu kuin kaksi ja monta keskenmenoa. 

Olen nyt 52-v ja toinen lapsista lähtenyt kotoa, toinen on vielä kotona mutta käy töissä. Arvaa antaako se rahaa kotiin? No ei. Autoa kyllä mielellään lainaa, mutta tankkaamisesta saa jo huomauttaa...oma autonsa kun hajosi, arvaappa ketkä oli maksajana.....ja sitä ennen oli huomauteltu teiniä, että tuo vika pitäisi selvittää ja korjata, ennenkuin pahasti brakaa. 

Olen nyt iloinen että en saanut kuutta lasta! Pitäisi olla isompi asunto, 4 h + keittiö ei riittäisi, isompi auto...kolmet ajokortit, vaatteet, tulisi isompi kauppalasku.....

Nimittäin kun ne söpöt ja yövalvottaneet vauvat tulee siihen ikään, että kuluttavat, rahat oli tiukemmalla kuin silloin, kun ne olivat tarha-ikäisiä, ja kirppisvaatteet ja -lelut kelpasi. Jossain iässä lapset alkaa syödä kuin aikuiset, mutta ei tienaa mitään ja lapsilisä loppuu. Ne haluaa hienot puhelimet ja tietokoneet ja jos vaikka mitkä hilavitkuttimet. Hampaita oiotaan. Leirikoulua pukkaa. Risteilylle pitäisi päästä. Mopo olisi kiva. Lisäksi ei ole kiva valvoa öisin ja hakea teiniäsi milloin mistäkin pippaloista. Oikeasti, jos olisin saanut 40-veenä lapsen, enpä tiedä jaksaisinko 60-veenä valvoa öitäni tai olla kiinnostunut teinien asioista. 

Ja nyt on mukavaa, kun voidaan miehen kanssa tehdä yhdessä asioita, eikä tarvitse miettiä miten lapsenhoito järjestetään. Lähinnä vaan hakee 20-veetä lentokentältä ym. 

Pienet lapset, pienet murheet, isot lapset, isot murheet lause pitää paikkansa.

Melkein sanon että hommaa vaikka pieni koira. Mä tuhlaan hoivaviettiäni sellaiseen. Elämässä on joskus vaan tyydyttävä ja oltava onnellinen siitä mitä on.

Miehelläsi on myös oikeus valita lapsilukunsa. (Mutta huolehtikoot sitten ehkäisystään itse..... sano se sille.)

Vierailija
74/110 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4 hlöää on perhe, kun matkustelee. Perhehuonetarjoukset melkein aina 2+3 tai 1+3. Mahdutte samaan taksiin tarpeen tullen. Kolmas lapsi tuntuu olevan yhteiskunnassamme "ylimääräinen". Terv. Kokemuksen rintaääni

5 sopii henkilöautoon.

Niin. Taksikuski, äiti, isä, lapsi 1 ja lapsi 2. Mihin se kolmas lapsi menee, kävelee vai laitetaan takakonttiin?

Vierailija
75/110 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ajoittain olen toivonut 3 lasta, kaksi siis on, välillä taas oleen tyytyväinen kun on vain kaksi. Kun omat hermot menee välillä näinkin, omaa huonetta ei olis kolmannelle eikä olis kyllä varaa juurikaan matkustella tai tehdä laskettelureissuja, jos olis vielä kolmaskin maksettava. Ja huonolla tuurilla 3. lapsi olisi voinut ollakin sairas, vammainen tai erityislapsi, joka sotkee koko perheen elämän... Tai olis voinut tulla kaksoset...

Itse olen 38 ja lapset 11v ja 8v, molemmat harrastaa tällä erää joukkuelajia, joka näköjään on erittäin  suuressa määrin myös vanhempien harrastus. Toisella treenit 3 kertaa viikossa, toisella 2 kertaa, lisäksi kilpailut ja turnaukset ja mahdolliset ylimääräiset treenit, talkoot ja buffavuorot siihen päälle 😂 kiirettä pitää...

Vierailija
76/110 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5 sopii henkilöautoon.

Niin. Taksikuski, äiti, isä, lapsi 1 ja lapsi 2. Mihin se kolmas lapsi menee, kävelee vai laitetaan takakonttiin?

jää kotiin

Vierailija
77/110 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Mistä keksit näitä juttujasi? Minulla on 20v kestänyt korkea ura ja korkeat koulutukset, olen n. 40.

Työhaluttomuus? Ei todellakaan, vaan perherakkaus.

Ap

20 vuoden ura ja päälle yliopisto-opinnot ja vasta n. 40? Hmm.

Ja tästäkin "urasta" oltu jo kahden lapsen edestä äitiyslomalla, eli ainakin 4 vuotta...

Vierailija
78/110 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoida ne edelliset ensin kunnolla. Kuka järkevä lisääntyy tuota tahtia tässä maailmantilanteessa?

Mikä vika maailman tilanteessa on?

Vierailija
79/110 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Itse toivoin kuutta lasta ja mies myös, mutta ei saatu kuin kaksi ja monta keskenmenoa. 

Olen nyt 52-v ja toinen lapsista lähtenyt kotoa, toinen on vielä kotona mutta käy töissä. Arvaa antaako se rahaa kotiin? No ei. Autoa kyllä mielellään lainaa, mutta tankkaamisesta saa jo huomauttaa...oma autonsa kun hajosi, arvaappa ketkä oli maksajana.....ja sitä ennen oli huomauteltu teiniä, että tuo vika pitäisi selvittää ja korjata, ennenkuin pahasti brakaa. 

Olen nyt iloinen että en saanut kuutta lasta! Pitäisi olla isompi asunto, 4 h + keittiö ei riittäisi, isompi auto...kolmet ajokortit, vaatteet, tulisi isompi kauppalasku.....

Nimittäin kun ne söpöt ja yövalvottaneet vauvat tulee siihen ikään, että kuluttavat, rahat oli tiukemmalla kuin silloin, kun ne olivat tarha-ikäisiä, ja kirppisvaatteet ja -lelut kelpasi. Jossain iässä lapset alkaa syödä kuin aikuiset, mutta ei tienaa mitään ja lapsilisä loppuu. Ne haluaa hienot puhelimet ja tietokoneet ja jos vaikka mitkä hilavitkuttimet. Hampaita oiotaan. Leirikoulua pukkaa. Risteilylle pitäisi päästä. Mopo olisi kiva. Lisäksi ei ole kiva valvoa öisin ja hakea teiniäsi milloin mistäkin pippaloista. Oikeasti, jos olisin saanut 40-veenä lapsen, enpä tiedä jaksaisinko 60-veenä valvoa öitäni tai olla kiinnostunut teinien asioista. 

Ja nyt on mukavaa, kun voidaan miehen kanssa tehdä yhdessä asioita, eikä tarvitse miettiä miten lapsenhoito järjestetään. Lähinnä vaan hakee 20-veetä lentokentältä ym. 

Pienet lapset, pienet murheet, isot lapset, isot murheet lause pitää paikkansa.

Melkein sanon että hommaa vaikka pieni koira. Mä tuhlaan hoivaviettiäni sellaiseen. Elämässä on joskus vaan tyydyttävä ja oltava onnellinen siitä mitä on.

Miehelläsi on myös oikeus valita lapsilukunsa. (Mutta huolehtikoot sitten ehkäisystään itse..... sano se sille.)

Mitä mä just luin😂😂😂

Buahahahhah

Että Ap:n pitää hommata pieni koira, kun sullakin on? Ja sulla oli keskenmenoja ja ei ole varaa, niin ei sitten Ap:n tulisi toivoa lasta.

Olet nolo

Vierailija
80/110 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hinku porsia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä