Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Se on sitten äkkiä hommattava lapsi että saa tuplalapsilisät, ei lapseton pari tai sinkku saa mitään apua!

Vierailija
30.08.2022 |

Kommentit (544)

Vierailija
141/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkku maksaa vain omat menot, yksinhuoltaja maksaa kahden, kolmen, neljän tai viiden menot.

Lasten teko on vapaaehtoista ja olet itse vastuussa niistä kuluista. Lapsilisä tulisi lakkauttaa kokonaan.

Tiedätkö muuten miten eläkkeet toimii?

Jos kaikki vastuut kannetaan itse, niin voinet olla loppuelämäsi töissä. Tai kenen luulet hoitavat duunit kun itse lokoilet eläkkeellä? Lapsia tuetaan koska lapsien syntyminen on absoluuttisen välttämätöntä yhteiskunnalle.

Mitä eläkejärjestelmä tähän kuuluu? Missä iässä olisi hyvä asetella vanhukset jäälle istumaan ja kuolemaa odottamaan?

Vierailija
142/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkku maksaa vain omat menot, yksinhuoltaja maksaa kahden, kolmen, neljän tai viiden menot.

Lasten teko on vapaaehtoista ja olet itse vastuussa niistä kuluista. Lapsilisä tulisi lakkauttaa kokonaan.

Maksettiinhan sinustakin aikoinaan lapsilisää. Se kuitenkin on kelvannut eikä varmaan ollut turha. Miksi nykyisistä lapsista se pitäisi lakkauttaa?

Niin, paljonkohan se 1950 -luvun neljännesvuosittain maksettu lapsilisä mahtoikaan olla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on aikaa tehdä lisätöitä. Häkämiehen mukaan 100.000 avointa työpaikkaa odottaa ottajaansa.

Vierailija
144/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olet saanut mm. lapsilisän, ilmaisen koulutuksen, opintorahan, asumistuen. Miksi haluat kieltää samat asiat nykyisiltä ja tulevilta lapsilta?

Taitaa olla niin, että verokertymä ei riitä. Ja kun se ei roiitä, otetaan velkaa. Ja kun otetaan velkaa, se...

Vierailija
145/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ajattelitko että mitään muuta rahaa ei lapseen käytetä kuin lapsilisä? Satasella kuussa vaatteet, ruoka, matkat, harrastukset. Kylläpä kyllä.

Vierailija
146/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus ei ymmärrä, että myös muilla kuin lapsiperheillä elämiskulut nousevat aivan yhtä lailla. Miksi lapsiperheitä aina suositaan? Lisääntyminen on oma valinta eikä se saisi antaa mitään erikoisetuja.

Sanna ajattelee taas vain itseään, hänellähän on pieni lapsi. Kyllä se raha aina kelpaa.

Vierailija
147/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää hoitook, tai kouluun, tai mieluummin molempiin.

Typerää ja sekopäistä tekstiä koko ketju täynnä, te ootte kateellisia yhdestä ylimääräisestä lapsilisästä, se ei tuu auttaan vielä yhtään mitään juuri ketään ja se on ilmiselvää jos on mitään kosketusta lapsiperhe arkeen ja teidän kateus silti sumentaa järjen näin totaalisesti?

Ja niitä lapsia ei tehdä itseä varten ja niitä ei ole nytkään tarpeeks, me kuollaan sukupuuttoon, pää ulos takamuksesta.

Vierailija
148/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukea kaikille, jotka leipäjonoissa joutuvat ruokaa hakemaan selvitäkseen. Ei vain lapsiperheille.

Vierailija
149/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla yhdellä tuplalapsilisällä et kata edes synnytyssairaalan kuluja, että ei ehkä kannata lasta hankkia sen takia.

Vierailija
150/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksettiinhan sinustakin aikoinaan lapsilisää. Se kuitenkin on kelvannut eikä varmaan ollut turha. Miksi nykyisistä lapsista se pitäisi lakkauttaa?

Niin, paljonkohan se 1950 -luvun neljännesvuosittain maksettu lapsilisä mahtoikaan olla?

Se oli 7200mk vuodessa, noin 300€ nykypäivänä. Vaikka sinun vanhempasi tietysti kieltäytyivät siitä.

Vierailija
151/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalit ensi keväänä. Keskusta haalii ääniä. Sitten onkin aika lopettaa kaikki ylimääräiset tuet. Kepulle sinkut eivät ole vissiin niin tärkeitä.

Vierailija
152/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ajattelitko että mitään muuta rahaa ei lapseen käytetä kuin lapsilisä? Satasella kuussa vaatteet, ruoka, matkat, harrastukset. Kylläpä kyllä.

Matkat ja harrastukset esimerkiksi eivät ole pakollisia. Jos niitä haluaa lapselle tarjota niin maksakoon jokainen itse. Satanen riittää pakollisiin. 

Vierailija
153/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni asia oli 50-luvulla toisin. Ylipäätään elintaso oli silloin matalampi ja yhteiskunnan odotukset lastenhoitoa ja -kasvatusta kohtaan ihan erilaiset. Lapsilisän ostovoima on kuitenkin heikentynyt lähivuosikymmenistä, siihen kiinnittäisin mielummin huomiota.

Vierailija
154/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

J os perheessä teinipoika syömässä niin ei ne ruokakulut vajaalla sadalla eurolla täyty.ja lapsiperheellä asunto ja lämmityksineen maksaa enemmän.

Ei siinä rikastumaan pääse.

Aina tämä iänikuinen "teinipoika syömässä". Kyllä muutkin tarvitsee lämpimän asunnon ja ruokaa kuin perheelliset. Mikään kertakorvaus perheellisille ei ole kestävä ratkaisu, vaan hintakatot sähkönhintoihin ja joku raja suuryritysten voitontavoittelulle!

Vierailija
155/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta herravihan lietsominen, tuo on niin säälittävää.

Vierailija
156/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli 7200mk vuodessa, noin 300€ nykypäivänä. Vaikka sinun vanhempasi tietysti kieltäytyivät siitä.

Eli todella mitätön summa jopa nykyiseen pieneen lapsilisään verrattuna. 

Vierailija
157/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni asia oli 50-luvulla toisin. Ylipäätään elintaso oli silloin matalampi ja yhteiskunnan odotukset lastenhoitoa ja -kasvatusta kohtaan ihan erilaiset. Lapsilisän ostovoima on kuitenkin heikentynyt lähivuosikymmenistä, siihen kiinnittäisin mielummin huomiota.

Toisaalta Suomi ei ole ollut näin velkainen kuin nyt ja koko ajan vielä lisävelkaa hallitus ottaa pää märkänä. Velkaa on myös maksettava joskus ja luultavasti jo seuraava hallitus joutuu tekemään todella kipeitä leikkauksia.

Vierailija
158/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ketju täynnä katkeria ja kateellisia, jotka ajattelevat että se yksi ylimääräinen lapsilisä oikeasti tekee mitään oleellista eroa tähän tilanteeseen. Ymmärrän hyvin, että pienituloisilla on vaikeaa, olen itsekin sellainen kun olen opiskelija ja tuilla elävä, mutta en yhtään kadehdi lapsiperheitä joiden menot on vähän eri luokkaa kuin omani. Lisäksi tuo tuki tulee joulukuulle, jolloin köyhissä lapsiperheissä on muutenkin vaikeaa kun lapsille haluttaisiin antaa jonkinlaiset lahjat ja mahdollisuus joulun viettoon, oli se sitten miten vaatimatonta vaan.

Vierailija
159/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

J os perheessä teinipoika syömässä niin ei ne ruokakulut vajaalla sadalla eurolla täyty.ja lapsiperheellä asunto ja lämmityksineen maksaa enemmän.

Ei siinä rikastumaan pääse.

Aina tämä iänikuinen "teinipoika syömässä". Kyllä muutkin tarvitsee lämpimän asunnon ja ruokaa kuin perheelliset. Mikään kertakorvaus perheellisille ei ole kestävä ratkaisu, vaan hintakatot sähkönhintoihin ja joku raja suuryritysten voitontavoittelulle!

Huutonaurua nykyisin todellakin teinipojalle joka heti ilmestyy vastauksessa perheen pöytään. Useimmiten niitä on vielä vähintään kolme kappaletta. 

Vierailija
160/544 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin varakkaat tarvitsevat lapsilisiä?

Mihin he tarvitsevat 40% veroprosenttiakaan? Tekevät pitkää päivää ja maksavat muiden maksuja?

Kyllä täällä muutkin tekevät pitkää päivää ja maksavat veroja.