Saispa Kelasta sinkkulisää
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa noin puolet kotitalouksista on yhdenhengenkotitalouksia, heidät on unohdettu täysin eikä heitä juurikaan tueta. Yksinasuminen on kalliimpaa kuin pariskuntana asuminen, tästä on tehty ihan tutkimuksiakin.
Yhteiskunta tukee vain perheitä sekä työttömiä, yksinasuvia ei tueta millään tavalla.
Perheille kun annetaan lapsilisää niin ehdottamasti yksinasuville pitäisi maksaa yksinasuvanlisää eli vaikka 100e/kk joka kuukausi tilille yksinasuville.
Yksinasuvan ei tarvi elättää kuin itsensä.Jos tuntuu että rahat ei riitä niin muuttaa kimppaan toisen yksinasuvan kanssa,silloin ei ole enää kallista.
Miksi yksinelävä joutuu elättämään itsensä mutta yhteiskunta elättää perheitä vaikka perheissä on kaksi aikuista jotka hyvin usein käyvät töissä?
Saispa Kelasta koti-äiti lisää. Naurettavaa että yksinasuvat saavat täydet tuet mutta minä joudun elämään aviomieheni pankkikortin "armolla".
Milloinhan lisää saisin minä, joka tienää kuussa reilu 500€, josta pitää maksaa kaikki. Myös oma osuus asumisesta. Veikkaanpa että kaikki muut ryhmät saavat enemmän tukia kuin minä.
Saisipa kelasta perhelisää? Sinkkuihminen kun saa käteen vaikka 2000 euroa palkkaa, niin hänellä on 2000 euroa käytettävissä yhdelle henkilölle. Kahden lapsen yksinhuoltajaäidillä on käytettävissä samoista tuloista noin 700 per nenä. Ja viisilapsisella perhellä on samoilla tuloilla kahden aikuisen perheessä käytettävissä enää 570 per nenä ja asumiskulutkin varmaan kolminkertaiset sinkkuun verrattuna.
Perheellisetkin voisivat muuttaa kimppakämppiin, niin eivät tarvitsisi niin paljon yhteiskunnan tukia joka asiaan ja lastenhoitokin järjestyisi. Voitaisiin jopa säästää vähentämällä hoitopaikkoja ja iltapäivätoimintaa kun kommuunin aikuiset vuorovedoin huolehtisivat yhteisistä jälkeläisistään.
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää muuttamasta kimppakämppään? Ihan omasta halusta haluat asua yksin.
Useimmat opiskelijatkin haluavat "omaan" asuntoon pois kimppakämpästä.
Vierailija kirjoitti:
Perheellisetkin voisivat muuttaa kimppakämppiin, niin eivät tarvitsisi niin paljon yhteiskunnan tukia joka asiaan ja lastenhoitokin järjestyisi. Voitaisiin jopa säästää vähentämällä hoitopaikkoja ja iltapäivätoimintaa kun kommuunin aikuiset vuorovedoin huolehtisivat yhteisistä jälkeläisistään.
Mistähän tämä ajatus oikein elää, että tavallinen perheellinen työssäkäyvä saisi jotain tukia?
Minä haluaisin lisää kaikkia lisiä. Esim. pizzalisää kun tykkään pizzasta.
Perheet vinkuvat aina vain lisää tukea yhteiskunnalta, mikään ei riitä heille. Yh vanhemmille hyväksyn tuet mutta en perheille. Ei ennen tuettu perheteitä näin paljon kuin nyt ja silti he vain valittavat, perheet tulevat todella kalliiksi tälle yhteiskunnalle.
Lapsilisät,vanhempainvapaat,päiväkoulut,koulut,neuvolat... yms. valtavasti heihin kyllä rahaa tuhlataan ja silti he valittavat että lisää tukia on saatava.
Yksinasuvat ja yh vanhemmat ovat ne ketkä sitä tukea täällä tarvitsevat.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi saada. Jo puolet kotitalouksista on sinkkutalouksia.
https://yhteishyva.fi/elama/yksinasuvien-maara-on-30-vuodessa-tuplaantu…
kuinkakohan paljon ilmaa noissa luvuissa on jos tuolla "kahden asunnon"suhteessa eläviä pariskuntia...?
Minä taas haluaisin myös niitä ilmaisia kampawiinereitä, mitä nuo virkakyöstit syövät kokouksissaan minun rahoillani.
Myös ne ilmaiset kokoussämpylät ja kafffeet kelpaisivat minullekin.
Mutta ei. Ei tule kutsuja kokouksiin tai palavereihin minulle. Itse pitää väsätä ja maksaa sämpylät ja kaffit keitellä.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät muistaakseni sai 75 euroa koronalisää jostain kumman syystä kun kotona makaaminen tuli niin kalliiksi.
Ootko nyt muistanut joka ketjussa käydä haukkumassa työttömiä?
Meinaatko että sinkku on automaattisesti työtön?
Olisipa niin kuin joissakin muissa maissa, missä on saanut kunnan ja valtion töistä enemmän palkkaa sen mukaan, miten monta lasta on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät muistaakseni sai 75 euroa koronalisää jostain kumman syystä kun kotona makaaminen tuli niin kalliiksi.
Ei vaan toimeentulotuen saajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa noin puolet kotitalouksista on yhdenhengenkotitalouksia, heidät on unohdettu täysin eikä heitä juurikaan tueta. Yksinasuminen on kalliimpaa kuin pariskuntana asuminen, tästä on tehty ihan tutkimuksiakin.
Yhteiskunta tukee vain perheitä sekä työttömiä, yksinasuvia ei tueta millään tavalla.
Perheille kun annetaan lapsilisää niin ehdottamasti yksinasuville pitäisi maksaa yksinasuvanlisää eli vaikka 100e/kk joka kuukausi tilille yksinasuville.
Yksinasuvan ei tarvi elättää kuin itsensä.Jos tuntuu että rahat ei riitä niin muuttaa kimppaan toisen yksinasuvan kanssa,silloin ei ole enää kallista.
Miksi yksinelävä joutuu elättämään itsensä mutta yhteiskunta elättää perheitä vaikka perheissä on kaksi aikuista jotka hyvin usein käyvät töissä?
Olisko sulla jotain esimerkkiä, miten yhteiskunta elättää työssäkäyviä perheitä?
Kysykää vanhemmilta tai isovanhemmilta miten ennen huomioitiin verotuksessa lapset, sai vähentää lääkekulut, silmälasit jne... ne pitäisi palauttaa verovähennyksiin. Esim hammaslääkärikulut ovat Isot, koska kunnalliseen on mahdotonta päästä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko sulla jotain esimerkkiä, miten yhteiskunta elättää työssäkäyviä perheitä?
Perheet saavat lapsilisää ja vanhempainvapaata.
Myös neuvolat,päivähoidot ja koulut pyörivät verovaroin, miksi perheelliset eivät itse maksa tuota koko lystiä vaan nuo pyörivät verorahoilla?
Perheet saavat vuosittain useita tuhansia euroja rahaa valtiolta.
Olen sinkku mies 50v. Pärjään mukavasti itsekseen. Asun omassa kaksio kerrostalo- osakkeessa ja kaksi sijoitusyksiötä joista saan vuokratuloja. Mielelläni yksin kuin huonossa parisuhteessa. Pari perustutkintoa suorittanut ja vakituinen työ josta nyt olen poissa. Matkustelen pari kolme kertaa vuodessa.
Jos Kelassa tämmöinen lisä olisikin, niin tosissasiko luulet että k a n t a s u o m a l a i s e t sellaista saisivat :DDDDD