Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia suonikohjuista

27.10.2006 |

Onko kellään kokemuksia raskauden aikaisista suonikohjuista? Odotan kolmatta lasta. Aikaisemmilta lapsilta ei ole ollut suonikohjuongelmia. Nyt vasemmassa jalassani näkyy kävellessä muutamassa kohdassa pinnalla verisuoni. Kun nostan jalat ylös, suonet häviävät lähes täysin. Onko mahdollista, että lapsen synnyttyä, kun paine helpottaa, suonet häviävät?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä olikin kysymys mihin juuri itsekin sain vastauksen, tosin terveyskeskuslääkäriltä!

Eli olen tällä helkellä sairaslomalla seisomatyöstä (rv 29+0) äippäloman alkuun asti juuri pahan suonikohjun takia (sekä jalassa että häpyhuulessa :) sekä ischiaksen vuoksi.

Lääkäri sanoi että jos suonikohjut ovat tulleet raskauden aikana, kuten ymmärsin että sinulle on, niin pitäisi kadota synnytyksen jälkeen, toisin kun minulla, koska niitä oli (tosin lievempinä!) jo ennen raskautta!

Syy on yleensä se että kasvava kohtu painaa suuria verisuonia lantion kohdalla (minulla taas joku läppä tukossa ettei veri pääse kiertämään takaisin jaloista!)

Toivottavasti tästä sekameteliselityksestä on sinulle jotai hyötyä!

Minulle suositeltiin tukisukkaa, joka vedetään jalkaan jo ennen sängystä nousemista ! (saa mm. Instrusta tai sitten ihan lentosukkia isommista marketeista!)ja sitten jalat ylös aina kun voit!

Hyviä vointeja!

-Pupina-

Vierailija
2/2 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävinkin ostamasta Instrusta tukisukat. Piti varata aika ja sitten mittailujen jälkeen valitsivat minulle oikean kokoiset sukat. Onpa lohdullista kuulla, että olisi toiveita, että vaiva jäisi synnytyssaliin:).

Mulla vaiva on tullut vasta raskausaikana. Pienehköjä vaivojahan nämä suonikohjujutut ovat ja lopulta se ihana syntyvä pieni nyytti on kaiken vaivan/" kärsimyksen" arvoinen.

Kaikkea hyvää sinulle odotukseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla