Mielipiteitä robotti-imurista!
Onko hyvä vai turhake? Itse puntaroin tätä. Lapsiperhe ja koiratalous. Tuoko arkeen helpotusta ja imuroiko oikeasti hyvin?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Pitkään haaveilin robotti-imurista, mitta kaikki tuttavat sanoivat, että akun elinikä on vain noin vuoden tai puolitoista. Se oli minulle liian lyhyt aika kun investointi kuitenkin on aika kallis ja luonnonvaratkin ansaitsisivat enemmän.
Mutta jos jollakulla nyt on tästä merkittävästi toisenlaisia kokemuksia niin kuulen toki mieluusti.
Omallani ikää kolme vuotta. Ajokertoja yli 800. Pinta-alaa 80 m2.
Akku kuin uusi edelleen. Kännysofta kysyy alussa aivan liikaa detaljeja mutta hyväksyy kysymysten yli hyppimisen. Samainen softa joskus sekoilee, mutta ei liian pahasti.
Kuten joku jo totesi, pölyä ei päällisin puolin näyttäisi olevan missään, mutta aina vaan säiliö täyttyy jo parin ajon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omani on ajanut satoja varveja. Olen erittäin tyytyväinen. En mainitse nimeä, jotta ei syytetä mainostamisesta, mutta sen verran paljastan, että siinä on myös moppiosa, joka on osoittautunut käteväksi.
Lattiat puuta ja klinkkeriä, vain eteisessä ohuita mattoja.
Minkä hintaluokan vehje on tämä, mihin olet tyytyväinen?
€300 ja risat päälle siitä aikanaan maksoin.
Sen uudet versiot ovat samassa €300-€400 luokassa. Tuon vanhemman saa alesta €250 hujakoilla.
Pakollinen meille kun on kolme ragdoll kissaa.
Eukko imuroi ja nuolee paikat puhtaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Pakollinen meille kun on kolme ragdoll kissaa.
Meillä myös pesee lattiat.
Vierailija kirjoitti:
Aika surkeita tosiaan. Robotilla kestää yli 20min yksiön imurointiin. Itse imuroin noin kahdessa minuutissa.
Jep, turhake. Ellet asu jossain palatsissa, jossa minimaalinen sisustus (ja ei portaita, tietenkään).
Mulle on ihan sama vaikka robotilta menis 8h, koska se imuroi silloin kun en ole kotona. Meillä 2 kerroksinen talo ja alakerran imuroi 4 kertaa viikossa ja yläkerran 3 kertaa. Kannan sen sinne itse. Tulee myös kerättyä aina tavarat pois lattioilta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siskonpeti sketsiohjelmassa imuri pyörittely koiranpaskat ympäri kämppää, olisi hauska kuulla toimiiko tämä käytännön tasolla?
No toivottavasti kukaan ei käytä imuria silloin, kun ei itse ole kotona ja koira on yksin imurin kanssa.
Miksi ei voi silloin käyttää? Mitä koira imurista välittää?
No jos koiralle tuleekin ripuli, niin ei leviä ne ripulit pitkin kämppää vielä enemmän. Toiset koirat voivat hieman stressata imuria kuuitenkin.
Ei toimi lemmikkitaloudessa. Säiliö heti täynnä ja imuteho ei riitä.
Pikkulapsitaloudessa taas aina tavaroita tiellä.
Ei jatkoon. Viidessä minuutissa imuroi varsi-imurilla (jossa moottoroitu suulake, niin lähtee matotkin kunnolla puhtaaksi).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siskonpeti sketsiohjelmassa imuri pyörittely koiranpaskat ympäri kämppää, olisi hauska kuulla toimiiko tämä käytännön tasolla?
No toivottavasti kukaan ei käytä imuria silloin, kun ei itse ole kotona ja koira on yksin imurin kanssa.
Luin jostain, että robotti-imurin akku oli ylikuumentunut ja alkanut savuta ja siinä oli melkein tullut tulipalo. Ihan tuonkaan takia en jättäisi yksin imuroimaan lemmikin kanssa. Sama jos talo palaa, mutta tärkeintä ettei lemmikki kuole. Toisaalta korvaakohan vakuutus edes mitään, jos tulipalo syttyy robotti-imurin takia eikä kukaan ole kotona silloin.
Vierailija kirjoitti:
Ei jatkoon. Viidessä minuutissa imuroi varsi-imurilla (jossa moottoroitu suulake, niin lähtee matotkin kunnolla puhtaaksi).
Eiku just sopiva, kun itse ei jaksaisi imuroida päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa missä on litiumakku voi pamahtaa millä hetkellä tahansa.
Harvinaista toki, mutta maailmaan mahtuu monta akkua, ja useimmat on tilattu siltä halvimmalta tuottajalta.
Ei kestänyt ehjänä meillä kauaa. Alle kaksi vuotta taisi olla. Koiran karvat sen kai lopulta rikkoi kun menivät renkaisiin sotkuun jotenkin. Turhake oli muutenkin, itse imuroin paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kestänyt ehjänä meillä kauaa. Alle kaksi vuotta taisi olla. Koiran karvat sen kai lopulta rikkoi kun menivät renkaisiin sotkuun jotenkin. Turhake oli muutenkin, itse imuroin paremmin.
Mikä mekaanisia osia sisältävä laite kestää ikuisuuksia ilman huoltoa?
Ja eihän kukaan ole väittänytkään robotti-imurin imuroivan paremmin kuin ihminen. Se hoitaa enimmän imuroinnin, jolloin viikkoimuroinnissa riittää kevyempi työ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä mekaanisia osia sisältävä laite kestää ikuisuuksia ilman huoltoa?
Ja eihän kukaan ole väittänytkään robotti-imurin imuroivan paremmin kuin ihminen. Se hoitaa enimmän imuroinnin, jolloin viikkoimuroinnissa riittää kevyempi työ.
Meillä lapseton ja koiraton koti.
Robotti hoitaa kaiken muun paitsi 10x10 cm läntit kulmissa, kun ympyrästä ei saa neliötä.
Nuo voi käsin pyyhkiä kerran kuussa.
Pölyt lähtee ja lattiat luututaan.
Vaimon puolimetriset nailonsiimaa vahvuudeltaan vastaavat hiukset ovat suurin ongelma, ne pitää veitsellä riipiä liikkuvista osista kerran kuussa.
Jos nyt ehdottaisin paluuta käsi-imuriin, siitä seuraava hellasärö voisi helposti rikkoa jotain.
En aio ottaa riskiä vaan upgreidaan jos värkki hajoaa. Ei hajoamisen merkkejä liki neljän vuoden jälkeen.
Kuluvia osia, kuten harjoja, luonnollisesti pitää ostella käytön mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Sulla varmaan joku halpismalli tai sitten vaan muuten liian vanha malli
Vierailija kirjoitti:
Se säiliö pitääkin tyhjätä joka kerta. Kumarru ja nosta säiliö ja kippaa roskikseen. Ei ole vaikeaa.
Meillä jo toinen Roomba menossa. Ensimmäinen kesti 6 vuotta, tosin ostin siihen jossain vaiheessa uuden akun. Minulla tulee aina olemaan robotti-imuri, olen siihen niin tyytyväinen.
Robotti imuroi 2-3 kertaa viikossa keittiön, olohuoneen ja eteisen. Laitan sen lähtiessäni päälle ja on puhtaat lattiat, kun tulen kotiin.
Minusta robottia ei kannata verrata omaan imurointiin, koska ainakaan meillä ei kukaan imuroi keskellä viikkoa työpäivän aikana vaan lattiat jäisivät kokonaan imuroimatta ilman robottia. Imuroin itse kerran viikossa viikkosiivouksen yhteydessä tai en ollenkaan, jos en sillä kertaa viitsi.
Suosittelen. Itse olen huono siivoamaan, siivosin ehkä kerran kuussa. Aiemmin oli aina sotkuista ja sohvan takana vuori pölypalloja.
Nykyään siivoan kerran kahdessa kuussa, eikä mene enää koko päivää, puolikas riittää ja vaikka se robo ei pääse sohvan alle,niin pölypalloja on puolet vähemmän. Varmaan kun ei sitä kertyvää ole niin paljon.
Automaattisesti myös korjaa roskat ja muut, että voi laittaa robon yksinään hurisemaan työpäiväksi.