En ymmärrä miten salaatti muka pitää nälkää! Söin klo 15 salaattia ja patonkia, nyt on niin kiljuva nälkä että tilaan kohta pitsan!
Salaatissa oli pastaa, fetaa, tomaattia, lohta ja minisuolakurkkuja. Sellainen salaattibaarin itse koottava annos, isompi koko vielä!
Kommentit (46)
Mitä olisit syönyt normaalisti lounaaksi?
Salaatti pastalla, fetalla ja lohella on ihan täyttävä. Jos vain näitä on salaatissa enemmän kuin ruokalusikallinen.
Kuka on ensinnäkään väittänyt, että salaatti pitäisi nälkää?
Pasta, feta, lohi + salaatti on sellainen mikä kyllä täyttää, mutta mikä se määrä on? Ja miksi lounas vasta klo 15?
Jos edellinen ateria jäi välistä niin ehkä maha ja aivot ei pysy mukana?
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa annoksesta oli lohta ja ihanan chilimausteista pastaa( en saa itse tehtyä maukasta pastasalaattia). Luulisi että olisin yöhön asti ähkyssä kun patonkia vielä söin kyytipoikana mutta ei, maha murisee ja alan olla kypsä tilaamaan rullakebabin ekstra ranuilla!
En todellakaan tajunnut että laidhutus ja terveellisesti syöminen näin vaikeaa..
Ap
en halua pahoinpidellä pilkkua, mutta mahan murina ei kerro nälästä, vaan ääni tulee suolistokaasujen ja nesteiden liikkeistä.
Vierailija kirjoitti:
Pasta, feta, lohi + salaatti on sellainen mikä kyllä täyttää, mutta mikä se määrä on? Ja miksi lounas vasta klo 15?
Jos edellinen ateria jäi välistä niin ehkä maha ja aivot ei pysy mukana?
Olen eri, mutta syön aamiaisen klo 11, lounas klo 15 ja päivällinen klo 20.
Ehkä ne patonki ja pasta ei sovi sulle? Oikeastihan ihminen ei voi tarvita ruokaa noin usein, mutta joillakin ihmisillä esim. valkoinen patonki toimii kuin sokeri, eli nostaa verensokerin ensin pilviin ja sitten se romahtaa alas, jolloin ihminen kokee olevansa taas tosi nälkäinen. Voisit ensi kerralla jättää nuo ns. nopeat hiilihydraatit kokonaan pois lounaalta, jos olo sillä tavoin pysyisi tasaisempana.
Toinen juttu on se, että sinulla saattoi fetan ja lohen ja chilin ansiosta olla yksinkertaisesti jano. Lasi vettä olisi ehkä vienyt myös kuvitellun näläntunteen mennessään.
Jätä pois patonki ja pasta, korvaa ne ottamalla enemmän kalaa ja laittamalla oliiviöljyä salaatin päälle.
Ehkä salaatti oli vain liian pieni määrältään.
Kuitua lisäksi,muuten ei pidä nälkää. Täysjyväleipää patongin tilalle ja riittävästi protskua.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa annoksesta oli lohta ja ihanan chilimausteista pastaa( en saa itse tehtyä maukasta pastasalaattia). Luulisi että olisin yöhön asti ähkyssä kun patonkia vielä söin kyytipoikana mutta ei, maha murisee ja alan olla kypsä tilaamaan rullakebabin ekstra ranuilla!
En todellakaan tajunnut että laidhutus ja terveellisesti syöminen näin vaikeaa..
Ap
Kuule kun pitää syödä usein. Yksi ateria päivässä on pahinta mitä voi itselleen tehdä.
No ei kai kukaan sillä salaatilla koko päivää jaksa. Kotiin tultua teet illallisen.
Laihdutushullu vauhdissa. Kohta alkaa tulla viestejä siitä miten tämä 37v keski-ikäinen äksyilee miehelleen, lapset itkee ja peilikuva surettaa. Ja miten vaaka lensi roskiin.
Ei pieni nälkä ole vaarallista. Syö illalla leipää ja hedelmiä. Pitää tulla nälkä että aineenvaihdunta lähtee liikkeelle ja rasva palaa. Pizza voi sisältää ainakin 500 kcal täytteistä riippuen. Sen kuluttamiseksi saat juosta ainakin tunnin.
Jos syöt koko ajan jotain, kaloreita kertyy huomaamatta. Nälkä sen sijaan menee ohi ja vatsalaukku pienenee.
Joka kerta kun treenaan, häviää puoli kiloa. Keväästä alkaen olen pudottanut 9 kg, kohta normaalipainossa.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Toki se on vaikeaa, jos syö sellaista, mikä vain lisää nälkää. Eikä edes terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
No jos sun normaali annos on se perhepitsa, niin sillon ei yks lautanen salaattia riitä tietenkään tuomaan samaa tyydytystä.
Lihavilla menee kilo ruokaa alas helposti, parikin jos voimaantunut kunnolla.
Voimaantunut 😂😂😂
Jos tuo määrä ruokaa ei pidä nälkää 1,5 tuntia, on jossain muussa vika kuin ruuassa. Keksit jotain tekemistä syömisen sijaan, vaikka sitä liikkumista. Kukaan ei tarvitse isoja annoksia ruokaa koko ajan, ainakin 4-5 tuntia pärjää aikuinen syömättäkin. Kyse taitaa olla enemmän ruokariippuvuudesta.
suolisto-aivot ovat koneisto, joka ohjelmoi toimintansa sen mukaan mitä normaalisti syödään. Kun sitten joskus vaihdetaan ruokavaliota, niin menee hetki, että aivot saavat säädettyä itsensä: kun aivot ovat tottuneet, että saa tietyntyyppisä ruokaa ja kun se ruokatyyppi sitten vaihtuu ja täytyy sulattaa ruokaa hiukan eri lailla, niin alussa aivot aina sitten tulkitsevat suoliston signaalit väärin (tai ohi) ja voi tulla tunne, että joku salaatti ei riitä millään. Kyllä se riittää (olettaen, että itse on ottanut tarpeeksi kaikki ravintoaineita salaattia valitessa). Menee vain hetki, että aivot saavat säädettyä itsensä uuteen ruokatyyppiin ja säädettyä kaikki ruoansulatushormonit oikealle tasolle. Siksi aivot usein hälyttävät turhaan nälkää, kun eivät tunnista uutta tilannetta tarpeeksi hyvin. Ja meille ihmisille syöminen ja ravnnon saanti on tärkeää, siksikin aivot huolehtivat sitten siitä, että ihminen alkaa kuvitella, että on hirveä nälkä. Siksi kaikkien ruokavalioden kanssa toitotetaan, että sitä pitää noudattaa x ajan. Tärkeintä on, että itse tarkistaa, että kaikki ravitsemusaineet ovat kunnossa (Esimerkiksi fienlin sivuilta voi laskea ravintoaineet)
Kun salaatti=lohi-fetapasta, ei se eroa pizzasta juuri lainkaan. Ihan yhtä ähkyn sillä saa aikaan, jos vain syö saman verran kuin söisi pizzaa. Ap:n salaatissa ei ollut mitään, mikä tekisi siitä kevyempää kuin pizza.