Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarkistatteko kuitit? Räikeä virhe bongattu kauppareissulla!

Vierailija
29.08.2022 |

Vanhempani aina opettivat, että "ei ne suuret tulot, vaan pienet menot", ja tätä linjaa olen opettanut omillekin lapsilleni. Tarkistan aina kuitit ja suurimmaksi osaksi aikaa ei olekaan mitään huomautettavaa. Myönnän, että aina en lähde huomauttamaan, jos tuote onkin ollut euron enemmän kuin mitä piti, mutta viimeisin bongaamani virhe oli sen verran räikeä, että lähdin takaisin kassalle asiaa ihmettelemään.

Lapset kun olivat pyytäneet makeisia koristeeksi synttärikakkuun. Irtokarkit olivat 7 euroa/kg, joten olkoon, ostetaan. Kun tarkistin kassakuittiani, järkytyin, sillä kuitin mukaan olimme ostaneet melkein 2kg karkkia ja hinta sen mukainen, melkein 10 euroa. Tämä ei voi olla oikein, tuumin ja etsin karkkipussin esille. Toden totta, pussi oli pieni, ei varmasti edes puolta kiloa. Ei kun takaisin kauppaan. Kaupassa myyjä punnitsi uudelleen pussin: toden totta, makeisia oli alle 400g ja sain melkein 7 euroa takaisin.

Oli järkyttynyt tapahtuneesta. Miten ihmeessä myyjä oli punninnut niin pieleen? Olin ostanut yhtä sun toista muuta, joten sen vuoksi saman tien huomannut hintavirhettä. Voi todeta, että onneksi olen tarkka ja tarkistan kuitit. Tämä erhe olisi jäänyt harmittamaan, jos sen olisin huomannut vasta myöhemmin. Kaupassa virheen korjannut myyjä hoiti asian hienosti, joten asioimme siellä jatkossakin.

Millaisia virheitä olette huomanneet? Saitteko virheen korjattua ja hyvityksen?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän itsepalvelukassaa aina, kun mahdollista. Jos tulee virhe, voin syyttää vain itseäni. Lidlissä valitettavasti ei ip-kassoja ole, mutta tähän saakka olen luottanut työntekijöihin. Ehkä pitäisi alkaa tarkistaa kuitit edes silloin tällöin.

Joissain Lidleissä on itsepalvelukassoja, mutta niissä ei sitten välttämättä tule tarjoukset huomioitua. En tajua, miten ei koodit toimi niin yksiselitteisesti, ettei virhemahdollisuutta jäisi. 

Oon muutenkin kyllästynyt Lidlin muka-tarjouksiin, surkeaan bonussysteemiin ja siihen, että jokainen tarjouskuponki pitää syynätä tarkasti, että mitkä kaikki siitä onkaan rajattu pois.

Vierailija
22/49 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokmannilla pitää tarkistaa kuitti AINA ja mielellään heti kassalla. Noin joka 3. kerta on otettu väärin.

Siis tämä on ihan totta, en voi ymmärtää miten Tokmannin kuiteissa on niin paljon virheitä.

Itse muutenkin lähes aina tarkistan kuitit, varsinkin jos on Ale tai kampanjatuotteita. Mieheni ei ota eikä tarkista kuitteja, kuinkahan paljon on menettänyt rahaa yhteisen 30v aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson kuitit läpi aina - joko kassahihnan päässä, jos on vähänlaisesti ostoksia, tai viimeistään autoon päästessä ettei tarvitse lähteä enää ajamaan vielä takaisinkin toisen tekemän mokailun seurauksena. Pieni vaiva siihen nähden, että on voinut jäädä monia tarjoustuotteita normaalihinnoille, tai ei ole huomattu punalaputettuja tuotteita, tai jotkin tuotteet on jopa laskutettu kahteen kertaan. Tositarina: olisin kerran jäänyt 12,55 euroa häviölle asioidessani vieraan paikkakunnan Prismassa, jos en olisikaan ottanut kuittia ja silmäillyt sitä hihnan päässä! Tällaista ei ole koskaan sattunut oman kotipaikan Prismassa. Yleensä mokailut tulleet Keskon työntekijöiltä.

Vierailija
24/49 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni nämä virheet ovat lisääntyneet koronan aikana ja etenkin tänä kesänä...

Onko muita saman ilmiön huomanneita - tahallista vaiko tahatonta kämmäilyä?

Vierailija
25/49 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran huomasin vasta kotona, että lidlin myyjä oli laittanut ostamilleni omenoille melkein pari euroa kalliimman kilohinnan kuin mikä oli oikeasti. En ole sen jälkeen enää ostanut lidlistä punnittavia hedelmiä ja kasviksia, vaan ainoastaan kaupoista, joissa asiakas saa punnita itse.

Vierailija
26/49 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän itsepalvelukassaa aina, kun mahdollista. Jos tulee virhe, voin syyttää vain itseäni. Lidlissä valitettavasti ei ip-kassoja ole, mutta tähän saakka olen luottanut työntekijöihin. Ehkä pitäisi alkaa tarkistaa kuitit edes silloin tällöin.

Joissain Lidleissä on itsepalvelukassoja, mutta niissä ei sitten välttämättä tule tarjoukset huomioitua. En tajua, miten ei koodit toimi niin yksiselitteisesti, ettei virhemahdollisuutta jäisi. 

Oon muutenkin kyllästynyt Lidlin muka-tarjouksiin, surkeaan bonussysteemiin ja siihen, että jokainen tarjouskuponki pitää syynätä tarkasti, että mitkä kaikki siitä onkaan rajattu pois.

Tokmannilla on myös usein virheitä noiden alennustuotteiden kanssa. Kun on tilannut netin kautta, homma on sujunut vaivatta ja kaikki alennuksetkin olleet aina kohdillaan.

Vierailija
27/49 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeestiko ihmiset luulee, että kassat tunkee taskuunsa ne virheellisesti koneelta tulevien hintojen erotukset 🤣? Ja yleisestikin jotkut asiakkaat kuvittelevat myyjien ihan omasta päästään esim. nostaneen tuotteiden hintoja yön aikana.. voihan helv*etti.

Luepa joskus sanomalehtiä niin tiedät sinäkin, mitä kaikkea tapahtuu ympärilläsi.

Vierailija
28/49 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on itsepunnitus, niin kannattaa tarkistaa kilohinta heti kun saa hintalapun.

En tiedä,missä oli vika, mutta kauppareissulla tuli vastaan vaaka, joka ensimmäisellä punnituskerralla antoi noin kolminkertaisen kilohinnan. Ekalla kertaa luulin painaneeni väärää näppäintä ja siksi saaneeni virheellisen hinnan. Noin viikkoa myöhemmin tein vastaavan ostoksen (sama tuote ja sama vaaka) ja virhe toistui. Ekalla kertaa tulostui moninkertainen hinta noin 9 euroa ja kun painoin toisen kerran näppäintä, sain oikean hinnan reilut kolme euroa.

Vierailija
29/49 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän S-marketin kassat eivät usein "huomaa", että tuotteessa on punainen 30 prossan tarra. Kerran jos toisenkin on ollut kassakuitin tarkastuksessa (tehtävä joka kerta jos niitä tuotteita ostaa) lisäsaatavia kassakoneen uumenista.

Meidänkään lähiK-kauppias ei noteeraa alennustarroja eikä muitakaan liikkeensä alennustuotteita, joissa ei siis ole tarraa, mutta ovat kuitenkin jotain kaupan omia tarjouksia.

Raivostuttavaa, mutta sellaistahan se on kun omistavat liikkeensä... Kaikki omaan taskuun.

Vierailija
30/49 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän S-marketin kassat eivät usein "huomaa", että tuotteessa on punainen 30 prossan tarra. Kerran jos toisenkin on ollut kassakuitin tarkastuksessa (tehtävä joka kerta jos niitä tuotteita ostaa) lisäsaatavia kassakoneen uumenista.

Sitä voi kytätä jo itse ostotapahtumassa näpyttääkö ne sen alennuksen vai ei.

Vierailija
31/49 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kerran muiden ostosten kera pienen rasian mansikoita. Kun kassa kertoi loppusumman, ihmettelin isoa summaa, ja kassa vasta sitten hoksasi, että oli ottanut mansikkarasiasta ison laatikon hinnan. Virhe korjattiin ennen kuin maksoin. Muuten olisi tullut n. 20 e takkiin. Tämä tapahtui S-Marketissa.

Vierailija
32/49 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin kauppaa. Itiksen kitumarketin pitkässä kuitissa on aina virhe. Kauppiaan eduksi tietysti.

Kyllähän se oikaistiin kun jonotat aspaan pakasteita sulatellen jopa kymmeniä minuutteja-

Vierailija
33/49 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös huomioida, millainen tapaus menee kassalla ennen teitä. Itseltäni on pari kertaa viimeisen kk:n aikana varastettu yksittäinen tuote toisen asiakkaan toimesta. Ja olen varma, ettei ole jäänyt kauppaan ja tiedän, mitä olen ostanut. Yleensä näköjään lihatuotteet ja juustot kelpaa. Hankalaa on saatanakaupassa käyntikin nykyään. Samoin nuo virheelliset kauppakuitit.

Alkukesästä joku pissis yritti maksattaa karkkisäkkinsä minulla kun tunki tavaroideni joukkoon. No se poistettiin laskulta kun ennätin huomata. Mutta poiston jälkeen se edelleen näkyi kuitissa, eli jos en olisi huomannut, olisivat maksattaneet sen sekä minulla että pissiksellä. Oli ostanut n. 10 euron edestä karkkia.

Vierailija
34/49 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se työntekijöiden alipalkkaus teettää, raha on otettava varastamalla sitten kun rehellisellä työllä ei pärjää...

Vierailija
35/49 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kaksi riiistakameraa ja kaikenlaista sälää siihen vierelle, lasku oli 1600 e. Katsoin kuittia ja totesin kassalle, että tässä on nyt joku virhe, ei voi olla näin kallista. Kassa tarkisti viivakoodit uusiksi ja totesi, että kyllä tämä on ihan oikein. Koska kuitille tuli pelkkä tuotemerkki ja koodi tyyliin Premix223, pyysin, että käydään ne nyt vielä kerran läpi. Ja kas, riistakameran turvalukittava teline maksoikin reilusti yli 800 e eli sen koodi oli väärä.

Vierailija
36/49 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kassat huijaa joka kaupoissa ja kioskeissa. väittävät ettei ole voittoa veikkauskupongeissa tai sitten jättävät yhden kupongin itselleen jos ottaa useampia pelejä.  pullokuiteilla huijataan myös,ei anneta koko summaa takaisin tai se jätetään huomioitsematta laskussa.  joskus lisätään tuote jota ei ole ostettu. tarkkana saa olla niiden kanssa.

Vierailija
37/49 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitä alennustarrojen huomaamattomuutta jne. Tarkkana pitäisi olla koko ajan...

Vierailija
38/49 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä se työntekijöiden alipalkkaus teettää, raha on otettava varastamalla sitten kun rehellisellä työllä ei pärjää...

Yritysten osakkeenomistajien osingot ja voitot OVAT pois kaikilta muilta. Mielipuoliset vaatimukset joka vuosi 5% voittojen lisäyksistä tilanteesta riippumatta ovat täysin kohtuuttomia ja pitäisi kieltää!!

Vierailija
39/49 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sitä alennustarrojen huomaamattomuutta jne. Tarkkana pitäisi olla koko ajan...

On käynyt myös ja siksi olenkin laittanut aina hihnalle viimeiseksi kaikki punalaputetut tuotteet samaan nippuun , että voin kuitista samantien tarkistaa ennenkuin edes poistun kassan kohdalta.

Vierailija
40/49 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cm yrittää rutiininomaisesti kusettaa kenkäostoksissa. Laittavat alennuskyltit epämääräisesti siten, että asiakas luulee sen koskeva koko kyseistä hyllyä, mutta joukossa on myös tuotteita, jotka eivät olekaan esim. -30 %. Kiinni asiakkaasta huomaako kassalla kusetusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi