Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuoko salilla käyminen oikeasti energiaa?

Vierailija
06.08.2026 |

Olen koko ajan väsynyt ja mietin salikortin hankintaa, mutta jos siellä käyminen vain väsyttää entistä enemmän, niin ei ole järkeä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että vie. Jos siellä jotain tekee.

Vierailija
2/18 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla päinvastoin. Salitreenin jälkeen väsyttää loppupäivän ja välillä seuraavankin. Lisäksi tulen helpommin sairaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo ja varsinkin jos kuntosalilla silmäniloa. Samalla salilla treenaa nuori kaunis nainen ja siinä oikein intoutuu ottamaan isommat painot jotta nainen huomaisi 😅

M39

Vierailija
4/18 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyellä välillä ei tuo energiaa vaan vie sitä, mutta pitkällä tähtäimellä se rakentaa lisää stressinsietokapasiteettia eli lisää energiaa. Vaatii tietysti sen sopivan määrän harjoittelua, että siitä palautuu, mikä on aina yksilöllistä.

Vierailija
5/18 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile, sittenhän sen tiedät, ei muiden kokemuksilla ole väliä. Mutta aloita iisisti. 

Vierailija
6/18 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä mieli virkoaa kun hyväpeppuiset atleettiset naiset kehuvat lihaksiasi💪

Minulla onkin jotain mitä näyttää 

Vierailija
7/18 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyellä tähtäimellä ei tuo energiaa vaan päinvastoin väsyttää.

Pitkällä tähtäimellä säännöllinen fyysinen liikunta tuo energiaa, mutta sitä hyötyä ei saa yhdessä päivässä vaan se hyöty tulee vähitellen sitä mukaan kun kunto paranee.

Vierailija
8/18 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lähtökunnosta ja iästä. Huonokuntoinen tai lihava tai keski-ikäinen ihminen on rankan treenin jälkeen poikki ja palautuminen kestää.

Salikortti on siinä mielessä huono vaihtoehto, että silloin tarvitsee myös ohjelman. Ohjelma maksaa, sitä pitää päivittää ja helposti painot ovat ohjelmassa niin raskaat, että lihakset sen kestää mutta nivelet ei.

Aloittaisin ryhmäliikunnassa rytmillä 2x lihaskunto per viikko plus palauttava jooga/

pilates/uinti ja lisäksi pari kertaa viikossa kävely. 

Mielestäni kävely ulkona virkistää lajeista eniten.

Vierailija
9/18 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn salilla vain vapaapäivinä. Ja kyllä se ainakin minulle energiaa tuo. Salille lähtiessä saatan olla väsynyt, mutta treenin jälkeen silmät loistaa ja kotiin tullessa saatan siivota koko talon.

Ei ole ikinä treenin jälkeen väsynyt olo, mitä enemmän "rääkkään" itseäni, sitä enemmän minulla on energiaa treenin jälkeen.

Vierailija
10/18 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo ja varsinkin jos kuntosalilla silmäniloa. Samalla salilla treenaa nuori kaunis nainen ja siinä oikein intoutuu ottamaan isommat painot jotta nainen huomaisi 😅

M39

Juuri näin. Miehillä jokin juttu, että tulee näyttämisen halu kun nainen näköpiirissä. Uuno Turhapurokin pelasi tennistä paremmin heti kun kaunis nainen tuli katsomaan 😂 Huomaako naiset tällaisen pullistelun?

Vierailija
11/18 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen mieluummin jotain ulkoilmaurheilua.

Vierailija
12/18 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina energinen, ongelma on liika energia. Salilla käynti tuo energiaa, mutta se vasta tuokin energiaa jos ennen työvuoroa lepäilee ja nukkuu. Kehityskeskustelussa pomo kehotti menemään pienemmällä energialla töihin, etteivät kateelliset noki palasiksi. Pitäiskö tässä ruveta paastoamaan ennen työvuorojen alkua, että näyttäisi mahdollisimman harmaalta ja apealta?

Vierailija
13/18 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M39

Juuri näin. Miehillä jokin juttu, että tulee näyttämisen halu kun nainen näköpiirissä. Uuno Turhapurokin pelasi tennistä paremmin heti kun kaunis nainen tuli katsomaan 😂 Huomaako naiset tällaisen pullistelun?

Ei. Miehet pullistelevat toisten miesten kateellisuuden takia. Naisia moinen lähinnä ällöttää.

Vierailija
14/18 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu lähtökunnosta ja iästä. Huonokuntoinen tai lihava tai keski-ikäinen ihminen on rankan treenin jälkeen poikki ja palautuminen kestää.

Salikortti on siinä mielessä huono vaihtoehto, että silloin tarvitsee myös ohjelman. Ohjelma maksaa, sitä pitää päivittää ja helposti painot ovat ohjelmassa niin raskaat, että lihakset sen kestää mutta nivelet ei.

Aloittaisin ryhmäliikunnassa rytmillä 2x lihaskunto per viikko plus palauttava jooga/

Ohjelman voit kysyä tekoälyltä jopa niin, että etsii sinulle videot liikkeistä youtubesta.

Vierailija
15/18 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla päinvastoin. Salitreenin jälkeen väsyttää loppupäivän ja välillä seuraavankin. Lisäksi tulen helpommin sairaaksi.

Et siis ole vielä kunnolla käsittänyt liikunnan ideaa ööööööööh

Vierailija
16/18 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä mieli virkoaa kun hyväpeppuiset atleettiset naiset kehuvat lihaksiasi💪

Minulla onkin jotain mitä näyttää 

Ei kehu

Vierailija
17/18 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä se vaati ohjelman, että osaa treenata sekä reisi-, vatsa- ja selkälihaksia?? Tai eihän sitä sitten itse tiedä mitkä niistä valitsee??

Vierailija
18/18 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän aivan heti salitreenin jälkeen on väsynyt olo, mutta pidemmällä aikavälillä jaksaa paremmin puuhailla muutenkin ja lihakset ovat vahvemmat, joten kaikki fyysinen tekeminen kuormittaa vähemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi