Onko se liikaa vaadittu kaivaa ne lämpivät vaatteet, tumput ja villasukat esiin komerosta ja pukeutua hieman viileämpää huoneilmaa varten talveksi?
Suihkussakaan ei ole pakko käydä joka päivä, joka toinen päivä riittää.
Kommentit (65)
Osa ei tajua, että yltäkylläisyyden aika on ohi, ja kannattaa alkaa jo totutella elämään vaatimattomammin.
Ei siinä auta ruikuttaa, jos energiaa ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Itsehän käyn suihkussa kerran viikossa. Hienostelua peseytyä joka toinen päivä.
Ihminen hikoilee keskimäärin litran yössä plus päivähikoilu. Kyllä on hikikarstaa, jos käy vain kerran viikossa.
Mä olen aivan valmis tähän, mutta en käsitä miten saan tuon mukavuudenhaluisen miehen käsittämään tämän. Sisälämpötila on ihan liian korkea, mutta kun jalat palelee niin pitää olla lämmin, suihkussa kuluu aikaa enemmän kuin mulla ja teinitytöllä yhteensä (ja meillä on vielä pitkät hiukset), auton lämmitin posottaa 2 h päivässä heti kun lämpötila ulkona laskee alle 5 asteen, erinäköistä pelilaitetta on valmiustilassa useampi ja sauna saattaa olla tunteja päällä kun ei just heti ehdi. Ja näitä esimerkkejä piisaa.
Tähän asti meillä on ollut todella edullista sähköä, mutta nyt keväällä tuli uusi määräaikainen sopimus. Hinta ei onneksi vielä kivunnut ihan älyttömäksi, mutta tuplaantui kuitenkin. Mies myös maksaa sähkölaskun, joten tietää tasan tarkkaan paljonko siihen menee, mutta jotenkin ei näe omia valintojaan miten ne vaikuttavat.
Olen jo useamman vuoden puhunut aurinkopaneelien hankinnasta ja nyt on jo vähän myöhäistä. Ilmalämpöpumpun hankin neljä vuotta sitten ja se on ollut yksi parhaista ostoksistani ikinä. Onneksi myös ostin juuri viime talvena uuden pesutornin, jonka sähkönkulutus on huomattavasti vähäisempi kuin vanhan. Vielä on ostoslistalla uusi jääkaappi ja pakastin, kumpikin kohta 20-vuotiaita, joten kulutus on varmasti hurja..
Tiedätkö, mulla on nuo kaikki ihan normaalistikin käytössä talvisin. Tosin tumput kädessä en voi tehdä töitä. Palelen ihan hirveästi. Aina. Joten, jos tästä vielä lasketaan, niin pitänee olla toppatakki päällä sisällä. Kuulostaapa kivalta.
Villaa tarvitsee pestä aktiivikäytössä kerran kaksi vuodessa. Villa hylkii likaa. Merinovillaiset alusasut ja t-paidat on eräkävijöiden suosiossa. Ei likaannu eikä haise.