Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syitä, miksi Helsingissä ei enää huvita käydä

Vierailija
29.08.2022 |

Hesarin mielipidekirjoituksessa ja kommenteissa tulee esille yksi merkittävä seikka: liikene. Helsingin liikennejärjestelyt ovat nykyään sellaiset että siellä on vieraspaikkakuntalaisen liki mahdotonta ajaa. Etenkin talvella kun kaistamerkinnät ym. ei näy.
Juna on kallis, bussivuorot huonoja. En vaan käy enää.

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009031286.html

Kommentit (576)

Vierailija
361/576 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset. Liikaa maalaisia. Ei ole Stadi enää Stadi. Henki on muuttunut merkittävästi.

Vierailija
362/576 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan Hämeentien sulkeminen henkilöautoilta ideologinen päätös?

Totta kai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/576 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

apina ja gorilla,

Rautatientorilla

Vierailija
364/576 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin "enää"? Minua ei ole huvittanut käydä siellä koskaan. Ainoastaan pakollisissa työasioissa olen siellä ollut ja aina mahdollisimman äkkiä pois!

Vierailija
365/576 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSL sovellusta ei kannata ladata. Paitsi että on yleensäkin idioottimaista pakottaa asiakkaat lataamaan sovellus yhtä asiointia varten, niin HSL on järkyttävä spämmääjä. Latasin sovelluksen yhtä ratikkamatkaa varten 3 vuotta sitten, kun oli tarve siirtyä tavaroiden kanssa rautatieasemalta satamaan Tallinnaan mennessäni. Poistin heti, kun pääsin pois Helsingistä. Edelleen HSL spämmää pahimmillaan useita kertoja viikossa milloin mistäkin toimimattomuudestaan. Ja siltä spämmäyslistalta ei pääse kirveelläkään irti. Nyt toki olen estänyt HSL:n sähköpostit spämminä kaikissa sähköpostisovelluksissa, joten oletettavaa on, että uudestaan en koko sopia voisikaan enää ladata vaikka haluaisinkin. Sinänsä harmi, koska oikeastaan haluaisin nähdä kohta Kiasmaan tulevan Kompassissa pohjoinen näyttelyn ja sen voisi muuten jonakin iltana töiden jälkeen lähteä katsomaan, mutta kun Helsinkiin ei oikein enää pääse julkisilla ja omalla autolla pitäisi loppumatkasta liikkua HSL:n avulla.

Vierailija
366/576 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HSL sovellusta ei kannata ladata. Paitsi että on yleensäkin idioottimaista pakottaa asiakkaat lataamaan sovellus yhtä asiointia varten, niin HSL on järkyttävä spämmääjä. Latasin sovelluksen yhtä ratikkamatkaa varten 3 vuotta sitten, kun oli tarve siirtyä tavaroiden kanssa rautatieasemalta satamaan Tallinnaan mennessäni. Poistin heti, kun pääsin pois Helsingistä. Edelleen HSL spämmää pahimmillaan useita kertoja viikossa milloin mistäkin toimimattomuudestaan. Ja siltä spämmäyslistalta ei pääse kirveelläkään irti. Nyt toki olen estänyt HSL:n sähköpostit spämminä kaikissa sähköpostisovelluksissa, joten oletettavaa on, että uudestaan en koko sopia voisikaan enää ladata vaikka haluaisinkin. Sinänsä harmi, koska oikeastaan haluaisin nähdä kohta Kiasmaan tulevan Kompassissa pohjoinen näyttelyn ja sen voisi muuten jonakin iltana töiden jälkeen lähteä katsomaan, mutta kun Helsinkiin ei oikein enää pääse julkisilla ja omalla autolla pitäisi loppumatkasta liikkua HSL:n avulla.

Kiasmaan jaksaa ehkä maalainenkin kävellä steissiltä, ihan vieressä. Ei tarvitse hsl äppiä eikä aitoa, kun tulee junalla.

Vierailija
367/576 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on nähtävää. Mitä nähtävää on useimmissa suomalaisissa kaupungeissa jotain Turkua ja Tamperetta lukuunottamatta? Mitkä esim. ovat Lieksan tärkeimmät nähtävyydet tai Lievestuoreen?

Tämä on hyvä esimerkki siitä mitä seuraa kun "autoilusta vapautettu" tsadilainen viettää pari vuotta lähiön elementtiloukossaan hokemassa mantraa "Helsingissä on kaikki, se on metropoli" eikä poistu enää paria korttelia kauemmas kotioveltaan. Parissa vuodessa se on täydellisen irrallaan reaalimaailmasta omassa kuplassaan.

Otetaanpa esimerkki tältä kesältä. 30 asteen helteellä lapset haluaisivat koko päiväksi ulos vesipuistoon. Mistäköhän näitä löytyisi?

Kalajoelta

Vaasasta

Turusta

Kouvolasta

Tervakoskelta

Espoosta

Visulahdelta

Rukalta 

Rovaniemeltä

Oulusta

Helsingistä

(viimeiset neljä luonnonvesistössä kelluvia Leppis-vesipuistoja)

Entä siten huvipuistot?

Helsinki

Alahärmä

Tampere

Kouvola

Lisäksi

Visulahti

Tervakoski

Nokkakivi

Lieto

Vierailija
368/576 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me käydään hyvin usein helsingissä ja autolla suoraan stokkan tai kampin parkkiin. ei mitään ongelmaa.

Voi vaan kysyä, että miksi ihmeessä?

Vierailija
369/576 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on nähtävää. Mitä nähtävää on useimmissa suomalaisissa kaupungeissa jotain Turkua ja Tamperetta lukuunottamatta? Mitkä esim. ovat Lieksan tärkeimmät nähtävyydet tai Lievestuoreen?

Tämä on hyvä esimerkki siitä mitä seuraa kun "autoilusta vapautettu" tsadilainen viettää pari vuotta lähiön elementtiloukossaan hokemassa mantraa "Helsingissä on kaikki, se on metropoli" eikä poistu enää paria korttelia kauemmas kotioveltaan. Parissa vuodessa se on täydellisen irrallaan reaalimaailmasta omassa kuplassaan.

Otetaanpa esimerkki tältä kesältä. 30 asteen helteellä lapset haluaisivat koko päiväksi ulos vesipuistoon. Mistäköhän näitä löytyisi?

Kalajoelta

Vaasasta

Turusta

Kouvolasta

Tervakoskelta

Espoosta

Visulahdelta

Rukalta 

Rovaniemeltä

Oulusta

Helsingistä

(viimeiset neljä luonnonvesistössä kelluvia Leppis-vesipuistoja)

Entä siten huvipuistot?

Helsinki

Alahärmä

Tampere

Kouvola

Lisäksi

Visulahti

Tervakoski

Nokkakivi

Lieto

Asutaan Lintsin naapurissa. Serenaankin pääsee bussilla.

Vierailija
370/576 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiasmaan jaksaa ehkä maalainenkin kävellä steissiltä, ihan vieressä. Ei tarvitse hsl äppiä eikä aitoa, kun tulee junalla.

Lähimmälle juna-asemalle on pitkä matka ja bensaa ja aikaa kuluu hirveästi turhaan, rahasta puhumattakaan, jos haluaa VR:n palveluita käyttää. Junat kulkevat Helsinkiin vain muutamasta suunnasta ja asun niin lähellä Helsinkiä, että radan varteen kiertäminen olisi naurettavaa. Lähellä Helsinkiä ei hyvää pysäköintiä radan varrella ole.

Vierailija
371/576 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin "enää"? Minua ei ole huvittanut käydä siellä koskaan. Ainoastaan pakollisissa työasioissa olen siellä ollut ja aina mahdollisimman äkkiä pois!

Minä pääsisin illalla omalla autolla reilussa vartissa kotipihalta Kampin parkkihalliin ja julkisillakin matka sujuu yhteen suuntaan vajaassa tunnissa metron tuhottua Espoon julkisen liikenteen (ennen metroa suoralla bussilla 25 minuuttia)

Itse asiassa pääsisin Helsinkiin metroa nopeammin polkupyörän lisäksi jopa sähköpotkulaudalla mutta aivan ensimmäiseksi pitäisi pystyä vastaamaan kysymykseen "miksi?"

Nettikauppa tappoi kaikki ainoastaan Helsingistä viime vuosituhannella löytyneet erikoisliikkeet ja kantakaupungin kivijalat ovat nykyään pääosin tyhjillään mitä nyt jotain tatuointisalonkia ja happy houre-kaljapizzeriaa löytyy sieltä täältä.

Stocca on irvikuva menneen maailman paremmasta ostospaikasta ja Aleksin lisäksi muukin keskusta on tyhjentynyt täydellisesti kaikista uniikeista liikkeistä. Jäljellä on vain samoja ketjuja jotka löytyvät Suomen jokaisesta ostarista. 

Espalla on muutama ylihintainen luxus-boutique turisteille ja sama muovinen rahnat-pois-risteilyvierailta meno on vallannut kauppatorin ja senaatintorin ympäristöinen.

Jokunen fine-dining ravintola, muutama teatteri ja Tavastia ovat toki vielä jäljellä mutta työpaikatkin ovat hävinneet keskustasta ellet sitten ole tiskaaja, tarjoilija, devaaja tai valtion korkeimpia virkamiehiä.

Vierailija
372/576 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ihmiset matkustelevat kuitenkin ihan muista syistä kuin rättikauppojen perässä. Helsingissä on nähtävää. Mitä nähtävää on useimmissa suomalaisissa kaupungeissa jotain Turkua ja Tamperetta lukuunottamatta?

Salli mun nauraa! Mitä nähtävää Helsingissä muka on? Jos minä haen nähtävyyksiä, etsin kauniita maisemia, jylhiä vuoria, kauniita auringonlaskuja, erikoisia luonnonihmeitä tai vaikka upeita kukkaistutuksia. Jos haluan joskus nähdä hienoja kaupunkeja tai komeita rakennuksia niin ne löytyvät kyllä aivan muualta kuin Helsingistä. Harvoin käyn missään oopperassa, teatterissa tai jossain muussa esityksessä, mutta jos käyn niin sielläkin ulkomailla.

Helsingistä pitävät ainoastaan helsinkiläiset, joilla kaikki pyörii oman navan ympärillä!

Vierailija
373/576 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pääsisin illalla omalla autolla reilussa vartissa kotipihalta Kampin parkkihalliin ja julkisillakin matka sujuu yhteen suuntaan vajaassa tunnissa metron tuhottua Espoon julkisen liikenteen (ennen metroa suoralla bussilla 25 minuuttia)

Itse asiassa pääsisin Helsinkiin metroa nopeammin polkupyörän lisäksi jopa sähköpotkulaudalla mutta aivan ensimmäiseksi pitäisi pystyä vastaamaan kysymykseen "miksi?"

Nettikauppa tappoi kaikki ainoastaan Helsingistä viime vuosituhannella löytyneet erikoisliikkeet ja kantakaupungin kivijalat ovat nykyään pääosin tyhjillään mitä nyt jotain tatuointisalonkia ja happy houre-kaljapizzeriaa löytyy sieltä täältä.

Stocca on irvikuva menneen maailman paremmasta ostospaikasta ja Aleksin lisäksi muukin keskusta on tyhjentynyt täydellisesti kaikista uniikeista liikkeistä. Jäljellä on vain samoja ketjuja jotka löytyvät Suomen jokaisesta ostarista. 

Espalla on muutama ylihintainen luxus-boutique turisteille ja sama muovinen rahnat-pois-risteilyvierailta meno on vallannut kauppatorin ja senaatintorin ympäristöinen.

Jokunen fine-dining ravintola, muutama teatteri ja Tavastia ovat toki vielä jäljellä mutta työpaikatkin ovat hävinneet keskustasta ellet sitten ole tiskaaja, tarjoilija, devaaja tai valtion korkeimpia virkamiehiä.

J sä ajattelet, että jossain muussa Suomen kaupungissa on niitä luxusboutiqueita enemmän?

Vierailija
374/576 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

J sä ajattelet, että jossain muussa Suomen kaupungissa on niitä luxusboutiqueita enemmän?

Nettikaupat toimittaa ihan minne haluat tuotteensa.

Vierailija
375/576 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettikaupat toimittaa ihan minne haluat tuotteensa.

Toimittaahan ne vaikka Rytkösen huussiin, mutta sitä elävää keskustaa erikoisliikkeineen ei löydy ainoastakaan Suomen kaupungista enempää kuin Stadista.

Vierailija
376/576 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisitko vielä selittää omin sanoin miten tämä liittyy keskusteluun siitä miksi kenenkään Helsingin ulkopuolella asuvan pitäisi enää siellä käydä?

Sitä paitsi Serenakin on Espoossa, ei Helsingissä.

Vierailija
377/576 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset. Liikaa maalaisia. Ei ole Stadi enää Stadi. Henki on muuttunut merkittävästi.

ULKOmaalaisia. Ja kyllä maalaisiakin. Sama on Treella.

Vierailija
378/576 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaisitko vielä selittää omin sanoin miten tämä liittyy keskusteluun siitä miksi kenenkään Helsingin ulkopuolella asuvan pitäisi enää siellä käydä?

Sitä paitsi Serenakin on Espoossa, ei Helsingissä.

No tuossa se Helsingin työntövoiman syy tuli: juntit kukkaistytöt ja heidän ideologiakulttuurinsa suoraan maalta ala mä luulin sitä kulttuurin monimuotoistamiseksi ja kaikki sateenkaarenväriset pumpuliunelmat, ynnä muut noita-akat ja isebellit.

Vierailija
379/576 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittaahan ne vaikka Rytkösen huussiin, mutta sitä elävää keskustaa erikoisliikkeineen ei löydy ainoastakaan Suomen kaupungista enempää kuin Stadista.

Puhutaanko nyt siitä "elävästä keskustasta erikoisliikkeineen" joka kuoli Helsingistä jo vuosituhannen taitteessa?

Viime vuosituhannen erikoiliikkeistä taitaa olla jäljellä joku lamppukauppa Bulevardilla ja pienoismalleja myyvä Tieto-Nikkari mutta sekin on Ruoholahdessa.

Muut Helsingin ydinkeskustassa jäljellä olevat liikkeet ovat samaa ketjuscheissea jota kaikki ostoskeskukset ovat väärällään. Yksi japanilaisten Clas Ohlsson aka Muji Kampissa ei asiaa juuri toiseksi muuta.

Vierailija
380/576 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todettava on, että keskustat kuolee/kuoletetaan kaikkialla maailmassa. Kiinteistöjä hallinnoi ökyt, yritykset, valtiotkaan ei enää. Japanissa on jo suuria aavekaupunkeja, missä keskustoissa ei ole yksinkertaisesti ketään, ei mitään, vain pimeitä pilvenpiirtäjiä. Se on näes halvempaa heille ökyille niin, kun ei ole mitään mistä joutuisi maksamaan. Pitävät sitten mielummin tyhjillään, kuten Venäläiset kartanoitaan Suomessa.