Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä nykyajan sisustustrendeistä et tykkää?

Vierailija
29.08.2022 |

Nimenomaan sitten nykyajan trendeistä.

Minä itse ihmettelen värien katoamista täysin. Olen itsekin hyvin neutraalin väripaletin ystävä, mutta nykyään on entistä enemmän värit poissa. 98% valkoista ja loput 2% beigeä.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiaiskaappi. Täysin turha.

Vierailija
2/31 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasiseinät löylyhuoneessa. Kauheita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelet värien katoamista, vaikka nyt jo useamman vuoden trendeissä on ollut erilaisia voimakkaita värejä?

Mun mielestä nyt on ihan kivoja sisustustrendejä. Mä kuitenkin vältän niiden valitsemista kotiini, koska ne alkavat näyttää tylsiltä hyvin nopeasti, kun niitä on ensin tuutattu silmille jokaisesta tuutista. Meillä on nyt keittiöremonttimenossa, ja monen jutun jätin väliin siksi, että se on nyt trendikästä.

Vierailija
4/31 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasiseinät löylyhuoneessa. Kauheita!

Ja tämä erityisesti jos seinä on pesuhuoneen ja löylyn välillä. Jossain mökillä ulos kauniiseen luontoon avautuva lasiseinä ehkä menettelee mutta sen kirkkaana pitäminen on painajaista.

Vierailija
5/31 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelet värien katoamista, vaikka nyt jo useamman vuoden trendeissä on ollut erilaisia voimakkaita värejä?

Mun mielestä nyt on ihan kivoja sisustustrendejä. Mä kuitenkin vältän niiden valitsemista kotiini, koska ne alkavat näyttää tylsiltä hyvin nopeasti, kun niitä on ensin tuutattu silmille jokaisesta tuutista. Meillä on nyt keittiöremonttimenossa, ja monen jutun jätin väliin siksi, että se on nyt trendikästä.

Mikä on nyt trendikästä keittiöissä?

Vierailija
6/31 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, ettei sitä ole.

Vierailija
7/31 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamiaiskaappi. Täysin turha.

Sama. Aivan omituinen keksintö.

Vierailija
8/31 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paremman vastauksen saat varmasti katsomalla kuvia, mutta voin antaa esimerkiksi laatat. Nyt on muotia esim. kalanruotokuvioon ladotut suorakaiteen muotoiset laatat. Haaveilin tuosta kalanruotokuviosta joskus, tosin oikeastaan eri tilaan. Mutta nyt jätin sen ihan tietoisesti pois laskuista. Samoin kalansuomulaatat ovat nyt muotia. Ne ovat tosi kauniita, mutta viittaavat niin selkeästi tähän aikaan, että nekin jätin pois laskuista. Valitsin rintamamiestalon mittasuhteisiin sopivat 10 x 10 -laatat (joita muuten on todella vään valikoimassa), turkoosina. Voimakkaat värit ovat mun juttu.

Vähän aikaa sitten oli muotia metronseinälaatat. Nyt ne näyttävät jo aikansa eläneiltä. Sama tulee tapahtumaan näille mainitsemilleni esimerkeille.

Vierailija
9/31 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävitkö asuntomessuilla? En ole ikinä ollut niin värittömissä taloissa. Valkoista, beigeä ja betonipintoja. Joitain mustia keittiöitä.

Tai seuraatko instassa tms raksatilejä? Me rakennetaan taloa, joten seurannassa on yli 200 tiliä, joissa on talo rakenteilla tai valmistunut 3v sisällä. Ei värejä missään. Valkoista, beigeä ja mustaa. No ovathan nekin värejä.

Vierailija
10/31 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole niinkään sisustamista, mutta en tykkää avokeittiöistä. Haluan, että keittiö on erillinen tila.

Vierailija
11/31 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muodikas sisustus on sinänsä ihan nätti, mutta välttelen sitä itse kuin ruttoa. Toki joitain satunnaisia tyynynpäällisiä, astioita tms voin hankkia. Trendit ovat aina aikakautensa kuva ja näyttävät hyvin nopeasti vanhanaikaisilta.

Etsimme melkein kolme vuotta omakotitaloa ja kiinnitin huomiota siihen, että ehkä hieman tylsät, mutta ajattomat valinnat kestävät aikaa. Esimerkiksi valkoinen keittiö ei ole koskaan varsinaisesti vanhanaikainen, vaan siitä on vaikea päätellä rakennusvuotta. Toki tiettyjä tyylisuuntia on ollut aina eri aikausina.  Me ostettiin lopulta 2005 rakennettu talo, jossa oli valkoinen keittiö.  Vaihdettiin induktiotaso ja uuni, jääkaappi ja pakastin, sekä liesituuletin. Meiltä on moni kysynyt, että teimmekö keittiöremontin ja yllättyneet, kun olemme sanoneet, että keittiö on alkuperäinen.

Täällä oli myös edelliset asukkaat tehneet aika persoonallisia tapettivalintoja. Oli paljon näyttäviä tapetteja ja tyyliltään sellaisia, etteivät ole olleet varsinaisesti muotia ikinä. Senkin puolesta talo näytti siltä, että oli hyvin vaikea päätellä talon ikää. Harmi kun muu perhe ei noista tapeteista tykännyt ja tapetoimme ja maalasimme neutraalimmilla väreillä. 

Vierailija
12/31 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beige keittiö. Beige ei ole mikään ajaton ja aikaa kestävä väri, vaan hyvin nopeasti samea, likainen ja vanhanaikainen. Mieluummin musta tai valkoinen, puunvärinen tai jopa se harmaakin on parempi. 

Vierailija
13/31 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin pientä ja kompaktia asuntoa. Pienuus asunnoissa koetetaan hälventää mätkimällä seiniä alas, jolloin keittiö on niissä usein osana olohuonetta. Niinpä eri vuosikymmeniin sopivat pohjaratkaisut  muuttuvat ei  niin osaavien remppaintoisten toimesta kämpelöiksi ratkaisuiksi ja jotka eivät pitemmän päälle ole edes toimivia ratkaisuja. Yksi ajan ilmiö, jota sitten jonkun vuoden jälkeen paikkaillaan taas uusilla seinillä, saarekkeilla sun muilla "ideoilla". 

Myös tehosteseinät. Apua, että yhä jaksetaan huseerata niitä. Pienissä huoneissa joku idioottimainen väriratkaisu, joka on tottakai ihana ja hauska hetken, mutta sitten uusi asukas joutuu repimään ne hartaasti valitut ja ehkä kalliitkin tapetit pois. Värikkyys asunnoissa vaatii myös värisilmää ja niissäkin olen   nähnyt todella upeitakin ratkaisuja, mutta suurin osa vain käyttää oranssia ja turkoosia ymmärtämättä miten ne olisivat edukseen.

Vierailija
14/31 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsin pientä ja kompaktia asuntoa. Pienuus asunnoissa koetetaan hälventää mätkimällä seiniä alas, jolloin keittiö on niissä usein osana olohuonetta. Niinpä eri vuosikymmeniin sopivat pohjaratkaisut  muuttuvat ei  niin osaavien remppaintoisten toimesta kämpelöiksi ratkaisuiksi ja jotka eivät pitemmän päälle ole edes toimivia ratkaisuja. Yksi ajan ilmiö, jota sitten jonkun vuoden jälkeen paikkaillaan taas uusilla seinillä, saarekkeilla sun muilla "ideoilla". 

Myös tehosteseinät. Apua, että yhä jaksetaan huseerata niitä. Pienissä huoneissa joku idioottimainen väriratkaisu, joka on tottakai ihana ja hauska hetken, mutta sitten uusi asukas joutuu repimään ne hartaasti valitut ja ehkä kalliitkin tapetit pois. Värikkyys asunnoissa vaatii myös värisilmää ja niissäkin olen   nähnyt todella upeitakin ratkaisuja, mutta suurin osa vain käyttää oranssia ja turkoosia ymmärtämättä miten ne olisivat edukseen.

Ihana ja hauska se sisustus pitää itselle ollakin.

Itse en ole oikein koskaan ymmärtänyt tätä että pitäisi sisustaa seuraavaa asujaa varten. Okei, jos tarkoitus on vaikka asua se 2v että saa myydä verottomana seuraavalle, niin se kannattanee. Mutta jos itselleen tekee kotia niin minusta se pitää sisustaa niin että siinä viihtyy, ei niin että miten siinä joku tuntematon tulevaisuudessa mahtaa viihtyä.

Vierailija
15/31 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöreät, koholla olevat lavuaarit kylpyhuoneessa.

Vierailija
16/31 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole niinkään sisustamista, mutta en tykkää avokeittiöistä. Haluan, että keittiö on erillinen tila.

Tämä . Mun keittiö aina hieman sekaisin , en haluaisi katsella sitä tv:n katselun lomasta . Tiedän , voisin siivota sen ajalla jonka käytän telkkariin .

Vierailija
17/31 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalatut seinät. Maali on halpaa, mutta jos kaikki talot seinät ovat maalattuja, niin tulee kyllä auttamatta vuokrakämppä fiilis. Toisaalta kauniin tapetin valitseminen vaatii jopa poikkeuksellisen hyvää sisustussilmää, joten onhan se maali toki parempi sitten, jos ei osaa tapetteja valita.  Täysin maalatut seinät ovat niille, joilla ei ole esteettistä silmää tai asuvat vuokralla. 

Vierailija
18/31 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osaa sisustaa, mutta nautin estetiikasta.  Palkkasin erittäin hyvämaineisen ja jopa tunnetunkin suunnittelijan tekemään meille sisustussuunnitelman.  Hän valitsi meille olohuoneeseen erittäin näyttävän itämaisen maton ja matto on kyllä todella kaunis ja piste i:n päälle muuten neutraalissa sisustuksessa. Jostain kumman syystä tämä matto on kotonamme se, joka muita ihmisiä ahdistaa. "On se kyllä värikäs" "ootko miettinyt että se linie designin asko matto voisi sopia" "ootko kokeillut vaaleaa mattoa" "ihan kiva joo.. tollanen.. öö pirtsakka".  Mikä siis väreissä on niin kamalaa?

Vierailija
19/31 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en osaa sisustaa, mutta nautin estetiikasta.  Palkkasin erittäin hyvämaineisen ja jopa tunnetunkin suunnittelijan tekemään meille sisustussuunnitelman.  Hän valitsi meille olohuoneeseen erittäin näyttävän itämaisen maton ja matto on kyllä todella kaunis ja piste i:n päälle muuten neutraalissa sisustuksessa. Jostain kumman syystä tämä matto on kotonamme se, joka muita ihmisiä ahdistaa. "On se kyllä värikäs" "ootko miettinyt että se linie designin asko matto voisi sopia" "ootko kokeillut vaaleaa mattoa" "ihan kiva joo.. tollanen.. öö pirtsakka".  Mikä siis väreissä on niin kamalaa?

Värit on ihania! Meillä on myös noita itämaisia mattoja, seinillä värikkäitä tapetteja.

Vierailija
20/31 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat arkoja sisustajia. Toisaalta oikeasti hyvän esteettisen silmän omistaa lopulta aika harva. Onhan uusi talo/asunto aina tavallaan kaunis. Kaikki pinnat ovat uutta.  Etenkin vaaleus varmasti viehättää aina ja ikuisesti ihmisiä. Sitten uuteen kotiin ostetaan uusia kalusteita ja varman päälle tietysti nekin kaikki ja varmuuden vuoksi vielä samalla tyylillä, kuin muillakin instasisustajilla.  Tyhjä uusi huone, uusi sohva, uusi pöytä, uusi valaisin, uusi televisio ja artekin jakkara. Varman päälle tottakai maalatut seinät neutraalilla värillä, ettei varmasti mikään voi mennä pieleen.  Tottakai se tavallaan on ihan nättiä, mutta en näe mitään erityisen sisustuksellista.