Onko kellään vinkkejä miten päästä kotikonstein eroon ummetuksesta
Viimeksi kävin kakkosella kolme päivää sitten. Mitään lääkkeitä en viitsisi ainakaan vielä ottaa.
Kommentit (91)
Anaaliseksi. Exä sanoi panneensa aikoinaan luokkakaveriaan peppuun. Se oli pyytäny kuulemma ummetuksen takia ja oli kuulemma auttanut niin, että jonkin aikaa kun tätä toistettiin niin kakka alkoi luistaa jo "potilaan" nähdessä "ritarinsa".
Nortti. En tupakoi normaalisti, mutta olin päihdekuntoutuksessa, jossa ilmeisesti ruokaan lisättiin jotain, joka väsytti ja ummetti, koska kärsin näistä siellä ollessani. Piti osta norttiaski, kun ekan kerran tehtiin kauppareissu, koska tiesin, että minulla tupakki tekee kakkahädän. Normaalisti riittää aamuisin kaurapuuro ja kuppi kahvia. Toinen kuntoutuja sanoi, että hänen naapurinmummonsa kans käyttää tupakkaa ummetuslääkkeenä.
Syö 2 pussia lakritsia ja 1 pussi xylitolkarkkeja. Juo kahvinplöröt päälle.
Onko paska jumissa jo ulostuloaukossaan vai onko jumi vielä kauempana suolistossa?
Jos jo melkein ulkona niin peräruiskeet, jos suolistossa, niin niitä luumuja, kuituja ja liikuntaa.
Lapsille suositellaan luumun lisäksi päärynöitä ja kiivejä. Niitä voi myös kokeilla.
Lisäksi suolen hieronta. Napakalla otteella mutta kevyesti hierotaan pyörivällä liikkeellä vatsan päältä paksusuolen mukaisesti. Aloitetaan oikealta alhaalta ylöspäin kylkiluiden alareunaan asti, siitä vasempaan kylkeen ja taas alas. Toistetaan muutama kierros.
Itelläni on ehkä joku hermotus ongelma ehkä kun ei tule ulostetta, luin että joillain loppuu ulostustarpeen tunne kokonaan. Sillon voidaan asentaa joku simuloinyia antava laite. No, suoli toimii kun säikäytän itseni, sillon tulee paljon kerralla. Muutoin vain yksi pökäle kerrallaan .
Jos painaa 3cm navan alta lujaa sormella, uloste tulee, tää on joku piste luin netistä. Mulla toimi pari kertaa mut sit loppu.
Jos on ummetus, niin elämäntavat tarkistukseen: joka päivä 2-3 l nesteitä (isoin osa vettä) ja joka päivä tunti liikuntaa.
Joku lekuri sanoi mulle joskus, että ei saa istua/maata koko päivää, että pitää tasaisesti liikkua päivän mittaan, eikä vain tuntia illalla.
Aamulla pari lasia haaleaa vettä, mustan kahvin kanssa viipaloitua päärynää paljon ja sitten viiden hedelmän tuoremehua muutama lasillinen. Toimii aina.
Vierailija kirjoitti:
Lapsille suositellaan luumun lisäksi päärynöitä ja kiivejä. Niitä voi myös kokeilla.
Lisäksi suolen hieronta. Napakalla otteella mutta kevyesti hierotaan pyörivällä liikkeellä vatsan päältä paksusuolen mukaisesti. Aloitetaan oikealta alhaalta ylöspäin kylkiluiden alareunaan asti, siitä vasempaan kylkeen ja taas alas. Toistetaan muutama kierros.
eikö suoli poksaha jos on tukkeuma?
Puheen pitäminen, esiintymisjännityksen takia.
Pidemmällä aikavälillä itselläni on jostain syystä auttanut ksylitolipurkasta luopuminen kokonaan, ei tule enää niitä viikon välejä, vaikkei mikään pikasuoli ole vieläkään.
Vi-siblin valmistetta jauheena tai rakeena apteekista. Voi tehdä veteen tai mehuun (jauheena), pitäisi auttaa melko nopeasti.
- Kauramaitoon tehty maitokahvi tyhjään mahaan juotuna saa mulla aikaan vesiripulin
- Kiinankaali
Liikunta auttaa todella paljon.
Lihavilla aina ummetus tai ripuli,huono ruokavalio ja liikkumattomuus..
Viikon ummetus sellasella 120 voimismammalla hiilariahmintojen jälkeen, posliini halkeaa kun paikat aukeaa.