Onko kellään vinkkejä miten päästä kotikonstein eroon ummetuksesta
Viimeksi kävin kakkosella kolme päivää sitten. Mitään lääkkeitä en viitsisi ainakaan vielä ottaa.
Kommentit (91)
Magnesiumia, käy kävelemässä (metsässä vielä parempi kun tulee enemmän liikettä). Juo paljon vettä.
Sorbitol ja muut makeutusaineet niin pönttö räjähtää.
No etpä kerro taustoja etkä muutakaan.
Magnesium-poretabletit, oksidimuodissa, saa kaupan lisäravinnehyllyltä. Teho oksidimuotoisessa on mitätön tarkoitukseen nähden, magnesium imeytyy sitriittimuotoisena (ne on kallimpia). Mutta pask a irtoaa takuulla. Osta halpismerkkiä.
Vetäse 1dl oliiviöljyä. Varmasti lähtee liikkeelle. Voi vähän oksettaa mutta kyllä se siitä.
Pilaantuneella ruualla saa aikaan ainakin ripulin.
Kolme päivää? Minulla se on yleistä ja olen pitänyt sitä siis normaalina.
Eiköhän sinullekin samat kuin lasten ohjeistuksessa: liikuntaa, veden juontia, luumusosetta.
Bidee -suihku ja vähän painetta lisäten anneliin, niin johan alkaa irrota.
Juo lasillinen lämmintä hanavettä. Voi heittää ihan kurallekin.
Fistaaminen pitää röörit avoinna.
Luumuja nyt ainakin kannattaa syödä.
On tullut luettua netistä muutama todella mielenkiintoinen ummetustarina. Yhdessä keskustelijan piti ottaa lopulta jotain lääkettä että paskapato avautui ja rapsasi siitä sitten reaaliajassa nettiin. Toisessa oli huikea jännitysnäytelmä kolmikärkisen pökäleen kanssa, josta piti osaa tunkea sisäänpäin että toinen mahtui ulos.
Vierailija kirjoitti:
Magnesium-poretabletit, oksidimuodissa, saa kaupan lisäravinnehyllyltä. Teho oksidimuotoisessa on mitätön tarkoitukseen nähden, magnesium imeytyy sitriittimuotoisena (ne on kallimpia). Mutta pask a irtoaa takuulla. Osta halpismerkkiä.
Jes, vanha kunnon kakkapore! :D
Kaikki tarpeellinen on jo sanottu.
Mä kyllä käyttäisin jotain ulostuslääkettä. Itse käytän toilaxia jos vatsa ei meinaa toimia.
Lakritsi, kodin putkimies ( ei se tuote vaan kahvi joka on seissyt pannussa yli 4 tuntia), huonelämmin vesi aamulla ennen kuin juo kahvia. Xylitoli purkka on laksatiivi.
youtubesta haet yoga for constipation hakusanalla, niin tulee jumppavideoita, jota tekemällä aktivoidaan kroppaa oikeista paikoista. Ruokailupuolesta reipas satsi kaurapuuroa voisi myös toimia, kuitu vauhdittaa yleensä toimintaa + juo reilusti vettä.
Onko sinulla joku lääkitys joka voisi aiheuttaa ummetusta?
Joo, ei niitä lääkkeitä kannata nyt ottaa, kannattaa odottaa, että on ihan hirveä tuska ja sitten vasta ottaa.