Vuokranantaja ei suostu hommaamaan pakastinta
Muutin vuokra-asuntoon jossa on jääkaappi ilman pakastelokeroa ja kysyin vuokranatajalta eikö hänen kuuluisi pakastin hommata, hän sanoi ettei tarvitse jos ei ennenkään ole ollut. Olen kuitenkin lukenut netistä että jonkunmoinen pakastin kuuluu vuokranantajan velvollisuuksiin hankkia. Kumpi tässä nyt on oikeassa?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Ostat itse pakastimen ja viet sen pois muuttaessasi
Juuri näin. Näin mekin tehtiin parikymmentä vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiiä, ei mullakaan ollut. Itse hommasin.
Miten hommaat ilman autoa pakastimen työmarkkinatuen varassa vieläpä, kukaan torissa ei kotiinkuljetuksia tee
Tilaa gigantista kotiinkuljetuksella ja maksa vaikka erissä
Ei taida erissä luottotiedottomalle myydä
Sitten vaan rahaa säästöön, se halvin pakastin taitaa maksaa jotain 190e, ja voihan siihen pyytää harkinnanvaraista toimeentulotukea.
Halvimmat pikkupakastimet maksavat 30-40 e käytettynä. Taksilla kotiin 15-20 e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
huoneenvuokralaissa ei ainakaan lue, että pitäisi olla pakastin.
yleensä se on, mutta ei ole lain vaatimus
https://kiinteistotahkola.fi/fi/vuokranantajan-velvollisuudet/
Tuolla nyt ainakin sanotaan että pakastin kuuluu ollaniin, eli kiinteistö tahkolalla on ja kuuluu olla (Se on heidän oma päätös). Siinä ei sanota, että kaikilla kuuluu olla.
Taitaa olla vain vuokranvälitysfirma. Lause on epäonnistuneesti muotoiltu, ja sillä tarkoitetaan oikeasti asunnossa jo olevien kodinkoneiden korjausvastuita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla nyt ainakin sanotaan että pakastin kuuluu olla
Kiinteistö-Tahkola on jotain niin epäluotettavaa, ettei edes heidän nettisivujensa teksti ole laista vaan ihan oma läppä.
Kyllä nykyään vuokra-asunnoissa pitäisi olla myös pakastin.
Asuin 80-luvulla vuokra-asunnoissa, joista toisessa oli vain ikivanha sähköä tuhlaava jääkaappi ja toisessa ei ollut sitäkään. Itse oli hommattava niin jääkaappi kuin pakastinkin. Onneksi sain ne lahjoituksina tutuilta, tietysti käytettyinä.
Enää ei pitäisi tuollaista aatamin aikaisuutta olla, että pelkkä jääkaappi saa riittää. Vai pitäisikö sekin poistaa ja laittaa talvella ruokatarvikkeet ikkunan väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö tutkinut asiaa muuttaessasi asuntoon
Ei tullut puheeksi silloin, olin asunnottomuus-uhan alla ja tarvitsin minkä vaan asunnon (olen luottotiedoton)
Miksi alapeukutukset? Voisi sattua kelle tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tullut puheeksi silloin, olin asunnottomuus-uhan alla ja tarvitsin minkä vaan asunnon (olen luottotiedoton)
Varmaan kun luottotiedottomuus on yhtä kuin roskaa ihmisille -ap
Mitä helekattia, eikö viikkosiivous kuulukkaan vuokraan. Äitiiiiii.......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan voi vaan sattua kelle tahansa. Keneltäkään ei mene luottotiedot vahingossa, ohoh vaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla nyt ainakin sanotaan että pakastin kuuluu olla
Ei, vaan jos asunnossa on pakastin ja se hajoaa, sen korvaaminen on vuokranantajan vastuulla.
niin, eli kiinteistö tahkolalla on ja kuuluu olla (Se on heidän oma päätös). Siinä ei sanota, että kaikilla kuuluu olla.