Vuokranantaja ei suostu hommaamaan pakastinta
Muutin vuokra-asuntoon jossa on jääkaappi ilman pakastelokeroa ja kysyin vuokranatajalta eikö hänen kuuluisi pakastin hommata, hän sanoi ettei tarvitse jos ei ennenkään ole ollut. Olen kuitenkin lukenut netistä että jonkunmoinen pakastin kuuluu vuokranantajan velvollisuuksiin hankkia. Kumpi tässä nyt on oikeassa?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Etkö tutkinut asiaa muuttaessasi asuntoon
Ei tullut puheeksi silloin, olin asunnottomuus-uhan alla ja tarvitsin minkä vaan asunnon (olen luottotiedoton)
Olet vuokrannut kämpän jossa ei ole pakastinta, ei silloin ole vuokranantajalla mitään velvollisuutta sellaista hommata.
En tiiä, ei mullakaan ollut. Itse hommasin.
Ostat itse pakastimen ja viet sen pois muuttaessasi
huoneenvuokralaissa ei ainakaan lue, että pitäisi olla pakastin.
yleensä se on, mutta ei ole lain vaatimus
Ei todellakaan kuulu viokranantajalle. Hommaa itse pakastimesi. Vai pitäiskö sulle vielä telkkari ja kotiteatteri tarjota siihen ilmaseks?
Ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tullut puheeksi silloin, olin asunnottomuus-uhan alla ja tarvitsin minkä vaan asunnon (olen luottotiedoton)
Silloin tyydyt siihen mitä saat. Et ole vaativassa asemassa.
Sun kuuluu hommata pakastin itse. Kysy kierrätyskeskuksesta tai laita tori-ilmoitus ja kaupan seinille ilmoitus myös
Vierailija kirjoitti:
Miten hommaat ilman autoa pakastimen työmarkkinatuen varassa vieläpä, kukaan torissa ei kotiinkuljetuksia tee
Laki asuinhuoneiston vuokrauksesta ei kyllä taida velvoittaa vuokranantajaa hankkimaan pakastinta.
Kämpässä ei oo pakko olla edes jääkaappia
Vierailija kirjoitti:
huoneenvuokralaissa ei ainakaan lue, että pitäisi olla pakastin.
yleensä se on, mutta ei ole lain vaatimus
https://kiinteistotahkola.fi/fi/vuokranantajan-velvollisuudet/
Tuolla nyt ainakin sanotaan että pakastin kuuluu olla
Taasko sä sitä pakastinta, ap? Eikö aiemmat ketjut riittäneet?
Vierailija kirjoitti:
Olet vuokrannut kämpän jossa ei ole pakastinta, ei silloin ole vuokranantajalla mitään velvollisuutta sellaista hommata.
Näin. Ja kun pakastelokeroa ei ole ollut, ei vuokranantajan tarvitse hankkia pakastelokerollista jääkaappia siinäkään vaiheessa kun vanha jääkaappi joskus hajoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hommaat ilman autoa pakastimen työmarkkinatuen varassa vieläpä, kukaan torissa ei kotiinkuljetuksia tee
Tilaa gigantista kotiinkuljetuksella ja maksa vaikka erissä
Kodinkoneliikkeellä on kotiinkuljetus... Tosin jos olet työtön, asiaa on luonnollisesti mahdotonta ratkaista- ikinä.
Meiän vuokranantaja ei hommaa mikroa, vaikka on pyydetty. Olen lukenut netistä että sellainen kuuluisi olla. Eikä pleikkaakaan suostunut ostamaan. Ihme niuho.
Saat pikkupakastimen alle 200 eurolla