Oletko koskaan miettinyt reaktiotasi,
ja muiden läheisten reaktiota, jos joku lapsistasi on homo tai lesbo tai transsukupuolinen? Tämähän voi sattua kelle tahansa.
Kommentit (23)
transsukupuolisuus ei välttämättä kerro seksuaalisuudesta mitään mihinkään suuntaan. Kroppa on väärä, oli kuinka välineenllinen tahansa. VÄhän kuin kenkä, joka ei vaan sovi jalkaan vaikka kuinka tunkee...
olen miettinyt lapseni tulevaa sukupuolista suuntautumista, ei sikäli että olisin asiasta kauheasn kiinnostunut vaan sikäli että haluaisin lapsen kasvavan alusta asti tajuamaan että maailmaan mahtuu vähän yhtä ja toista. saatan esim. leikilläni sanoa lapselle että " älä sitten ota sellaista vaimoa tai miestä joka tekee niin tai niin" . siis leikilläni, oikeesti en halua määrätä lapsen kumppanin valintaa, ottakoon sen jonka kanssa rakkaus ja yhteiselo parhaalta tuntuu.
transsukupuolisuus olisi vaikeampi pala koska luullakseni lapsi saisi monta kertaa olla hämillään ja ahdistunut ennen kuin hommaan tulisi tolkku. toivon että voisin tällaisessa tilanteessa olla lapseni tukena ja auttaa häntä pyrkimään parhaaseen mahdolliseen ratkaisuun tilanteessaan. koskee kyllä lapsen elämää ylipäätään, ei vain sukupuolisuutta.
En tiedä onko muille, mutta minulla kroppa tavallaan vain väline. Seksuaalisuus pään sisällä. Onko vartalo sen seksuaalisuuden määrittäjä? Miksi se tekee niin?
Nautin itse suunnattomasti " naiseudesta" ja siitä, että voin olla äiti, tehdä lapsia... Mutta itse seksuaalisuuteen vartalo ei sitten olekkaan sidottu. Mielikuvissani saatan ihan hyvin olla mies.