Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

6 vuoden imetys

Vierailija
28.08.2022 |

Tässä perheessä näin:

https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/aedc0aff-916b-4996-a3f9-1307…

Mitä ajatuksia herättää?

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liian pitkään imetetty

Vierailija
2/92 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole mitään taaperoimetystä vastaan ja omatkin olleet ensin pelkällä äidinmaidolla 6kk jonka jälkeen ainoa maito äm 1v ikäiseksi kunnes vierottautuivat itse alle 2v i'issä, mutta en minä leikki-ikäistä ja eskaria aloittavaa imettäisi enkä näe sille siinä vaiheessa enää "tarkoitusta".

Ja hieman ot, särähti tuo "kuka minä olen kieltämään", öööh no lapsen vanhempi ja äiti, mutta ehkäpä kys periaate ei koske hänen muuta kasvattamistapaansa lastensa suhteen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hämmentävää jotenkin.

Vierailija
4/92 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö sanoi isille että nämä on minun tissit, sinä et näitä saa 😳

Kuulostaa kyllä jo ihan pirun sairaalta tuo homma.

Vierailija
5/92 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta on. Äiti väittää hiljentäneensä asiasta eri mieltä olevia faktoilla... ettei vaan ois hiljentynyt kun hullun kaa turha väitellå

Vierailija
6/92 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole asiantuntija, mutta...

Mietin että vaikuttaako tuollainen jotenkin lapsen "itsenäistymiseen" ja ikäkauden mukaiseen henkiseen kasvuun jos on tuolla tavalla kiinni äidissään eskari-iässä...🤔

Ap

Vierailija
7/92 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes lue, niin kyllästynyt olen näihin. Miten kukaan voi suostua imettämään kuusi vuotta?

Vierailija
8/92 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

M32 kirjoitti:

No niinpä, mistä se lapsi ymmärtää tuollaista sanoa? Mäkin olen imettänyt niin pitkään, että lapset osaavat jo puhua, en kylläkään noin isoksi kuin tuossa artikkelissa, ja ei mielestäni ole normaalia sanoa tuollaista, koska lapsi ei ymmärrä rintojen eroottista fokusta lainkaan tai ainakaan ei pitäisi.

Vierailija
9/92 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

M32 kirjoitti:

Kyllä tuon kommentin jälkeen olisi meillä tytön imetys loppunut kuin kanan lento ja tissit siirtyneet taas isin käyttöön, siihen mihin ne on tarkoitettukin.

Vierailija
10/92 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa imetys vastaakin johonkin äidin tarpeeseen?

Ei raaski luopua vielä vauvastaan, tai sitten saa tuntea itsensä tärkeämmäksi kun lapsi "tarvitsee" häntä tällä tavalla.

Vierailija
11/92 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tanja ei osaa sanoa, miten julkisilla paikoilla olisi suhtauduttu isomman lapsen rinnalla käyntiin."

Siis täh? - - olisko Tanjan mielestä tosiaan ihan normaalia, kun nyt kultamussukka 5v:lle tuli yhtäkkiä niin kauhee NÄLKÄ keskellä ostoskeskusta, että piti alkaa imettämään..??

Vierailija
12/92 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M32 kirjoitti:

Tyttö siis sanoi, että nämä on minun tissit, sinä et näitä saa 😳

Kyllä tuon kommentin jälkeen olisi meillä tytön imetys loppunut kuin kanan lento ja tissit siirtyneet taas isin käyttöön, siihen mihin ne on tarkoitettukin.

Onko naisen rinnat siis tarkoitettu miehen käyttöön?

Kyllä ne on ihan tarkoitettu imettämiseen eli lapsen ruokkimiseen. Jos niin ei olisi, niin rinnoissa ei olisi maitorauhasia.

Sinulla on asiat hieman sekaisin.

Vierailija
13/92 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32 kirjoitti:

Kyllä ne on ihan tarkoitettu imettämiseen eli lapsen ruokkimiseen. Jos niin ei olisi, niin rinnoissa ei olisi maitorauhasia.

Minusta naisen rintoja ei ole lähtökohtaisesti tarkoitettu kun naiselle itselleen mutta kyllä niillä muutakin tarkoitusta voi olla kun imettäminen, vähän niinkuin sukuelimilläkin voi tehdä muutakin kuin lapsia.

Vierailija
14/92 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 kaipaa vastausta ja se, että alapeukutatte kertoo vain kuinka sairaita ja vääristynein ajatuksin jotkut on.

-14-

Vierailija
15/92 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen tarve?! Ei ainakaan lapsen ravinnon saannin ja kehityksen turvaamiseksi. On tullut vastaan näitä, joilla ei ole esim. muita keinoja rauhoittaa lastansa kuin tyrkätä tissi suuhun. Jokin ihmeellinen sairas symbioosi lapsen ja äidon välillä. Keinottomia vanhempia.

Vierailija
16/92 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa

Vierailija
17/92 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen tarve?! Ei ainakaan lapsen ravinnon saannin ja kehityksen turvaamiseksi. On tullut vastaan näitä, joilla ei ole esim. muita keinoja rauhoittaa lastansa kuin tyrkätä tissi suuhun. Jokin ihmeellinen sairas symbioosi lapsen ja äidon välillä. Keinottomia vanhempia.

Just näin!

Vierailija
18/92 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

M32 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32 kirjoitti:

Minusta naisen rintoja ei ole lähtökohtaisesti tarkoitettu kun naiselle itselleen mutta kyllä niillä muutakin tarkoitusta voi olla kun imettäminen, vähän niinkuin sukuelimilläkin voi tehdä muutakin kuin lapsia.

Eli naisen rinnat joissa maitorauhasia maidon eli jälkeläisen ravinnon tuottamista varten, on tarkoitettu ensin naiselle itselleen, huolimatta maidon tuottamisesta ja esim.siitä, että aikana ennen äidinmaidon korvikkeita vauvoja ruokittiin ilman imettämistä jollain vesipohjaisella riisivelli ym sekoituksella ja imeväisikäisten kuolinluvut olivat massiivisia juurikin heikon/huonolaatuisen ravinnon, rintamaidon, puutteen vuoksi?!

Ja niin on nytkin, kehitysmaissa kuolee alle 1v ikäisiä vauvoja valtavasti ihan päivittäin, koska eivät syystä tai toisesta saa äitinsä maitoa, niistä rinnoista, vaan epähygienississa oloissa likaiseen veteen sekoitettuja korvikkeita ymv.

Jokin ei nyt natsaa ajatuksessasi.

Vierailija
19/92 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän lapsen kaverit tuumii jos barbileikit keskeytyy, kun pihlakastanja käy tissillä välillä...

Vierailija
20/92 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja korjaus ja selvennys, siis kuoli heikon ravinnon vuoksi, riisivellit likaiseen veteen jne, ja äidinmaidon puutteen vuoksi.

Pitäisi tarkistaa tekstinsä kiireessäkin.